Vraag

Gedachtes vertellen?

  • 1 January 2022
  • 3 reacties
  • 86 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii

Ik ben een meisje van 16 jaar. Op dit moment zit ik ongeveer 1,5 jaar al niet lekker in mijn vel en de afgelopen jaren is veel gebeurd. Hiervoor ga ik naar een psycholoog. Ook sta ik op een wachtlijst, maar daar kan ik pas over een paar maanden terecht. Alleen heb ik de laatste tijd het gevoel dat ik meer stappen achteruit ga dan vooruit. Ik werk veel aan mezelf, maar het lukt even niet en eigenlijk is dat al een paar maanden voor mijn gevoel. Nu krijg ik steeds meer gedachtes dat ik niet meer wil.  Eigenlijk weet niemand hiervan af… Ik denk dat ik het wel wil gaan vertellen aan mijn psycholoog, maar ik weet niet goed hoe. Wat moet ik doen? Ik weet het niet goed en als ik het vertel  op welke manier moet ik dat dan zeggen?


3 reacties

Badge

Heyy, ik vind het heel erg dat je niet lekker in je vel zit, en zelf zit ik er ook. Ik denk dat het echt het beste is om je psycholoog te vertellen wat je denkt, en dat je meer het gevoel hebt dat alles achteruit gaat ipv vooruit. Je psycholoog is er alleen maar om je verder te helpen, maar het werkt alleen als je zoveel mogelijk probeert te vertellen over wat er in je hoofd om spookt. 
ik wens je echt veel succes met vertellen :)

Hey Indy1234,

 

Wat vervelend dat je niet zo lekker in je vel zit en dat het allemaal even niet zo goed meer lukt!

Het lijkt mij ook een goed idee om met je psycholoog te praten over wat er allemaal in jouw hoofd omgaat en over hoe het met je gaat. Je kan je psycholoog vertellen dat alles je even niet meer lukt en dat je de indruk hebt dat je meer stappen achteruit zet ipv vooruit. De psycholoog zal dat echt begrijpen! Hij/zij is er voor je en je kan alles bij hem/haar kwijt!

 

Heel veel succes met het vertellen! Jij kan dit!:slight_smile:

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

wat goed dat je op ons forum steun zoekt. Hopelijk krijg je veel helpende reacties.

 We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen.  Samen kunnen we kijken hoe je misschien iets kunt veranderen.
Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Groetjes, Mariska

De Kindertelefoon

Reageer