Vraag

gedachtes over iemand vermoorden

  • 15 November 2022
  • 2 reacties
  • 144 Bekeken

Badge

hallo, ik ben 16 jaar en heb een oke leven gehad. nouja op gescheiden ouders met een rot stiefmoeder en na een depressie en de diagnose autisme ( kan moeilijk met emoties omgaan en heb vrij weinig empathie) gaat het toch steeds beter. dacht ik. ik krijg de laatste tijd vaker gedachtes over het vermoorden van iemand. na bijvoorbeeld de serie “dahmer” gekeken te hebben en het verhaal van hem te weten ben gekomen heb ik de interesse gekregen ik het ook willen wat hij had. en niet alleen hij maar ook de andere moordenaars. en dan gaat het alleen om puur het stukje vermoorden en helemaal hoe ze dat doen en alles er op en eraan. t begon al toen ik wat jonger was, ik was vaak geïnteresseerd in dat soort dingen en vond horror geweldig. ik weet zelf dat deze gedachtes fout zijn. maar ik weet niet wat ik er mee moet. ik weet noet wat ik moet doen. ik praat al met een psycholoog maar dat gaat totaaal hier niet over dus wat moet ik doen?  alsjeblieft iemand help

 

groetjes anoniem??


2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Lijkt me niet fijn dat je die gedachtes hebt. Ik zou het daar wel met je psycholoog over hebben. En misschien is het voor jou beter dat je niet naar dat soort series/films kijkt?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Goed dat je benoemd dat je een autisme diagnose hebt.

Het komt namelijk wel eens voor dat mensen (voornamelijk kinderen) met autisme of ADHD een obsessieve interesse kunnen oplopen. Soms blijven ze een tijdje, soms iets langer, soms heel lang tot altijd. En inderdaad zijn het helaas niet altijd lieve leuke interesses. 

Weet je psycholoog van je diagnose? Zo ja, zou je het bespreekbaar kunnen maken. 

Reageer