Skip to main content

Hoi,

Ik wilde even mn verhaal kwijt.

Ik heb al maanden lang last van sombere gedachten, depressie…

Mn zmgedachten worden steeds concreter.

Heb medicatie gekregen voor die gedachten, moet de medicijnen innemen voor het slapengaan. Zodat ik eerder slaap. En dus minder tijd heb om na te denken. Maar de medicatie neem ik niet meer omdat ik er waarschijnlijk van ga aankomen, en dat wil ik niet! (heb dus ook anorexia)

En als ik geen afspraken kan maken met de behandelaren over of ik er volgende week nog ben. Dan moeten ze volgens de wet handelen(wvggz) En wss crisisopname.

Mn ouders letten mega erg op me en er is altijd wel iemand thuis:(

Maar ik kan gwn niet meer. Ik kan mn gedachten niet langer bedwingen.

Het wordt steeds lastiger om ze geen werkelijkheid te maken.

 

 

Sorry moest dit kwijt:(

@Willie 

Hoi,

Wat goed dat je steun zoekt op ons forum. Ook krijg je al professionele hulp. Zoek vooral meer steun wanneer je het nodig hebt!

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn dag en nacht bereikbaar.

sterkte, groetjes,

Mariska (De Kindertelefoon)

 


Haloa Willie

 
Wat lastig voor je! 
Die zelfmoordgedachten worden steeds concreter en nemen meer de overhand. Dat maakt het lastiger om er niet aan toe te geven. Waarschijnlijk is de hoop je ontgaan en zie je niet in waarom je er nog tegen zou vechten. Toch denk ik dat het wel heel belangrijk is!
Er wordt vaak gezegd: bedenk redenen waarom je wel wilt leven; wat maakt je blij of gelukkig; Zijn er mensen om je heen van wie je houd. Ook al kun je wat verzinnen, vaak voel je het niet en je gelooft er niet in.
Toch zou ik je echt aanraden om hier wel over na te denken. Nu vind je het misschien onzin en geloof je er niet in, maar je kunt echt deze gedachten overwinnen. Hoe vaker je jezelf hierin traint, hoe makkelijker het gaat. Je moet het nu hebben van de kleine dingen en van mensen om je heen.
 
Ik zou ook echt aangeven dat je de medicijnen niet neemt, omdat je bang bent om aan te komen. Je kunt dan samen onderzoeken of dat een realistische gedachte is en of er misschien andere medicijnen/mogelijkheden zijn.
 
Dat er altijd iemand thuis en je 'in de gaten wordt gehouden' is misschien niet altijd leuk, maar het geeft wel aan dat er mensen zijn die van je houden. 
 
Je bent hierheen gekomen voor hulp en dat is heel moedig. Ook al weet je misschien dat wij niet direct kunnen helpen, je komt hier wel met je verhaal en hulpvraag. Je wilt geholpen worden! Ik hoop heel erg dat je inziet dat je dus hard aan het vechten bent en dat die andere kant er ook nog is. Ook al zijn de zelfmoordgedachten sterk, jij ben echt sterker!!
 
RoodLint

Ben opgenomen in een kliniek op de gesloten afdeling 😭😭


Reageer