Gedachten om te verdwijnen.

  • 12 September 2023
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Weet je, iets wat mijn zus vroeg was: "Nou, je overweegt het eigenlijk niet, hè?".

Waarop ik antwoordde: "Ik bedoel nee, ik denk het niet, ik bedoel, het is gewoon een gedachte in mijn achterhoofd die soms in mijn hoofd opkomt.


Maar-

Op sommige avonden denk ik gewoon bij mezelf.
Ik denk echt niet dat er veel zou veranderen als ik gewoon zou verdwijnen.

Mensen zouden niet belast hoeven te worden door mijn aanwezigheid, verzoeken of mijn uiterlijk, mensen zouden hun leven beter kunnen leiden in de wetenschap dat ze niet voor mij hoeven te zorgen.

Ik zit hier 's nachts te schrijven over hoe ik er volledig van overtuigd ben dat als je mij van mijn sociale leven zou beroven, ik geen reden zou hebben om te blijven leven.

Ik ben slecht in alles, ik heb een laag zelfbeeld, ik kan niets aan.

En zelfs met mijn sociale leven kan ik nauwelijks een reden vinden om wakker te worden en me klaar te maken. Het is... eerlijk gezegd gewoon omdat het moet.

Ik wil niemand van streek maken of teleurstellen.
Ik kan het niet.
Ik zal mezelf erom haten.
Ik haat mezelf.
Ik kan niets doen.
Ik zie mezelf niet eens ouder worden dan de twintig.
Ik heb geen goede reden om te leven, ik kan er geen vinden.
Ik ben fysiek, emotioneel en mentaal nutteloos.
Ik denk dat ik egoïstisch ben omdat ik iets wil.
Ik ben egoïstisch omdat ik wil verdwijnen.
Ik ben egoïstisch omdat ik uit het bestaan wil verdwijnen, zodat ik niets hoef te ervaren. Elke pijn, elk verdriet, elk schuldgevoel, wat dan ook.

Dus misschien wel, ik overweeg het in mijn hoofd.

Maar ik denk niet dat ik dat zou kunnen.

Ik ben een te grote last om mensen door mij emotionele schade te laten lijden.

-R.12


5 reacties

Reputatie 2

Zelfmoord is nooit een oplossing. 

 

Ons hoofd en onze gedachtes zijn ongeloofelijk ingewikkeld. Ik kan mijzelf overtuigen dat ik het niet waard ben om te zijn op deze wereld, en dan mijzelf de hele nacht wakker houden om nog honderd andere redenen te noemen waarom ik het niet waard ben. 

En dit gebeurt vooral omdat ik in mijn eigen hoofd ben, blijf en zit. Het is een cirkel waar je eigenlijk niet uitkomt, omdat ik alleenmaar met dezelfde kant sta te praten. 

Het is belangrijk dat je in gesprek gaat over deze gevoelens, met een vertrouwens persoon (ouders/vrienden/familie of 113!). Geloof mij, het kan de pijn al heel wat verlichten wanneer je het deelt. 

Het leven kan soms heel moeilijk en uitzichtloos lijken. Maar het is belangrijk om te weten dat jijzelf het meer dan waard bent om hier te zijn! Het beste advies dat ik je mee kan geven:
Leef met de dag, probeer per dag een ding te vinden waarvoor je dankbaar bent, en begin dan een lijste ervan te maken. 

Dit kunnen kleine dingentjes zijn bijvoorbeeld; de zon schijnt, je leest je favoriete boek, je hoorde een leuk nummer op de radio, je lievelings eten gegeten, etc… 

Ik hoop dat je nog kan bedenken dat er zoveel meer in het leven is dan negativiteit, soms moet je het posotieve opzoeken, en soms moet je het afwachten, maar het komt naar je toe, zolang je er maar naar zoekt!. Het zit namelijk overal in, ook in jou! 

Reputatie 3
Badge

Dit helpte wel wat, dankjewel- 'k zit een beetje te huilen maar dankjewel :,

Reputatie 7
Badge +18

@De rode Vogel  het is zelfs wel fijn dat je even huilt! Wij zijn er en denk maar dat we een arm om je heen leggen.  Je kunt het! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +12

Ik voel je. Ik heb ook weleens: “Wat als?” “Wat als ik er niet meer zou zijn?” zouden mensen me dan missen? Op dat antwoord heb ik zelf geen antwoord. Want het is niet Wat als? Dat ik moet denken, maar Hoe en Wat? En wanneer? Je moet niet dromen of nadenken over als je later dood bent. Je moet nadenken over het hier en nu. “Wat doet mij nu pijn?” dat mijn ik en mijn ouders een slechte band hebben. “Hoe kan ik die pijn voor mezelf verzachten?” door me gelukkig te voelen en leuke dingen te doen. “Hoe ga ik ervoor zorgen dat ik me gelukkig voel?” door mezelf te zijn, en te zwemmen, te wandelen, aan toneel te doen, muziek luisteren en schrijven. “Wanneer ga ik die leuke dingen doen? En wanneer ga ik bv mijn kamer schoonmaken en aan huiswerk werken” en ga zo maar door.

Op deze manier kan je jezelf verbeteren, blijer maken en duidelijk maken wat je nu of in de nabije toekomst wilt doen. Natuurlijk moet je soms ook dingen wat verder vooruit plannen, zoals vakantie. Maar dat hoeft gewoon echt niet altijd.

Ik weet zeker dat iedereen dingen kan bereiken en al zijn het kleine dingen en weet niet de hele wereld het, dat maakt niet uit. Er is altijd zo ie zo 1 persoon die van je houd, en dat weet ik 100% zeker.

Ik weet zeker dat jij dit kan @De rode Vogel . En wees niet bang om om hulp te vragen als je dat nodig hebt, ik heb dat ook gedaan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! En ik leef met je mee. Wij op het forum zijn er voor je!

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +11

Hey @De rode Vogel, zelfmoord is NOOIT de juiste oplossing en het is geen oplossing!

Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die het erg zouden vinden dat je er niet meer bent! En er zijn vast genoeg redenen om te leven, echt! 

ik ben het helemaal metl@ashh  en @OnlyMe eens

Je kan met de kindertelefoon bellen/chatten of 113.

Hier op het forum willen we je helpen.

Groetjes, @Monkeyboy69 

Reageer