gedachten om mezelf pijn te doen

  • 10 February 2023
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Ik zit zo slecht in mijn vel de laatste tijd. Ik doe mezelf vaak pijn: knijpen, krabben en zo. Ik wil dat dit stopt. Maar hoe? Hoe kan dit stoppen als ik elke dag en nacht deze dwang heb? Alsjeblieft iemand help. Ik voel me zo slecht.

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 10: plaats op het forum geen triggerende content.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

hi, allereerst is het heel goed dat je hiermee wilt stoppen, ook super tof dat je hulp vraagt!! 

 

Ikzelf heb geen ervaring met zelfverwonding (gelukkig), maar het beste is om te beginnen met, ‘alternatieven” voor zelfbeschadiging, 

bijvoorbeeld; je wilt jezelf krabben, je hebt een grote drang, die ipv dat een elastiekje om je pols, en schiet het als het ware tegen je pols aan, of pak een ijsblokje, en hou het vast,

dit geeft vaak een zelfde gevoel als zelfbeschadiging, maar is (lang) niet zo erg. 

 

dit is wel een tussen stap, om mee te beginnen, want dit kan ook niet de rest van je leven zo doorgaan, maar het is iig al een goedbegin, aangezien het wel “beter” is dat jezelf (open) krabben 

 

ik hoop, dat deze tips je (iets) helpen. 

 

 

 

 

dan nog iets anders, een psycholoog is volgens mij ook wel een goed idee, bespreek je dit überhaupt weleens met je ouders?! zo ja, vraag ze dan eens of je naar een psycholoog kan…..

 

zo nee, vertel het ze, of vertel het bijv. je mentor als je het spannend vindt om (gelijk) naar je ouders te gaan. 

 

 

en dan het laatste: aangezien 2 van je tags “zelfmoordgedachten” en “zelfmoord” zijn is het ook een goed idee om eens contact op te nemen met 113 of de kindertelefoon

 

 

heel veel suc6! je kan het 💗

Mij_Niet_Gezien

Reputatie 7
Badge +19

Wat naar :(

Je mag hier over praten. dat kan je doen met bijvoorbeeld je ouders, mentor, goede vriend(in) of iemand anders die je vertrouwd. Zij kunnen je hierbij helpen en praten kan ook opluchten.

Je kan ook eens deze site checken: https://www.zelfbeschadiging.nl

 

Joeeee

 

Reputatie 7
Badge +7

Super fijn hoe jullie beide reageren! Ik heb het gezegd tegen mijn ouders. Die gaan nu verder kijken wat er kan en moet gebeuren. Maar het is al duidelijk dat ik hulp krijg🍀

Reputatie 7
Badge +15

Super fijn hoe jullie beide reageren!  

Geen dank! 

 Ik heb het gezegd tegen mijn ouders. Die gaan nu verder kijken wat er kan en moet gebeuren. Maar het is al duidelijk dat ik hulp krijg🍀

Dat is heel fijn.  heel veel suc6!! =) 

 

Mij_Niet_Gezien 

Badge

hey ik vind het echt erg voor je maar het is echt heel goed dat je er mee wil stoppen want zon dinge zijn echt niet goed voor je!

zelf ben ik een meisje van 13 en word ik ook gepest enz en zit ook niet zo goed in men vel maar ik blijf pozitief want wat boeit het wa andere van je vinden.

maar hoe dan ook mijn beste vriendin zat ook niet goed in haar vel en ze snijt haar zelf enz maar dat zijn litekens voor het leve!

ik probeer haar te helpe en same geraken we er door en geloof me zij wou zelfmoort plegen en zo maar nu 2 weke later gaat het al wat beter met haar en dat omdat ze door zet en omdat ze er in geloofd dat ze het kan

en ik ben heel zeker dat als jij dat doet dat het je ook gaat lukken!

en ja ik weet dat het soms echt gwn moeilijk is maar probeer vol te houden en dan komt het goed!😘 nog veel sterkte en sucses!!!! groetjes

 

 

Reageer