Skip to main content

Hi, ik zat dit schooljaar in de eerste en ik heb best wel veel moeite met vriendinnen want vroeger heb ik best wel vaak gehad dat mijn vriendinnen er vandoor gingen met ander of hielden zich niet aan afspraken die we hadden gemaakt hielden en elke keer ben ik weer bang dat ze hetzelfde als vroeger weer gebeurd. de gedachten komen steeds weer terug en ik denk nog best veel na over over wat er in het verleden allemaal was gebeurd. En de gedachten gaan maar niet weg
hebben jullie tips?

Heehee,

Ja dat snap ik wel. Het kan ook heel moeilijk zijn om mensen gelijk te vertrouwen. Maar hé, misschien is dat ook niet altijd nodig. Kijk wie je leuk lijkt, praat ermee en wees jezelf. Je kunt niet meer dan je best doen en dat is genoeg. Ik ken genoeg mensen, ook mezelf, die bijna elk jaar wel vrienden verloren en weer een nieuwe vriendengroep vonden. Dat hoort een beetje bij de leeftijd. Iedereen is onzeker, want het is nieuw. Je verandert super snel en dat kan ervoor zorgen dat je uit elkaar groeit. En dat is niet erg! Als je het maar gezellig hebt gehad met elkaar. Er zijn genoeg mensen op school die dan ook leuke vrienden zullen zijn. 

Dus maak je niet te veel zorgen. Bijna niemand heeft nog exact dezelfde vrienden als in de brugklas. En kijk of je een klein groepje goede vrienden kunt vinden, want grote groepen werken meestal een stuk minder als je het over vertrouwen hebt. Ik weet niet precies wat er allemaal is gebeurd met je vorige vrienden, maar die zijn nu weg en daar was vast een reden voor. Dat dat 1x gebeurt is, betekent niet dat dat altijd zal gaan gebeuren. Je vindt wel de goede mensen, daar heb ik vertrouwen in! 🫶🏻 Succes!

-Yodema 

Reageer