Vraag

gebroken

  • 22 March 2021
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben vast niet de enige die dit heeft maar ik wil het gewoon even kwijt. Ik ben echt gebroken vanbinnen en ik probeer het zo veel mogelijk te verbergen voor anderen. Dat doe ik omdat het makkelijker is om te doen alsof het goed gaat in plaats van te vertellen dat je kapot bent vanbinnen. Ik heb veel stress door school. En ik heb het pas uitgemaakt met mijn vriendje omdat ik tijd voor mezelf nodig hebt komt een goede vriend die ook mijn ex is me even vertellen dat hij me weer leuk vind. Dan een paar dagen later vertelt hij nadat ik heb aangegeven dat ik ruimte nodig heb dat ik op een lijstje sta met 2 andere meisjes waarvan hij denkt dat hij daar weer een relatie zou kunnen beginnen want hij heeft het bijna 2 maanden geleden uitgemaakt met zijn vriendin die mijn beste vriendin is. Nog over dat lijstje voordat ik had aangegeven dat ik het niet wil stond ik bovenaan en nu sta ik onderaan.  Nou is mijn grootste vraag hoe kan ik hier het beste mee omgaan want ik zie het gewoon even niet. 


1 reactie

Zeg het tegen je ouders! Als je het druk op school hebt, moet je dat echt melden! Ik heb een vriend, die heeft een burn-out, hij zit momenteel sinds midden-december thuis, hij is nooit meer op school of online gekomen. Ik denk dat jij dat niet graag wilt, want als je eenmaal te laat bent zit je maanden thuis te herstellen. Over al dat vriend/vriendinnen gedoe, zeg dat je er nu geen trek in hebt, als ze dat niet respecteren laat ze dan lekker! Bij verdriet moet je sowieso met mensen gaan praten, het lucht je hart gewoon compleet, vraag bijvoorbeeld je moeder/vader een keer om een rondje te wandelen en bouw een gesprek op, begin met ik voel me niet zo lekker en dan rolt het vanzelf. Dat helpt echt! Doe het ook, hoe langer je er mee zit hoe dieper het in je gaat zitten! Je wordt er ook gewoon ziek van, want je wilt gewoon dat het goed gaat, probeer een van de tips, laat maar weten of het werkt. Misschien kan je ook bij echte vrienden of vertrouwde familieleden het gesprek aangaan, maar daar kan je in kiezen, ik zou eerst je ouders benaderen.

sterkte!

Reageer