Vraag

Gay als transgender?

  • 14 August 2019
  • 11 reacties
  • 169 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Ik heb nu een nieuwe vraag. Want als transgender verander ik dus van jongen naar meisje (in mijn geval). Ik vroeg me eigenlijk af: ben ik dan gay als ik daarna op meisjes val, of op jongens?
Verandert dan verder niks aan waar ik dan op val maar ik kan het verder nergens op internet echt vinden.

Gr. Iwems

11 reacties

Als je jouw lichaam echt verandert naar de kenmerken van een meisje en dan op jongens valt ben je hetero en als je dan op meisjes valt ben je lesbisch neem ik aan.
je verandert naar een meisje.

dus voor de verandering was je lichaam een jongen maar je voelde je een meisje en viel dus denk ik ook op jongens.

na de verandering ben je van binnen en buiten een meisje en ben je dus gay als je op meisjes valt.

maak je alleen geen zorgen als dat in jouw geval zo is want er is helemaal niks mis met lhbt+ member te zijn.
Reputatie 3
Badge +3
@JJT Neu ik maakte me ook geen zorgen ik vroeg het me gwn af en op internet zijn ze er niet duidelijk over.

Gr. Iwemw
Hey Iwemw

Momenteel ben je, als ik het goed begrijp, een meisje, weliswaar geboren in een jongenslichaam. Een meisje ben je al, zo voel je je, alleen draag je nog de fysieke kenmerken van een jongen. Zoals in bovenstaande reacties gezegd werd, vermoed ik dat jij, als je op meisjes valt, lesbisch bent. Val je op jongens, ben je hetero.

Naar mijn gevoel zijn geaardheid en gender vrij losstaand van elkaar. Dat je transitie zou ondergaan, zou volgens mij niet betekenen dat je geaardheid wijzigt. Het kan natuurlijk, het kan bij iedereen gebeuren, dat je plotseling verliefd wordt op het geslacht waar je dacht niet voor te vallen. Dat is heel normaal, en gebeurt wel vaker.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 3
Badge +3
@Kenshin Dat van geaardheid en gender lees ik vaker. Maar wat betekent dat eigenlijk?

Gr. Iwemw
Dat je geaardheid los zou staan van je gender, betekent dat op wie je valt, niet bepaald wordt door je geslacht. Als jongen hoef je bijvoorbeeld niet per se op meisjes te vallen, of omgekeerd. Een gevolg hiervan is dat, moest jij een geslachtsoperatie ondergaan om het lichaam te krijgen dat bij je past, dit niet per se invloed heeft op je geaardheid.

Was deze uitleg duidelijk? Ik hoop dat ik er niet al te veel naast zit, of dat ik het niet te ingewikkeld heb gemaakt.

Gr. Kenshin
Reputatie 3
Badge +3
Jup was duidelijk, thx 😊
hey

kenshin je hebt gelijk 👍😊

je legt het precies uit. als iedereen dat nou eens wist.

er zijn mensen die denken als je een vrouwen lichaam hebt dat als je op vrouwen valt lesbisch bent. maar als je je geslachts operatie hebt gehad pas hetero bent. wat natuurlijk niet zo is.

groetjes
blue
Reputatie 3
Badge +3
@Blue Ik weet niet waarom maar ik vond dat echt een mooie uitspraak
Transmeisje = meisje
Transjongen = jongen

Als een (trans)meisje op een ander (trans)meisje valt, is ze lesbisch.
Als een (trans)meisje op een (trans)jongen valt, is ze hetero.
(Grof gezegd, er zijn natuurlijk meer seksualiteiten.)

Of je wel of niet in transitie gaat, dat maakt niet uit. Het maakt ook niet uit of je al begonnen bent met een transitie. Jij identificeert je als vrouw, dus dat ben je. Als je dan op vrouwen valt, ben je lesbisch en als je dan op mannen valt, ben je hetero en als je op beiden valt, ben je bi.

Gr. Pin
Reputatie 3
Badge +3
@Pin Thx, dat was precies de reactie die ik ff nodig had

Reageer