gaat zelfs nu nog door

  • 16 July 2022
  • 2 reacties
  • 124 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3
  • Praat goed mee
  • 104 reacties

Hi

ik ben sinds februari niet meer naar school gegaan, omdat ik in een burn-out en depressie ben terecht gekomen, dat kwam omdat ik al vanaf groep 4 gepest word en ook vanaf groep 4 geen vrienden heb. 

waar het op dit moment omgaat: ik heb net mijn  rapport en een kaart opgestuurd gekregen. Op de kaart stonden namen van kinderen uit m'n klas (eigenlijk oude klas nu). Niet iedereen stond er op, maar er stond ook een naam op van iemand die al heel lang niet meer in mijn klas zat (omdat hij was afgestroomd naar lager niveau) het was al wel een hele verbetering dat hij niet meer in mijn klas zat, maar hij deed toen nog wel steeds lullig in de gangen en zo. en er stond ook een naam op van iemand die mij pestte maar helemaal niet bij mij in de klas zat of heeft gezeten. ze deden dat allebei waarschijnlijk om gewoon lullig te doen. maar diegene die niet bij mij in de klas zat en niet heeft gezeten heeft er expres nog een gebroken hartje bij getekend. het pesten gaat dus ook gewoon door terwijl ik thuis ben en nu voel ik mij weer extra k*t. 

Heeft iemand anders dit ongeveer of zoiets ook een keer meegemaakt? en wat deed je toen?


2 reacties

Reputatie 4
Badge +1

hoi

ik ben gepest sinds mijn 4e, de eerste dag dat ik naar de basisschool ging. ik werd keer op keer uitgescholden en er werden roddels over mij verzonnen die het hele dorp en omgeving door gingen. dit heeft een aantal keren bijna zijn tol geëisd tot ik het leven niet meer zo zag zitten.  ik heb nooit vrienden gehad tot ik op de middelbare kwam. en ook hier werd ik gepest, ik hoopte op een nieuwe start. ik werd nog steeds uitgelachen wanneer ik door de gangen liep en ik werd nogsteeds uitgejoeld. op een dag met activiteiten kwam ik bij een ander meisje in het groepje, we noemen haar even eva. eva, was netzoals mij een buitenbeentje. ze werd gepest en uitgelachen netzoals ik. bij haar voelde ik mij veilig, iets wat ik me al heel lang niet meer had gevoeld. we konden goed met elkaar overweg. toen anderen erachter kwamen dat ik met haar bevriend was daarmee gepest. zo erg dat ik geen vrienden meer met haar durfde te zijn en ik de vriendschap beëindigde, mijn enige vriendschap, omdat ik er bij wilde horen. nog tot de dag van vandaag heb ik daar zo veel spijt van. ik heb mijn beste vriend gedumpt, door roddels. 

nu 3 jaar later heb ik een nieuwe beste vriendin. er zijn nog steeds roddels, maar die laten me koud. ik negeer ze of ik doe alsof mijn neus bloed. ik lach met ze mee als ze me uitlachen. het boeit mij niet meer wat ze vinden. echt niet. dit heeft mij wel veel jaren gekost om dit voor elkaar te krijgen. ik heb zo lang gedaan alsof het me niet boeide tot het me ook echt niet meer boeide. ik was meerdere keren naar mijn mentor gestapt maar die deed er niks aan. dus moest ik het zelf oplossen. 

je moet je niet meer kut voelen door wat hun doen, echt niet. ze hebben minder zelfwaarde dan een stuk papier. opgevallen dat ze dit alleen doen waar anderen bij zijn? 

ze doen het om stoer te doen. ze proberen zichzelf te bewijzen tegenover anderen, sneu of niet? 

ik zou zeggen laat ze lekker rotten in de vuilcontainer waar ze horen. 

ik ben trots op je wat je ook doet. je houdt je zelf staande en ik ben trots op je. kleine jij zou trots op je zijn no matter of je een burnout of depressie hebt. je gaat het doen. en kleine jij wacht op je wanneer je het hebt geflikt.

xx

kumpgoe

Wat kut zeg! Ik denk dat het sowieso fijn is dat je naar een andere klas gaat (aangezien je een half jaar niet school bent gegaan neem ik aan dat je blijft zitten) als je op dezelfde school blijft krijg je tenminste een nieuwe klas, dus een nieuwe start…. Ik hoop dat dat fijn is? Pubers zijn heel onzeker, dat reageren ze af door lullig te doen naar anderen. Zodat ze zich beter over zichzelf voelen. Ik denk eigenlijk dat je moet leren niet om hun mening te geven. (Ook al denk ik dat dat heel moeilijk gaat worden). Ze gaan waarschijnlijk door omdat ze weten dat ze je in een burn out hebben gepest. Dus om eerlijk te zijn moet je laten zien dat ze je koud laten.

 

ik weet dat ik niet heel goed advies heb gegeven/ cliché advies. Sorry daarvoor. Dit is gewoon zo’n slechte situatie dat het veel moeite gaat koste om hieruit te komen. Dus het probleem wordt niet een twee drie opgelost.  Je kan natuurlijk naar een andere school gaan maar dan is het ook niet zeker dat ze je daar niet pesten. Je moet proberen ene sterk front op te zetten… 

 

En als laatste… probeer je to focussen op de dingen die je leuk vindt. Maakt niet uit hoe raar of stom ze zijn!

Reageer