Skip to main content

Hoi,

Ik heb nu dus toetsweek, maar het gaat gewoon allemaal niet zo goed. 

Vandaag ben ik net niet flauwgevallen tijdens de toets. Ik heb eetproblemen en ik heb ondergewicht en ik heb ook faalangst en die combinatie van te weinig eten en de stress is gewoon echt te veel. Ook had ik echt slecht geslapen. De dagen daarvoor had ik ook al niet echt goed geslapen, waardoor ik al moe was en hoofdpijn had, maar toch kon ik niet slapen. ‘s Avonds kreeg ik nog meer hoofdpijn echt heel veel en ik was ook misselijk. Uiteindelijk ben ik pas na half drie in slaap gevallen. Om half vijf kwam mijn mama mij al wakker maken (ik had niet gezegd dat ik hoofdpijn had en zo, want ze sliep al), omdat het Aid al-Adha is, dus ik had echt extreem weinig geslapen. Waarschijnlijk was het ook daardoor. 

Ik heb weer geprobeerd mijn ouders te vertellen over mijn eetproblemen, maar ze begrijpen het gewoon echt niet. Ik heb nu echt het gevoel dat niemand mij echt begrijpt. 

Ik sta ook heel erg achter met leren, ik kan mij moeilijk concentreren. Op dit moment ben ik nog niet voorbereid voor morgen, maar ik heb de motivatie niet om nu nog alles te leren. Ik wil nu eerst iets doen aan het slaaptekort, maar slapen lukt gewoon echt niet. Ik probeer echt al een tijdje te slapen. 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ...

Deze nacht was bijna hetzelfde. Ik had weer veel hoofdpijn en was misselijk en ik had waarschijnlijk ook koorts. Het vreemde is dat dat ‘s ochtends gewoon weg is. Ik heb nog een beetje hoofdpijn, omdat ik moe ben, maar ik ben niet meer ziek. Het zou wel kunnen dat het door de stress komt. Mijn mama weet het, maar ze kan niet veel helpen. De enige tip die ze me geeft is paracetamol of andere pijnstillers, maar ik kan nog steeds geen medicijnen nemen. Dan blokkeer ik soort van. 

Oh, nee, ik bedenk nu dat ik dat misschien nog niet helemaal heb uitgelegd, maar daar heb ik nu even geen tijd voor. Misschien maak ik daar nog wel een topic over.

Liefs, Salaam


Hey lieve @Salaam ,

Hoeveel weeg je nu, en hoe oud en lang ben je? Ik heb zelf ook in gewicht gehad en flauwvallen had ik toen ook…

Misschien kan je naar de huisarts gaan? Miss kan die je doorverwijzen en dat je ouders dan wel snappen dat je er hulp bij nodig hebt. 


Hoi, ik ben het met @Jesse08  eens, je zou hier echt met een deskundige over moeten praten, je huisarts is daar de beste persoon voor.  Die kan je hier bij helpen. Zelf afwachten en dingen uitproberen heeft niet zo veel nut, als je echt geholpen wilt worden is de dokter de beste persoon! Veel succes !

Groetjes liefs Tartan X


Je kan het op school aangeven, misschien kan een coach/mentor of een andere docent je helpen en een oplossing vinden, dat je bevoorbeeld minder hoeft te doen.

En zoals @Jesse08 ook zei, je kan langs een huisarts gaan, of misschien zelfs een therapeut.

 

Veel succes!

Liefs,

  1.  

Hoi @Salaam ,

Ik zou inderdaad doen wat @Jesse08 zei en naar de huisarts gaan. En probeer toch met je ouders over je eetproblemen te praten. Als ze je echt niet begrijpen, zou ik er met iemand anders over praten die je vertrouwt. Ik zou ook erover praten dat je faalangst en stress hebt. Het liefst ook met je ouders, want die kunnen je denk ik het beste helpen. Je kunt het ook aan je mentor vertellen, maar die gaat het dan waarschijnlijk tegen je ouders zeggen en dan kun je beter gewoon zelf met je ouders praten. Ik heb verder eigenlijk niet echt tips voor je, maar praat erover, dan zal het hopelijk beter met je gaan. Ik wens je veel succes!

Groetjes, Hoiii47


Hoi,

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ik moet wel eerst mijn ouders overtuigen voor ik naar de huisarts kan. Ik kan niet zelf een afspraak maken en mijn ouders laten mij niet zomaar zelf weggaan.

@Jesse08 Ik ben een meisje, 13 jaar oud, 156 cm en ik weeg 34 kilogram. Dat ik ondergewicht heb, weet ik eigenlijk wel, maar het lukt mij gewoon niet om beter te eten.

@Tartan14 Ik weet heel goed dat ik hier zelf niet zomaar uit kan komen en dat ik hulp nodig heb, aangezien ik hier al zo’n twee jaar last van heb en er maar niet uit lijk te komen … Het gaat op en af, maar ik blijf erin vastzitten en geraak er nooit volledig uit.

Maar weeral: ik moet eerst mijn ouders overtuigen zodat zij een afspraak kunnen maken bij de huisarts. Ik kan dat niet zelf doen (mag ook niet van mijn ouders)

@Natureflower Daar heb ik ook al aan gedacht, maar ik kan niet zo goed met mijn mentor praten, heb ik eigenlijk nog nooit echt gedaan en ik durf het eigenlijk niet. Op dit moment is het toetsweek en bij mij op school is er dan sowieso weinig contact met leerkrachten.

@hoiii47 Ik ga inderdaad proberen het nog eens aan mijn ouders te zeggen en ook over faalangst. Ze weten het al wel, maar ik heb het gevoel dat ze het niet echt serieus nemen. Normaal kan ik niet makkelijk met mijn ouders overal over praten, maar het is ook niet dat er een slechte relatie is tussen mijn ouders en mij. Het is gewoon dat zij zelf geen gesprekken over zulke dingen starten en dat ik het heel moeilijk vind om erover te praten. Maar ik heb het ondertussen al een paar keer gezegd, maar de reactie was dat ik dan wat meer moest eten. 

Bedankt dat jullie gereageerd hebben, dat helpt mij echt!💗

Liefs, Salaam

 

 

 


Hoi @Salaam ,

Als je zo zegt van "ik voel me vaak niet goed en dat komt waarschijnlijk door ondergewicht, ik wil graag langs de huisarts", vinden ze het nog niet oké? Kan je hier misschien je mentor een mail over sturen dat hij of zij je ouders hierover spreekt? Miss helpt dat wel!


Hoi, @Jesse08,

Ja, dat zal ik proberen, bedankt voor de tips! 

Mijn ouders hebben het gewoon heel druk en soms voelt het alsof ik dan een beetje vergeten word. In dit topic heb ik het even uitgelegd.

 

Liefs, Salaam


Hoi, 

Ik heb je topic gelezen! Wat rot en lastig… Maar jij moet hier niet onder lijden hoor, je ouders zijn ook gewoon verantwoordelijk voor je, het klinkt misschien hard, maar ze kunnen je echt niet in de steek laten ook al hebben ze genoeg aan hun hoofd. En misschien kunnen ze zelf ook hulp krijgen?


Hoi @Salaam 

Wat vervelend. Veel lui hier hebben al tips gegeven.

Als je nog tips wil, wil dat ik je die geef?

Liefs @NoahLovesYou 


Hoi,

Nu de toetsen voorbij zijn en de stress weg is, slaap ik wat beter.

Ik kan wel nog soms flauwvallen, maar eigenlijk is het niet de eerste keer dat ik dat heb. Het moment was vooral heel vervelend (toetsweek) en het is nu ook al wat minder, want ik heb geen stress meer en ik slaap beter, alleen eet ik nog te weinig, maar het lukt me niet om dat zelf te veranderen, ook al wil ik het soms wel. Ik heb wel een afspraak bij de huisarts voor woensdag. Daarvoor was alles al vol, maar dat red ik wel denk ik. Ik heb ook het verhaal van @Tinkerbell gelezen, en dan ben ik wel een beetje blij dat ik eigenlijk wel de oorzaak weet en zo. 

Ik denk nu dat ik eigenlijk liever niet naar de huisarts wil, want ik weet helemaal niet wat er zal gebeuren. Het geeft weer onzekerheid en ik weet niet wat ik moet verwachten. Ik ben bang dat het allemaal heel snel gaat gaan en dat ik in de problemen kom door ondergewicht. Ik weet gewoon niet wat ik moet verwachten, en dan krijg ik stress… 

Maar het gaat in elk geval wat beter nu, en ik krijg dan binnenkort hulp, normaal toch.

Liefs, Salaam


Heyy @Salaam ,

Je zorgen zijn echt niet nodig hoor! Ik zal even uitleggen hoe dit bij mij ging, niet dat het bij jou precies hetzelfde gaat hoor, maar bij mij ligt er niet zoveel druk op dus dat is misschien een geruststelling:

Ik werd doorverwezen naar een kinderarts en die weer naar een diëtist maar de kinderarts bleef ik ook wel gesprekken mee hebben (ook deels omdat ik nog wat andere klachten had, maar zoals ik het begrijp word dat altijd gedaan) en die diëtist had eerst drinkvoeding voorgeschreven om aan te komen. Genoeg eten lukte toen niet, en nog steeds niet, maar door die drinkvoeding zit daar niet enorme druk op en kan ik gewoon in stapjes weer normaal gaan eten. Mijn gewicht was wel zo laag dat als ik nog een klein beetje zou afvallen verplicht opgenomen had moeten worden, nu kon het wel maar de keuze was aan mij, tenzij de drinkvoeding ook niet goed ging. Maar jouw gewicht is wel iets hoger dus daar hoef je je geen zorgen om te maken denk ik. Ik moest ook nog bij een psycholoog gesprekken hebben.

Ik leg het een beetje vaag uit, sorry , hoop dat je t snapt. :)


Hoi,

@Jesse08 dankjewel! Het stelt me inderdaad wat gerust!

Liefs, Salaam


Oh ja nog een toevoeging. 🙂 Als jij ook drinkvoeding hebt kan dat je eig eindeloos krijgen als de diëtist dat verlengt, dus ook geen zorgen dat dat zomaar stopt. Echt alleen als je zonder kan zonder weer af te vallen!


Hoi, 

Ik heb ondertussen drinkvoeding, trouwens. Het helpt alleen niet echt, behalve dat ik dikker word. 

Drinkvoeding is een goede manier voor anderen om alle controle te nemen en mij machteloos te maken. Mijn moeder heeft zo veel meer controle over wat ik binnenkrijg, en ik veel minder. Misschien wel goed, want ja, ik moet bijkomen in gewicht, maar ik voel mij hier eigenlijk echt slecht door. De drinkvoeding zorgt dat ik terug op gewicht kom (dik word), maar mijn gedachten zijn niet anders over drinkvoeding dan over andere voeding. Ik WIL het niet. Ik begrijp dat het moet, maar het is zo vervelend!!

Ik heb het er met de psycholoog over gehad, maar die zei dat de drinkvoeding belangrijk is, zodat het flauwvallen stopt (gebeurt al een tijdje opnieuw trouwens, ik ben van na de toetsweek tot ik begon met drinkvoeding best nog veel afgevallen, maar dat ben ik nu dus terug aan het inhalen). Ik wilde het gewoon nog echt even kwijt.

Ik ga ook op kamp en ik wil daar echt niet drinkvoeding meenemen, ik heb een afspraak gemaakt dat ik gewoon eten meeneem, maar dat ik dat dan wel echt moet opeten, ik weet niet of dat gaat lukken :(

 

Liefs, Salaam


Hey @Salaam  ik wens je echt heel veel sterkte met deze moeilijke tijd, ik vind het echt oneerlijk dat jou dit allemaal moet overkomen. Je bent een lief en sociaal forum lid en je helpt andere mensen waar je kunt, zoals het lieve Mickey en Minnie Mouse plaatje 😍 dat raakte mij dat je dat uitkoos, echt schattig! En ook hoe je mensen probeert te steunen. Daarom wil ik je nog even extra proberen moed in spreken en een virtuele knuffel geven. Ik hoop dat je gauw kunt dealen met je tegenslagen en dat het beter mag gaan. Dat verdien jij echt! 😘

Liefs Tover xxx


Reageer