Vraag

gaat mn moeder te ver?

  • 21 September 2022
  • 2 reacties
  • 210 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hoiii lang verhaal hier sorry daarvoor:

de laatste tijd zit ik wat minder lekker in mn vel, ik ben veel moe en snel brutaal. Mijn moeder reageert er heftig op. Als ik niet goed opruim of een andere mening heb over een situatie wordt ze helemaal boos, mezelf verdedigen heeft geen zin. Ook kan ik de laatste tijd slecht tegen knuffels etc. Dit heb ik aangegeven maar mijn moeder moet ze toch want het is goed voor moeder dochter band blablabla. Wanneer ik niet een knuffel wil geven of fysieke aanraking wil wordt ze heeeeel snel boos. In zulke situaties noemt ze me een trut, kutkind, etc. Dit gebeurd niet vaak max 1 keer per week, maar het kwetst me heel erg ik dacht namelijk dat moeders je proberen te helpen ipv zichzelf te verliezen en alles erger maken. Maaarrrrr hoe erg is dit en wat kan ik doen om minder snel boos te worden?

 

liefsss


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Ik maak me er zorgen om, het is normaal dat je minder fysiek bent en minder graag knuffels wil geven of krijgen maar hoe je moeder erop reageert is wel extreem. 1 keer per week is als veel te veel, ik vind dat ze begrip moet tonen en moet beseffen dat iedereen in de puberteit wat minder fysiek is. Ik vind het heel erg voor jou dat ze je trut, kutkind, etc. noemt. Dat is geen vertoning van respect en liefde voor haar kind, ik hoop dat het snel stopt, sterkte met wat je meemaakt ♥️♥️♥️

Reputatie 7
Badge +6

Best zwartvogeltje, 

Ja ​​​, Je moeder gaat te ver. Jou uitschelden kan echt niet en is ook een vorm van kindermkindermishandeling. Als ik jou was zou ik hier met iemand over praten. Misschien met je vader of anders met een opa/oma of een andere goede kennis. Diegene kan je misschien verder helpen. Je kunt de eerstvolgende keer dat je moeder boos word kun je misschien op een kalme toon zeggen: 'je kunt het ook normaal zeggen, dan doe ik het ook wel'.

Liefs van mij

Reageer