Skip to main content

Hoi allemaal!!

Wat vinden jullie van de gehele situatie? Gaan de scholen sluiten denken jullie?

Ik ben namelijk echt bang dat ze gaan sluiten... Ik zit nu in 5vwo en kamp nogal met depressieve gedachten. Ik heb weinig motivatie om mijn werk af te krijgen, kan me niet goed concentreren en heb een rot situatie thuis. Als er weer een lockdown komt.... Ik weet dan niet hoe ik alles moet gaan doen dan... School is afleiding voor mij, gezellig met mijn vrienden, ondanks dat mijn motivatie laag is. Thuis ga ik te veel nadenken, en doe ik niks aan school omdat ik me gewoon echt niet kan concentreren. Ik ben bang dat ik terugval in een diepe depressie die ik vorig jaar ook had.... Ik weet echt niet wat ik moet doen... Wat als ze gaan sluiten.. Hoe hou ik me dan staande :(
 

Hoi!

Het lijkt mij ook niet fijn als de scholen gaan sluiten. Ik zit in 4VWO.

De overheid geeft aan de scholen zo lang mogelijk open te houden, dus ik denk niet dat de scholen echt dicht gaan (misschien gedeeltelijk als dat heel dringend is).

Als ik jou was zou ik contact opnemen met mijn mentor of iets dergelijks om aan te geven dat het niet lukt om thuisonderwijs te volgen. Toen de scholen gesloten waren begin dit jaar, mocht op mijn school leerlingen met een bepaalde reden gewoon naar school komen (natuurlijk wel op een coronaproof manier). Dus als de scholen echt dicht gaan kun je dat misschien regelen. Je ziet dan natuurlijk je vrienden minder vaak, maar dan kun je toch facetimen/appen?


Hoi!

Het lijkt mij ook niet fijn als de scholen gaan sluiten. Ik zit in 4VWO.

De overheid geeft aan de scholen zo lang mogelijk open te houden, dus ik denk niet dat de scholen echt dicht gaan (misschien gedeeltelijk als dat heel dringend is).

Als ik jou was zou ik contact opnemen met mijn mentor of iets dergelijks om aan te geven dat het niet lukt om thuisonderwijs te volgen. Toen de scholen gesloten waren begin dit jaar, mocht op mijn school leerlingen met een bepaalde reden gewoon naar school komen (natuurlijk wel op een coronaproof manier). Dus als de scholen echt dicht gaan kun je dat misschien regelen. Je ziet dan natuurlijk je vrienden minder vaak, maar dan kun je toch facetimen/appen?

Ik zie net in je andere topic dat je mentor je niet ziet staan. 

Probeer met een andere docent contact te zoeken, er is vast wel een docent die echt om je geeft en die je in vertrouwen kunt nemen. Of ga naar de teamleider.


Bedankt voor je reactie😊

Ik durf niet zo goed naar mn mentor.. Ben bang dat ik hem lastigval… Hij is wel aardig hoor…

Ik weet niet of ik naar een andere docent kan.. Uiteindelijk wordt de informatie naar mijn mentor doorgeven en zal ik dus waarschijnlijk sws met hem op gesprek moeten. Maar ik durf die stap niet te nemen..

Bij ons op school mochten we helemaal niet naar school. Dus ik weet ook niet wat mn mentor voor me zou kunnen doen..


Het zou niet zo moeten zijn dat je je mentor lastig valt, het is ten slotte zijn taak om de leerlingen te ondersteunen.

Probeer anders eens iemand te zoeken die je kan helpen buiten je school. 


oi Julia432,

 

In dat geval kan ik je geruststellen. het is namelijk zo dat de koalitie er Alles aan doet om de scholen open te houden. Wel zou het kunnen dat iedereen altijd mondkapjes op moet doen, of een andere maatregel tegen Corona. Maar het doel van de regering is nogmaals dat de scholen open blijven. 
 

Hopelijk heb ik je hier een beetje mee gerustgesteld.

 

JustAMathBoy

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm overzichtelijkheid


Hallo Julia432 :)

Ik hoop juist dat de scholen sluiten samen met een volledige lockdown omdat het coronavirus zich nu toch wel heel snel verspreid en ik voel mij er gewoon niet echt goed bij om op school te zitten met zoveel mensen. Ik snap je voor de rest wel. De overheid probeert de scholen open te houden….

-TheMightySlayer <3


Ik weet dat ze er alles aan doen om open te blijven.. Maar iedereen in mijn omgeving zegt dat ze waarschijnlijk wel gaan sluiten binnenkort. Ik wil dat echt niet… Ik snap wel dat het noodzakelijk is als corona zo snel stijgt.. Maar ik ben zo bang voor mezelf in lockdown.. Ben gewoon bang mezelf op een gegeven moment iets aan te doen


Reageer