Vraag

Ga je nog om met vrienden na je middelbare schoolcarriere?

  • 18 August 2020
  • 3 reacties
  • 383 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Dese vraag is meer voor de mensen die in klusters naar school gaan of een studie doen.

Ik vraag me af of je na je middelbare school vaak nog vrienden van die tijd spreekt of niet. Ik merk zelf namenlijk dat mijn vriendschappen aan het verwateren zijn doordat we in een andere klas zitten. Ik vroeg me hierdoor dus of of bij andere mensen hun vrienden wel bij blijven ondanks dat je in een andere klas zit of niet dezelfde studie doet. Zo ja, hoe behoud je een vriendschap zonder elkaar vaak in reallife te zien?


3 reacties

Laat als je wil jouw ervaring achter 🙂

Ik zit nu al een jaar niet meer bij m'n vrienden in de klas(vanwege profielkeuze) en ik spreek ze nog gewoon dagelijks en we spreken ook gwn vaak af, vaker als eerst zelfs.

Heyo,

Ik spreek me vrienden van de middelbare school eigenlijk bijna helemaal niet meer. Ik had 1 vriend en die was ook een collega van mij op het werk. Maar naar de overname heb ik hem misschien 3x nog gezien. Hij werkt bij een andere supermarkt nu, en omdat ik ben verhuist is dat veel minder.

Dan heb ik een vriend die ik nog wel is zag op school van het MBO. We zaten niet opdezelfde school, maar wel in dezelfde stad. Zijn school was op loopafstand van de mijne en we moesten daar altijd naartoe voor het maken van examens. Dus toen zag ik hem wel is. En we zijn een tijdje samen met de bus naar school gegaan. Maar toen kwam ik erachter dat de trein veel sneller was. Want bus is ongeveer 50min rijden en de trein is amper 20min. En uiteindelijk kwam ik helemaal niet meer naar school, omdat ik een aangepast rooster had met zelfstudie. Ik ging alleen naar school voor examens. Daarna heb ik hem eigenlijk ook niet meer gezien. Dit jaar heb ik hem 1x in onze supermarkt gezien.

En twee andere vrienden wil ik absoluut geen contact meer mee. Die zijn eigenlijk naar de middelbare school op het verkeerde pad gegaan. 1 van hun had samen met zijn pa een grote wiet kwekerij en handelde in drugs, is uiteindelijk opgepakt en nooit meer van gehoord en de andere deed aan kleine overvallen,  inbreken, vernieling. Best gek dat iemand zo kan veranderen. Het waren goede gasten op het vmbo.

En dan de laatste vriend die spreek ik nog wel wekelijks. We zien elkaar niet heel veel omdat hij en werkt en naar school gaat en een vriendin heeft, en hij reist heel veel. Maar via snap, en app hebben we bijna dagelijks wel contact. Nou ga ik vanaf eind september ook veel reizen dus we zijn momenteel aan het plannen dat we samen een aantal keer op reis gaan. Ook voor mijn opleiding is het erg belangrijk om veel te reizen. We krijgen zelfs een toeslag om op reis te gaan. Dat is wel cool. 

Dat waren wel mijn vrienden van het vmbo. Op het MBO had ik geen vrienden, dus heb ik alleen nog wat mensen waar ik goed mee bevriend ben van Twitch en Discord. 

See ya!

Spookyzx. 

Reageer