Vraag

ga ik ooit (geestelijk) nog opgroeien?

  • 30 May 2022
  • 1 reactie
  • 47 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Zoals ik wel vaker in een topic heb benoemd werd ik jarenlang gepest. Inmiddels zit ik in de 3e en is daar een paar maanden geleden wat aan gedaan maar in de 2e was het zo doorgedreven dat ik suïcidaal was en ik me oprecht emotioneel ”niet zo lekker” voelde. Ik huilde veel en daardoor ben ik vaak in bed gaan liggen en cartoons voor kinderen gaan kijken, of knutselen, babbelen, alles wat kinderen doen. Het bleek uiteindelijk dus dat het regressief gedrag was en doordat ik door de zelfmoord gedachtes en mentale klachten zo gestresst en getraumatiseerd was geraakt, dat ik me gedraag en denk als een 11 jarige. (ik was immers nog maar 13 en ik wist zelf ook dat het niet goed was dat een 13 jarige hier doorheen ging) Ik kan natuurlijk ook verstandig zijn en me gedragen als mijn kalenderleeftijd, maar grotendeels van de tijd kan ik dat niet en ik kan daar niks aan doen. Het gebeurt wel of het gebeurt niet. Soms als ik gestresst ben of juist heel blij, daalt mijn regressieve leeftijd naar 8 jaar en word ik totaal onbewust van al mijn problemen, stress en verleden. Dat duurt ongeveer een uur tot een halve dag, tenzij ik ga slapen, dan word ik weer wakker met een helderder bewustzijn van mijn kalenderleeftijd. Maar het 11 jarige gedrag is bijna elke dag -de hele dag. Het is eigenlijk best fijn om zo’n troostende reactie op een jeugdtrauma te hebben. Maar het probleem is dat ik nu 15 ben en nog steeds gedraag ik me/denk ik vaak zo, en mijn vrienden hebben er soms moeite mee, omdat ik heel vraag aandacht nodig heb en hun ouder worden terwijl ik me nog steeds zo jong gedraag. En daarom vraag ik me af of ik hier ooit van af kan komen, en/of er gewoon “uit groeien”? Ik heb meestal geen probleem met mijn manier van denken en mijn gedrag als het om regressie gaat, maar ik ben ook wel eens onzeker doordat het hierdoor niet altijd goed klikt met mensen van mijn leeftijd en ik toch ooit zal moeten opgroeien, ik sta 3 onvoldoendes op school en ik moet er nog zeker 1 of 2 wegwerken om over te mogen gaan maar ik vind het gewoon soms moeilijk op school, ik kan het wel aan, maar door de regressie niet. Ik zou dan op groep 7 niveau  moeten werken maar dat kan natuurlijk niet. Vertel me alsjeblieft, kan ik uit mijn regressie groeien?


1 reactie

Reputatie 3
Badge +1

Hey wat naar zeg vervelend dat je gepest ben geweest ik ook dus weet hoe naar het is ik kan het nog steeds niet loslaten misschien is dat bij jou ook wel zo ik heb een schild zeg maar zo van tot hier kan je komen niet verder

ik wordt zo moe van mezelf. Heb jij dat ook?  ik geloof dat je hier uitkomt geloof in jezelf misschien moet je andere afleiding zoeken en niet te veel nadenken als ik ga nadenken komt het niet goed. Probeer je een beetje in de wereld van je vrienden te verdiepen het zal misschien even moeilijk zijn maar met wilskracht zal jou dit lukken daar geloof  ik in ! Bij mij helpt het om andere mensen te helpen die in problemen zitten als het met hen weer beter gaat geeft het me het gevoel dat ik toch iets doe en er toch toe doe nou dit is een heel lang verhaal 

ik hoop dat het met je goedkomt 

en je bent denk ik een heel aardig en waardevol persoon vergeet dat nooit hoe je ook bent je bent mooi zoals je bent!!!🥰

Reageer