Skip to main content

Hoi! 

Ik ben L en ik wordt binnekort in een crisisopvang geplaatst. De reden hiervoor is omdat mijn pleegouders mij niet meer aankunnen. Alleen maak ik me erg zorgen over school, omdat ik al veel stress heb van wat zich al afspeelden tussen mijn pleegouders en ik. Daardoor zijn mijn schoolresultaten ook achteruit gegaan. Ik zit in het derde vwo wat betekent dat ik dit jaar een profiel moet kiezen.  En dat ik niet over kan gaan met minpunten en overal minstens een 6 voor moet staan.  Ik stal nu al voor drie vakken ov en maak me erg zorgen sinds het al bijna eind periode 1 is. Ik hoop dat ik in mijn crisisopvang beter kan focusen op school. Tips zouden fijn zijn!

Wow, in een crisisopvang kom je niet zomaar.

Je kan hulp vragen op school, altijd. School is gemaakt op je voorbereiden op de toekomst, dus neem elke kans als je iets kan leren. En als je iets niet snapt of niet kan, dan heb je hulp nodig, in welke vorm dan ook. Op school heb je bijvoorbeeld je mentor waar jij je zorgen kan kwijtraken. Misschien heb je wat vrienden waar jij je mee kan praten of mee kan omgaan.

Probeer je gewoon af te leiden van je zorgen, zorg dat jij de motivatie en posiviteit hebt om door te zetten en door te gaan. Het klinkt moeilijker dan het is, en dat is het soms ook. En soms is het makkelijker dan het lijkt. Probeer je in ieder geval te focussen.

Ik hoop dat ik je heb geholpen!

Groetjes Scarred-owl

Reageer