Frustratie

  • 20 February 2019
  • 4 reacties
  • 86 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oké ff me frustratie eruit gooien

1 van je vriendinnen zet opeens in discord een depressief liedje op en ik vraag waarom,haar antwoord "omdat ik depri ben"

Ik weet dondersgoed dat het geen depressie is maar een dipje! Leer ff het verschil tussen 1 dagje je klote voelen of je maanden lang klote voelen!

4 reacties

Hoi

Als ik het goed begrijp, erger je je aan een vriendin die het woord 'depri' nogal snel lijkt te gebruiken. Als je met een depressie worstelt, kan het inderdaad erg frustrerend zijn om anderen zo makkelijk met het woord 'depressie' te horen omgaan.

Het is lastig om te weten hoe anderen zich precies voelen. Hoe voel jij je? Weet die vriendin hoe jij je voelt? Als ze dat weet, zou ze er rekening mee kunnen houden.

Groetjes
Kenshin
Ik ben zelf niet depressief maar ik ken wel een hoop mensen die rondlopen met een depressie
Hoi,

Ik begrijp dat het vervelend over kan komen. Jij kent mensen met een echte depressie en weet wat dit betekent. Vervolgens gebruikt een vriendin dit woord voor iets heel anders. Door deze dingen krijgen we een vertekend beeld van depressie en zorgt het misschien zelfs wel dat we mensen minder serieus nemen.

Dat is wat deze maatschappij doet en daar kunnen we niet heel veel aan doen. We schelden met ziektes, stoornissen en creëren zo een vertekend beeld. Een "autist" is in de volksmond eerder een perfectionist en een OCD'er, dan dat het een daadwerkelijke autist is. Dat is kut, maar probeer dit beeld er maar weer uit te knikkeren...

Het enige wat je kan doen, is je vriendin vertellen dat dit niet is wat een depressie is. Vertel haar rustig wat het inhoud en waarom ze dit niet zou moeten gebruiken. Zo verander je die gewoonte op een niveau wat wel kan; dichtbij.

Tot slot, je "depri" voelen, kan ook als je niet depressief bent. Dan voel je je sad, down, dan zit je in een dipje. Mensen die depressief zijn, omschrijven dit meestal niet met "depri". Persoonlijk vind ik dat je vriendin het dus in de juiste context gebruikte. Hiermee ontken ik niet dat men te lichtzinnig doet en denkt over depressie en dat het vaak in de verkeerde context wordt gebruikt. Daarom denk ik nog steeds dat je haar dit moet uitleggen. Ook omdat het belangrijk is dat jij haar vertelt waarom het jou dwars zit.

Gr. Pin
Dit is natuurlijk slechts mijn mening:

Hoewel ik op zich kan zien dat je het een beetje vervelend vind dat mensen dat zomaar zeggen.
Echter denk ik niet dat jij jer er überhaupt iets van moet aantrekken.
Mensen zeggen vele dingen die buiten de context erg vreemd zijn.
Dat geldt waarschijnlijk ook hier.
Er werd waarschijnlijk niets bedoeld met "omdat ik depri ben" .
Het is zelfs zo dat jij direct wist dat ze slechts in een dipje zat, dus binnen de context was het een prima boodschap.
Iedereen had blijkbaar dus door dat het absoluut niets te maken had met depressie.
Waarom zou jij je er dan aan storen?
Vrienden schelden elkaar zo vaak de huid vol, zonder dat ze er ook maar iets mee bedoelen.
Buiten de context is het natuurlijk een stuk vreemder.
Jezelf over al die dingen opblazen vind ik dus een tikje overdreven.

Reageer