Vraag

Fout vriendinnetje

  • 18 May 2016
  • 3 reacties
  • 213 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een meisje van 14 en zit in het tweede op MAVO-niveau. Ik heb aan het begin van het schooljaar een meisje ontmoet. Ik heb met het meisje een hele goede band op gebouwd (we zaten langs elkaar in de klas)
Na enkele periodes bevriend met haar te zijn hadden we bijnamen voor elkaar bedacht. Maat later werden er wel hele rare bijnamen naar mijn hoofd gesmeten om het zo te zeggen. Door al die opmerkingen ben ik me erg onzeker gaan voelen. Ik heb na anderhalve maand tegen haar gezegt dat ik het niet fijn vind wat ze tegen me zegt. Daarom kregen we ruzie. De ruzie is sinds dien veel erger geworden.
Het meisje is een heel arrogant persoon. Ik ben daar automatisch mee gaan doen, maar niet zo erg als haar. Mensen gingen zo wel over mij denken in de klas.
Deze periode is het dus heel erg slecht met me gegaan. Heb totaal geen zelfvertrouwen meer en ik zit meestal alleen in de klas. Om me heen word er nog wel een geroddelt door mn 'ex' vriendin.
Ik zit nu niet lekker in mijn vel. Gelukkig heb ik wel een heel lief vriendje die me altijd steunt. Bij hem voel ik me teminste op mijn gemak.
Heeft er iemand tips om mijn probleem op te lossen? Xx Alyssa

3 reacties

Hey Alyssa,
Vervelend dat het nu niet zo lekker gaat!
Weet je vriendje hoe je je nu voelt? Misschien lucht het op als je het met hem kan bespreken, en samen kunnen jullie dan verder naar oplossingen zoeken.
Ook is het denk ik handig als je aan je ouders kan vertellen hoe je nu in de klas ligt en wat dat met je doet. Dan kunnen je ouders je ook steunen, en je ouders kennen je ook dus die waten misschien ook beter hoe je dit op kan lossen in jou geval.
Probeer ook met de klas te praten. Laat zien wie jij echt bent! De klas denkt nu van alles, maar jij bent de enige die het tegendeel kan bewijzen. Durf je een keer naast iemand in de klas te gaan zitten? Zo leer je andere kinderen kennen en kan je nieuwe contacten opbouwen. Dat kan je helpen niet meer zo alleen te zijn, zorgen dat er minder word geroddeld en langsaam kan je dan ook weer meer zelfvertrouwen krijgen.
Praat over wat je denkt en voelt! Anders krop je t alleen maar op en daar heeft niemand iets aan.
Kus,
Dankjewel! Ik ga er zeker wat mee doen. Dankjewel voor het advies! Xx
misschien is een andere school een goed idee of gewoon de mense proberen te negeren als da niet werkt dan moet je egt naar een docent gaan of je ouders

Reageer