Forum is verwarrend

  • 27 January 2021
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

Badge

Hallo allemaal! Mag je 2 topics op een dag plaatsen? Ik hoop t. Ik wilde even iets kwijt. Waarschijnlijk ziet niemand dit maar boeie! Okay lets go!

1. Ik ben ZEKER NIET hetero and im proud!

2. Ik heb gescheiden ouders en daarvoor ben ik elke woensdag bij een therapeut die ik niet mag en eng vind.

3. Alle topics hier op het forum maken me zo verdrietig! En walgend van mezelf, omdag ik zit te zeuren over kleine dingen. Ik heb iets van 3 of 4 problemen en een grote zorg. Maar andere mensen worden ondertussem verkracht en misbruikt, zitten in een diepe depressie en zien het niet meer zitten, doen aan zelfkwelling zonder dat de ouders dat weten en ik vind het verschrikkelijk! En dan vraag je je misschien af; Wat doet zij hier? Goeie vraag, met een antwoord: De mensen waarmee je kan chatten/bellen, zijn maar tot 9 uur (?) beschikbaar, maar overdag heb ik geen tijd om te bellen/chatten. Ik moet leren en huiswerk maken, mijn beste vriendin kalmeren om zeker te weten dat niet naar het station gaat en voor de trein springt, mijn ouders helpen in het huishouden en ik wil ook graag avondeten en even een half uurtje niks. Ik bdl, dat lijkt me logisch toch? Nu ik dit opschrijf is t ook al half 12 en het duurt nog wel minimaal een uurjte voordat ik in slaap val. Ik heb een serieus slaap tekort maar het is mijn eigen schuld. Ik ben degene die zeker wil weten dat Donna (niet haar echte naam) oké is! Ik ben degene die anderhalf uur op tiktok zit! Ik heb het verknald en teruggaan naar mijn oude ritme is te moeilijk. Iemand tips? Alv bedankt en stay strong iedereen! Jij verdient beter! Het komt goed, dat beloof ik je! Al moet ik het leger en de Marachaussé bellen, ik doe het voor je! Ik hou van je en je bent geweldig (behalve als je een racist/homofoob/relschopper bent) 


5 reacties

Reputatie 4
Badge +3

 ja dit mag 

  1. ik ben trots op je dat je daarvoor uit komt
  2.  wat vervelend, is er niet iemand met wie je daar over kan praten een vriendin ofzo
  3. Ik heb zelf last van een depressie maar ik probeer hier juist ok te komen om andere te steunen en advies te geven en zo. Wat maakt het uit dat jij dit niet hebt, dat is juist fijn en iedereen mag gewoon hier komen om te chatten als ie dat fijn vindt. maakt niet uit wie je bent of wat je verhaal is. Ja mijn slaapritme is ook nogal slecht de laatste tijd haha.
  4. groetjes sillie78 <3
Reputatie 6
Badge +7

Hoi Ebbie_question,

tuurlijk mag je meer dan 1 topic plaatsen op 1 dag! Zolang je je maar aan de forumregels houdt. En tuurlijk zien mensen dit. Kijk maar eens naar het aantal keer bekeken bovenin. Op het moment dat ik dit tik zijn het er al 43.

  1. Yeah!
  2. Dat is vervelend, kan je er, zoals silly al zei, niet met iemand over praten? (praten met iemand anders omdat je de persoon met wie je moet praten eng vindt, hm, klopt niet helemaal) Of vragen of je een andere therapeut mag? Als je je therapeut eng vindt heeft het vrij weinig nut.
  3. Het forum van de kindertelefoon is voor iedereen! Echt niet alleen voor mensen die zelfmoord willen plegen, verkracht zijn, verslaafd zijn, enz… Dat is juist de kracht van het forum, het is voor iedereen! En dus kan iedereen elkaar helpen. Waardoor iedereen zich weer een beetje beter voelt. En wat naar dat je beste vriendin de neiging heeft om voor een trein te springen, aardig dat je haar probeert om door te gaan. Maar weet dat het niet jouw verantwoordelijkheid is, ja, natuurlijk is het wel fijn als je kan voorkomen dat je je vriendin opeens kwijt bent, maar kan niet iemand anders ook helpen? Oké, hier vroeg je geen hulp om dus ik zal me er ook niet mee bemoeien, je vroeg hulp bij het op orde krijgen van je slaapritme, toch? Het is eigenlijk heel simpel, ga steeds iets eerder naar bed, al lig je alleen maar. Als je eerder naar bed gaat wordt je op den duur ook eerder wakker. Wees wat strenger op jezelf (dus bijv. minder op tiktok).

Succes nog, met slapen, het leven van je vriendin redden en je enge therapeut. (het klinkt een beetje vreemd als ik het zo zeg, maar ik meen het echt. Succes!).

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 3
Badge +1

Over het slapen: misschien helpt het om je telefoon buiten bereik te leggen voor je gaat slapen. Ik heb het zelfde probleem en het helpt me wel. Ik ga me dan op andere dingen focussen, maar het is dan toch saai in bed en dan val ik in slaap.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

 

Groetjes, tupurangi

Reputatie 2
Badge +1

heyy,

misschien moet je vanaf 8 uur niet meer achter het beeldscherm zitten en je telefoon niet in je slaapkamer te leggen tijdens het slapen, dan kan je beter slapen :D

en je kan altijd praten met de kindertelefoon!

Badge

Hoi Ebbie_question,

tuurlijk mag je meer dan 1 topic plaatsen op 1 dag! Zolang je je maar aan de forumregels houdt. En tuurlijk zien mensen dit. Kijk maar eens naar het aantal keer bekeken bovenin. Op het moment dat ik dit tik zijn het er al 43.

  1. Yeah!
  2. Dat is vervelend, kan je er, zoals silly al zei, niet met iemand over praten? (praten met iemand anders omdat je de persoon met wie je moet praten eng vindt, hm, klopt niet helemaal) Of vragen of je een andere therapeut mag? Als je je therapeut eng vindt heeft het vrij weinig nut.
  3. Het forum van de kindertelefoon is voor iedereen! Echt niet alleen voor mensen die zelfmoord willen plegen, verkracht zijn, verslaafd zijn, enz… Dat is juist de kracht van het forum, het is voor iedereen! En dus kan iedereen elkaar helpen. Waardoor iedereen zich weer een beetje beter voelt. En wat naar dat je beste vriendin de neiging heeft om voor een trein te springen, aardig dat je haar probeert om door te gaan. Maar weet dat het niet jouw verantwoordelijkheid is, ja, natuurlijk is het wel fijn als je kan voorkomen dat je je vriendin opeens kwijt bent, maar kan niet iemand anders ook helpen? Oké, hier vroeg je geen hulp om dus ik zal me er ook niet mee bemoeien, je vroeg hulp bij het op orde krijgen van je slaapritme, toch? Het is eigenlijk heel simpel, ga steeds iets eerder naar bed, al lig je alleen maar. Als je eerder naar bed gaat wordt je op den duur ook eerder wakker. Wees wat strenger op jezelf (dus bijv. minder op tiktok).

Succes nog, met slapen, het leven van je vriendin redden en je enge therapeut. (het klinkt een beetje vreemd als ik het zo zeg, maar ik meen het echt. Succes!).

 

Groetjes,

Paardebloem

Hai! Dankjewel voor je lieve en helpende reactie. Ik heb tiktok verwijderd en ik slaap nu weer 8 uur per nacht! Heel erg bedankt!

Reageer