Skip to main content

Fomo eet me levend op

• May 16, 2025
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

Reading_Jellyfish
Forum|alt.badge.img

Ik weet dat oprecht iedereen hier last van heeft. Dit betekent alleen niet dat ik het zomaar kan laten gaan. Mijn verlatingsangst wordt zwaar getrifferd door mijn fomo. Ik heb door zware stress een jaar geleden niks kunnen en willen doen, en nu voelt het alsof ik van alles mis als ik ergens niet bij ben. Ik heb vaak het gevoel alsof mensen me wel mogen, maar dat ze altijd voor iemand anders zouden kiezen. Op mijn leeftijd drinkt ook ineens iedereen. Behalve ik. Ik heb welleens gezegd in een opwelling dat de eerste keer dat ik drink waarschijnlijk 70% zal komen door groepsdruk of drang om erbij te horen, hoewel ik zelf altijd al heel uniek en onafhankelijk van groepen ben geweest. Het idee past dus niet echt bij me, maar toch eet fomo me levend op. Het is te vaak gebeurd dat mensen iemand anders vinden en me vervangen. Ik ben alleen in vriendengroepen en al sta ik in het midden van de mensen, zij zullen elkaar vinden en ik mijn telefoon.

3 reacties

hoi
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • May 17, 2025

Heyy, heel vervelend voor je :( misschien kan je gewoon proberen om met die vriendengroepen te praten? Want dat ze je er bij willen hebben betekend ook wat hé :) dus ze mogen je sws wel, ik weet niet hoe een vriendengroep werkt want ik heb dat niet, maar ik denk dat ze je zeker wel leuk vinden!♡

Je hoeft ook helemaal niet iemand zijn favo te zijn, je kan ook gewoon met iedereen om gaan : )

(Dat mensen je vervangen is hun probleem en schuld want je klinkt heel aardig,  dus dat is ook gewoon niet aardig van hun, je verdient beter)

Groetjes mij🫶

• May 17, 2025

Is de fomo wel het enige?

Reading_Jellyfish
Forum|alt.badge.img

Nee, dat denk ik niet. Mijn angststoornis zal nooit helemaal weg gaan. Hoewel het heel goed gaat nu, maakt het wel z'n comebacks zo af en toe. Ik ben me hier ook bewust van en dat het ook weer beter wordt, maar dat maakt het niet minder pijnlijk