Skip to main content
Vraag

Floater friend?

• April 23, 2026
  • 1 reactie
  • 27 Bekeken

Ik zit nu in 5de middelbare in VWO. Op dit moment zit ik in een vriendengroep waar ik me een floater friend voel. Eerst even wat context vanaf het 1ste was er op onze school één grote vriendengroep vd jongens maar na de zomer inhet 2de brak die in verschillende stukken. Ik weet niet meer precies hoe ik nu uiteindelijk in mijn vriendengroep terecht be gekomen maar het was vooral omdat ik contact met mijn hobby en onderbouwvrienden niet wou verliezen nu heb ik het gevoel dat ik er zo maar half bijhoor; ik wordt nergens voor uitgenodigd buitenschool, ben niemands eerste keus… ik voel me ook anders want het zijn allemaal rijkeluikinderen dn ik niet. Ik heb ook nog andere vrienden waar ik goed mee overeenkom op mijn school, die iets minder ‘populaire’ maar ik merk dat als ik bij hen ben ik mezelf wel kan zijn. Maar toch wil ik bij mijn huidige blijven om niet raar bekeken te worden en soms is het ook leuk bij hen, maar ik merk dat grotendeels ik vaak alleen maar betrokken wordt als ze iets nodig hebben. Enig advies?

1 reactie

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • April 25, 2026

hey 

ik snap het gevoel enzo het is moeilijk ik weet het maar kies voor de keuze dat je gelukkigste bent ik heb mn allerbeste vriendin laten vallen en ik heb er zo een spijt van ze was ook wat minder “populair” en heb haar daar door minder en minder beginnen mee spreken om bij een andere groep te horen waar ik mezelf niet kon zijn en soms vraag ik me echt af als dat de goeie keuze was want ik was heel erg ongelukkig in die groep ik zou gewoon gaan voor de keuze die jouw het beste lijkt als die vrienden dat je nu bij bent je alleen nodig hebben dan zijn het geen echte vrienden ik heb mijn 1ste 2 jaren van mn middelbaar echt verprutst zorg gewoon dat JIJ gelukkig bent 

ik hoop dat je hier iets mee bent  ik wens je nog veel geluk op school 

xxx nevada