Vraag

Flashbacks seksueel misbruik

  • 6 December 2020
  • 2 reacties
  • 197 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik zit ergens mee en ik kan er met niemand over praten. 

Vorige jaar was ik onder invloed van xtc en ben ik seksueel misbruikt door een man. Ik had die avond zoveel

op dat ik sommige dingen niet meer weet. Maar af en toe komen er weer dingen om hoog.. (beelden)

Dit keer kwam er omhoog dat hij tegen mij die avond zei '’je moet een morning-afterpil halen'’ daarna weet ik nog dat ik zijn penis voelde daar bij mij beneden maar ik weet dus niet of hij binnen is geweest bij mij..

Ik voelde me na die ochtend heel naar en er klopte iets niet, ook daar beneden bij me niet (hoop dat jullie me snappen)

Ik loop hier al weken mee en ik hoop dat iemand me kan helpen..

Liefs,

Luna


2 reacties

Dag Luna

 

Wat naar dat je dat ervaren hebt en er nu flashbacks naar hebt!

Wel heel positief dat je dit nu met ons deelt, dat is een eerste stap naar hulp. 

Je was onder invloed van xtc, maar het is je toch in die mate bijgebleven dat het een trauma heeft veroorzaakt, waardoor je nu last hebt van flashbacks. Het is heel begrijpelijk dat je nadien zowel lichamelijk als psychologisch een heel raar gevoel had. Gezien het een jaar geleden is kan er gelukkig geen sprake zijn van een ongewenste zwangerschap, al lijkt het me raadzaam om je ergens in de toekomst eens te laten controleren op SOA’s bij de huisarts.

 

Het is belangrijker dat je hulp krijgt om te verwerken wat er die avond is gebeurd. Je was onder invloed van drugs, maar hetgeen die man heeft gedaan is nog steeds heel erg verboden. Zowel door het feit datje geen toestemming gaf als door het feit dat je minderjarig bent. Hartstikke illegaal dus.

Als je dit zou willen kun je hierover aangifte doen bij de politie, maar ik kan me voorstellen dat je nog niet klaar bent voor zoiets.

Zijn er mensen die je in vertrouwen zou durven nemen? Zijn er familieleden zoals je ouders of siblings? Misschien vrienden? Een (school)psycholoog of mentor? 

Dit zijn allemaal mensen die het beste met je voor hebben en willen dat jij oké bent, het kan je dus helpen je verhaal te doen bij hen, en dan misschien eens op zoek te gaan naar een psycholoog. Die kan je helpen om die avond en zo ook die flashbacks te verwerken.

Als je nog niet direct durft toestappen op iemand in het echt kun je eens op de site rond seksueel geweld kijken. Daar kun je net  als op de KinderTelefoon anoniem contact opnemen met een hulpverlener en er je verhaal doen.

 

Succes!

Groetjes

Lot

Reputatie 1
Badge +1

wat super vervelend voor je……. Wat ik zou doen is het met je ouders bespreken en dan aangifte doen bij de politie….

 

 

succes

groetjes

Blue

Reageer