Skip to main content
Vraag

flashbacks en paniekaanvallen

• May 17, 2025
  • 7 reacties
  • 56 Bekeken

lovegood
Forum|alt.badge.img+4

Hiiii mensjes op dit forum

Ik heb last van flashbacks en paniekaanvallen, er is bij mij huiselijk geweld geweest en dat probeer ik weg te stoppen omdat ik er de hele tijd aan ging denken. (Er is nu contact met veilig thuis). Maar als ik overprikkeld ben of er toch heel erg aan ga denken krijg ik een flashback en paniek.

Een voorbeeld van gisteren: ik was overprikkeld door het geluid bij muziek en ik kreeg  een flashback en ik moest oefenen voor een presentatie het uur daarna. Maar ik wou niet oefenen en ik wou niet dat iemand tegen me ging praten. Iemand van het groepje van de presentatie ging tegen me praten dus ik ben naar buiten gerend. Daar ging er weer iemand tegen me praten en ik ben weer naar binnen gerend. Daar barstte ik in huilen uit.

Na de flashback wist ik eerst niet meer waar ik was.

Ik heb nu de flashbacks sinds maandag (het is nu zaterdag) en ik heb er 5 gehad.

1 maandag

3 woensdag 

1 vrijdag

Ik wil dat dit stopt en dat ik gewoon normaal kan doen, net zoals de rest.

Iemand tips?

7 reacties

• May 17, 2025

Hallo,

Het is vervelend om te horen dat je flashbacks hebt van huiselijk geweld. Misschien kun je erover praten met je (pleeg)ouders of met je mentor?

En als het echt niet stopt, zou ik naar de huisarts of een andere dokter (misschien zorgcoördinator op school?) gaan.

Veel sterkte

• May 17, 2025

Hallo,

Het is vervelend om te horen dat je flashbacks hebt van huiselijk geweld. Misschien kun je erover praten met je (pleeg)ouders of met je mentor?

En als het echt niet stopt, zou ik naar de huisarts of een andere dokter (misschien zorgcoördinator op school?) gaan.

Veel sterkte

Dat moet je echt doen want het klinkt niet alsof het ineens vanzelf minder wordt of verdwijnt

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • May 18, 2025

Hoi ​@Puckmeisje en ​@natuurlijk_roodharige !

Ik heb echt al heel veel tegen mijn mentor gepraat over andere dingen en ik wil niet dat dit zeuren wordt. (Misschien is dit al zeuren) 

Ik heb het wel tegen vrienden van een vriendin gezegd omdat die dat wel snappen en ook tegen een andere vriendin.

Ik ga denk ik naar mijn mentor als ze wat beter is want ze was vorige week ziek en ze zal deze week vast nog wat ziekjes zijn.

Groetjes Lovegood 

• May 19, 2025

Mentoren zijn altijd ziek of zwanger of…. Weg

En de zorgcoordinator van school? Die bestaat toch ook , vaak weten die meer

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • May 19, 2025

@Puckmeisje 

Ik durf niet en ik heb er maar 5 gehad en ik weet het zelf ook niet want ik heb er sinds vrijdag (nu is het maandagavond) geen meer gehad, wel gedachten maar die kon ik wegdrukken.

En die mensen gaan zwz naar mijn moeder en die heeft het echt al druk genoeg: 60% longfunctie, studie, werk, huishouden, mijn zusje.

Groetjes mij

• May 19, 2025

Ik snap.

Dat maakt het extra vervelend, maar bij alles problemen bedenken die er nog niet zijn werkt niet.  Ze gaan echt niet zomaar naar je moeder om het te vertellen. Maar ene huisarts dan? Of een psycholoog in de buurt? Die kunnen goed luisteren EN ze hebben geheimhoudingsplicht…

Sowieso is het al fijn dat je het niet meer hebt gehad 

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 20, 2025

Hey, dat klinkt echt zwaar wat je doormaakt. Het is heel knap dat je dit zo eerlijk deelt.
Misschien kun je proberen kleine dingen te doen die je rust geven, zoals ademhalingsoefeningen of een plek zoeken waar je je veilig voelt als het te veel wordt. Praat vooral met mensen die je vertrouwt, zoals je contact bij Veilig Thuis. En het is oké om hulp te blijven vragen, je hoeft dit niet alleen te doen 💗