Skip to main content

Hey, 

ik ben een meisje van 12 en ben ik mn 11de en 12de seksueel misbruikt.

en daar ben ik in het algemeen overheen tot er flashbacks komen. Als ik zo’n flashback krijg, krijg ik daardoor eigenlijk ook meteen een paniek aanval.

En nu is het zo dat ik een vriendje heb en die dan dingen doet die toen ook bij mij zijn gedaan. (Niet heel erg gewoon aanraken snap je) En ik weet dat mn vriendje het uit liefde doet, maar daar door komen die flashbacks sneller en heb de laatste tijd dus veel meer paniekaanvallen.

Zo’n flashback is dan net of ik der weer opnieuw helemaal ben. Dus daarom als ik der uit schiet dat ik zo in paniek raak.

hoe zorg ik der voor dat ik minder gestrest raak na een flashback?

Hoi @Noatjee10 ,

Wat goed dat je steun komt zoeken en dat je met iemand wilt praten. Een goede stap die je al zet hier!

Je bent natuurlijk ook welkom bij De Kindertelefoon, elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten, als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes Finn,

De Kindertelefoon


Hey, @Noatjee10.

Heb dit al gezegt tegen je vriendje?, hij wil je sws wel helpen en kan je zeggen dat hij er rekening mee moet houden. Als je zo een flashback krijgt zoek gwn voor afleiding zodat je weer vergeet, doe wat op je telefoon ofz.

Hopelijk gaat het weer beter met je👍

Groetjes, sinasappelbrodje

 


Hey @sinasappelbroodje ,

ja ik heb dit gisteren tegen me vriendje gezegd en hij wist al dat ik deze trauma heb, maar heb hem gisteren dit verteld en snapt me. En hij heeft me beloofd om me te helpen. 
bedankt voor je reactie <3


Reageer