Skip to main content

Ik slaap heel mijn leven al met dezelfde knuffel naast mij in bed. Ik.heb hem al sinds mijn geboorte en ik vind het zoo fijn om met hem te knuffelen. Ook al ben ik 17 jaar oud ik ben er echt nog niet aan toe om zonder hem in bed te slapen. Ik beschouw Aapje echt als mijn allerbeste vriend🥰. Soms als ik niet zo lekker in mijn vel zit praat ik tegen hem en misschien klinkt het vreemd maar het helpt mij echt. Een knuffel kan je ook alles vertellen want wat je ook tegen hem verteld ze willen altijd wel met je knuffelen en vriendjes blijven. Over de jaren heeft Aapje al veel haren en vulling verloren maar af en toe ondergaat hij een operatie (die ik zelf uitvoer) en zo blijft hij toch in goede staat om lekker mee te blijven knuffelen. Ik zal hem echt nooit weg doen 🥰

Zijn er nog meer meiden en jongens die met knuffels slapen/spelen? Ben benieuwd of er nog meer mensen van mijn leeftijd zijn die dit ook nig steeds doen. Ik heb weleens gelezen dat 2/3 van alle volwassenen nog weleens met een knuffel slaapt dus ik weet dat het niet heel ongewoon is. Maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met jullie knuffeldier(en).

 

Knuffel van Aapje en Linne😘

Hii @Linne01,

Ahh dit topic vrolijkt me echt helemaal op! Wat lief om te lezen!😍 

Ik ben 16 en heb zelf ook best wel wat knuffels bij mij in bed liggen dat geeft mij een veilig gevoel als ik 's nachts wakker lig en bang ben. Ik heb nogal wat vervelende slaapproblemen waardoor ik veel wakker ben en moeilijk slaap. Mijn knuffels zijn dan erg rustgevend voor me. Vooral mijn geboorteknuffie is echt nog wel heel belangrijk voor mij en die is altijd bij mij in bed :)

Liefs van mij <3


Hoii,

Ja, alleen  mee slapen.  Voor mij is het meer een sentimentele waarde.. en ken nog meer jongens als meiden die het doen... lijkt me trouwens ook niet persé iets geks, ook iedereen zijn of haar eigen keuze!

Groetjes en liefs 😴❣️


Hey! Ik vertel hier wat over mijn knufs ☺️😉

https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-en-gevoelens-29/is-slapen-met-een-paar-knuffels-erg-86530?postid=568435#post568435

Ik heb ze ook nog steeds en ik vind het schattig, leuk en gezellig! Ze geven mij een thuis gevoel. En ik heb ze allemaal cadeau gekregen van mijn opa en oma en moeder en zus en andere lieve mensen. Dus ze blijven lekker bij mij haha.  Liefst voor altijd xd. En ja heel veel mensen hebben hun knuffels (nog). Hoor je inderdaad vaak. Geef Aapje maar een knuf van mij! 😘

Liefs Tover xxx


Heeeyy, ik ben 15 en slaap ook nog gwn met knuffels. Ik had een tijdje dat ik me schaamde en zonder probeerde te slapen, maar dat lukte nie want voelde me dan alleen. Nu slaap ik met meerdere knuffels in bed, ik heb er meerdere dus ik noem alleen ff de knuffels die op dit moment in mijn bed liggen.

Sammy, dat is een hond, super zacht en is van mijn zus geweest

Rosa: is een roze bubble tea knuffel met gezichtje, heb ik net voor mijn afscheid van de groep gekocht

Boba: een grote witte bubble tea knuffel met gezicht, heb ik laatst bij de kruidvat gekocht met een vriendin

Aap: heb ik bij de dierentuin gekocht het is een app ofc 

Mela: dat is mijn ademende otter, die ademt en maakt geluidjes en er zit ook een muziekje in die kreeg ik als cadeau toen ik weg ging van de groep

Koetje koe: is mijn geboorte knuffel is een koe

Dat was het byeee

🩷🎀


Hoi hoi, ik heb ze ook nog steeds hoor. Een Mickey Mouse en nog best veel andere knuffels die ik graag bij me op de kamer heb! Helemaal leuk en gezellig! Wat lief wat jullie allemaal vertellen! 

Groetjes liefs Tartan X


heyy @Linne01 !

ik heb ook nog knuffels! ik zal er even wat over vertellen

  1. Pino. Dat is mijn geboorteknuffel en het is natuurlijk pino van sesamstraat! Mijn nichtje heeft dezelfde XD
  2. Hopje en Bobje. Dat zijn 2 konijnen. Bobje is klein, Hopje is groot. Ze horen bij elkaar! Hopje is letterlijk de grote variant van Bobje. ze zijn zo belangrijk voor me omdat mn favo docent mevr L. precies hetzelfde knuffeltje op haar bureau heeft staan (ze heeft Bobje). en Hopje is gewoon fijn om mee te knuffelen omdat Bobje daar net iets te klein voor is. Mijn beste vriendin G (en de dochter van mevr L.) heeft de namen bedacht XD.
  3. Spooky. Dat is een knuffeldoekje die ook gewoon fijn is.
  4. een mickey mouse knuffeltje. Die heb ik dit jaar op de oranjemarkt gekocht, omdat hij me deed denken aan mevr L. (omdat ze van disney houd)
  5. eigenlijk geen knuffels maar: een aantal kledingsstukken die ik aanhad bij belangrijke herinneringen. Zoals het vest dat 5 dagen in het huis van mevrouw L. is geweest, het shirt dat ik aanhad toen ze me voor het eerst knuffelde (we zijn inmiddels 26 knuffels verder lol), een babytruitje van toen ik nog klein was, etc.

Hoi @Linne01 ,

 

Ik slaap zelf ook nog gewoon met knuffels, omdat ze zacht zijn. En als ik verdrietig ben dan steunen ze mij zo der iets te zeggen, maar soms is dat ook goed. Ik ben de laatste tijd vaker emotioneel, want ik heb het momenteel erg moeilijk met een vriendin van mij met Anorexia. (Staat ook in mijn andere topics) Mijn geboorte knuffel heet Vlekkie en het is een hele platte teckel die blauw is met paarse stippen.

 

Liefs,

EmmakokfanEva.


Wat een super lieve verhalen allemaal!!! Fijn dat we allemaal zulke lieve knuffelvriendjes hebben 🥰

 

Slaap lekker allemaal veel knuffelplezier😘


hoii @Linne01  ik ben wel iest jonger 15 (soort van bijna 16) maar ja ik slaap ook nog met een knuffel medere zelfs en een hond een echte die licht meestal als ik slaap in der mand (denk ik) en als het tijd is om naar boven te gaan dan licht ze naast me of bij me benen ofzo iets en ik moet om half 6 (door de weeks) voor medicijnen op staan en als ik dan weer me kamer in komt licht ze al klaar op me bed en dan een half uur later ga ik er dan weer uit om te eten enzovoorts mij helpt het ook wel echt aleen me ouders veral me vader is er niet zo blij mee en vind het onzin maar ik neem hem dan ook mee naar ….. waar ik dan ook heen ga dan wel in me buiktasje wand toch ja je bent geen 3 meer dat zeggen ze ook tegen me (ze is veral me vader)

 


Kom ik aan met mijn saaie verhaal dat ik alleen maar in het weekend een knuffel heb, das mijn vriend, naja en zijn 3 katten die het heel fijn vinden bij ons op bed hihi


Hehe, is heel normaal, zelf ben ik twaalf en ga zo volgende week op kamp. We hebben met de meiden afgesproken we gaan elkaar niet uitlachen door knuffels, was er blij om. Ik slaap met een knuffel beer die beer  heet 😂  mooie naam ;) 

liefs en knuffels, E


Hehe, is heel normaal, zelf ben ik twaalf en ga zo volgende week op kamp. We hebben met de meiden afgesproken we gaan elkaar niet uitlachen door knuffels, was er blij om. Ik slaap met een knuffel beer die beer  heet 😂  mooie naam ;) 

liefs en knuffels, E

Ja dat hadden wij ook afgesproken toen ik op schoolkamp ging. We moesten groepjes maken en ons groepje heette: de Monkees! (mijn idee) gebaseerd op Aapje die de mascotte was van ons groepje🥰. Alle groepjes sliepen in een huisje en iedereen in ons huisje had een knuffelaap mee. Was een geweldig leuk kamp


Hoi,

Ik vind knuffels nog steeds leuk, maar ik slaap niet met ze. Mijn bed was vroeger helemaal vol met knuffels, De hele muurkant, hoofdkant en voetkant waren helemaal gevuld met knuffels, en ze vielen er vaak uit omdat het zo vol was. Ik slaap nu niet meer met knuffels omdat ik allergisch blijk te zijn voor stofjes, en op de knuffels verzamelen zich over tijd veel stof. Ik heb nu wel een paar knuffels die in een kast zitten met glazen deuren zodat ik ze nog steeds kan zien.

Groetjes, @OmgekeerdeWereld 


Ik had als kind ook last van huisstofmijt en sommige knuffels moesten toen uit mijn bed Aapje ook... Na een paar jaar vond ik hem tijdens het opruimen van het huis en ik vroeg of hij bij mij in bed mocht liggen. Als ik geen last van hem zou krijgen omdat hij toen nog behoorlijk lange haren had vonden mijn ouders het goed en sindsdien slaapt hij weer elke nacht bij mij in bed🥰. Ik was zo blij dat ik weer met Aapje kon slapen en ik geen last meer had van de huisstofmijt 😍


Reageer