Vraag

familie gedoe

  • 5 August 2021
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Badge

Hallo, ik ben Floor bijna 13. Ik voel me heel vaak heel verdrietig. Over mijn ouders en zus ik kan niet echt goed met ze. Ze begrijpen me nooit. Mijn zus wordt altijd voor getrokken ik krijg overal de schuld van en straf. Ik voel me echt niet thuis. Ik wil ook naar een ander gezin of iets. Ik heb echt geen idee wat ik moet doen. Ik voel me al m’n hele leven verwaarloosd. Alleen m’n broer doet aardig tegen me. Ik ben hier door ook heel onzeker geworden er is altijd ruzie en ik krijg altijd te schuld en straf. (Ben autistisch en begaafd). Ik heb geen idee wat ik moet doen want ja m’n ouders gaan me nooit begrijpen en m’n broer die ja die gaat denken wAt hij er mee moet. Wat moet ik doen?


3 reacties

Heyy

 

Wat vervelend dat je in zo'n lastige thuissituatie zit..

 

Als je je onveilig voelt thuis kan je altijd contact opnemen met veiligthuis. Ook kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon. De medewerkers bij de kindertelefoon kunnen je denk ik goed verder helpen en hebben denk ik ook wel tips voor je:slight_smile:

Telefoonnummer veiligthuis : 0800-2000

Telefoonnummer kindertelefoon : 0800-0432

 

Heb je misschien iemand in je omgeving waar je wel mee kan praten? Want wat je ouders en zus doen is natuurlijk niet echt goed.. Je kan bijvoorbeeld gaan praten met de huisarts, een ander familielid of een vertrouwenspersoon. Deze mensen zijn er namelijk wel echt voor je en willen jou heel graag helpen om je thuissituatie te verbeteren en om jouw eigen situatie ook te verbeteren. Als je het eng vindt om met iemand in je omgeving te praten zou je ook een brief / mail kunnen schrijven waar je je gevoelens opschrijft dat is misschien wat makkelijker voor je.

 

En als je je verdrietig voelt werkt het misschien om even afleiding te zoeken door bijvoorbeeld even te gaan wandelen, muziek te luisteren of door een leuk boek te lezen. In ieder geval door iets te doen waar je je vrolijker van gaat voelen!

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Flooooooor 

Weet in ieder geval dat het niet jouw schuld is dat je ouders zo stom doen.

Er is misschien een kans dat je depressief bent. Ik raad je aan om wat topics hier te lezen over depressie en vooral hoe je weer vrolijk kan worden. Helpt ook als je niet depressief bent.

Verder heb ik het idee van je post dat je wel gewoon veilig bent thuis alleen je word verwaarloost. Ik kan het natuurlijk moeilijk inschatten. Ik zou met de kindertelefoon bellen of chatten. Zij kunnen je helpen een oplossing te vinden en als het nodig is doorverwijzen naar veilig thuis.

En je mag best zelfvertrouwen hebben volgens mij ben je een heel aardig persoon :D

Veel succes

Reputatie 1
Badge

Hoi! Dit is inderdaad een lastige situatie. Ik zou toch gaan praten met je broer. Die voelt misschien een beetje het zelfde als jou. Zo kunnen jullie elkaar goed steunen. Wat heel belangrijk is om te onthouden is dat het echt niet aan jou licht. Jij bent geweldig 🤩. En als mensen dat niet kunnen zien: boeie, dat is dan ook hun probleem. Als je je niet thuis voelt thuis. Probeer dan lekker veel afspraken te maken met vrienden/vriendinnen. En als het lukt, probeer ook te kijken of je misschien samen met een vriendin op vakantie kan. Dat is vaak heel gezellig en dan kan je ook een tijdje je gedachtes ergens anders hebben.

groetjes,

illbethereforeyou

Reageer