Skip to main content

Fake vriendin

• November 24, 2025
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

Boerinnetje3
Forum|alt.badge.img

heyy

ik zit nu in de eerste van de middelbare, ik ben daar heen gegaan met A. (zo noemen we haar even)

ik ken haar sinds eind groep 6.

Ze heeft verder geen vrienden dus claimt ze mij soortvan, (ik heb wel vrienden maar niet in mijn klas) het gaat echt ver. ze behandelt me vreselijk. Ik help haar en alles wat ik terugkrijg is “Fck off!”

In het verleden heeft haar moeder 3 mannen gehad, A haar echte vader heeft zelfmoord gedaan. ik ben zelf hoogbegaafd en voel emoties van anderen, daardoor voel ik me verantwoordelijk voor haar gevoelens.

ik kan haar niet negeren en ik heb het al tegen mijn mentor en ouders gezegd.

kan iemand me helpen? dankieeeee

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • December 2, 2025

Hey, goed dat je dit deelt! ik zit nu in de 2de van de middelbare. Maar heb vorig jaar hetzelfde gehad. een vriendin die ik al heel lang kende die me claimde en toxic ging doen. En ik ben ook hoogbegaafd, dus ik snap je gevoel 100%. Maar bedenk: haar problemen moet jij proberen los te laten. Want daar kan jij toch niks aan doen. En waarom medelijden hebben met iemand die jou niet wardeert? En ik weet het, dat is HEEL moeilijk. maar het zou wel fijn zijn als je het los zou laten. Wat ik uiteindelijk heb gedaan is gewoon zeggen dat ik er klaar mee was. En dat als ze me als vriendin wilde houden dat ze dan in moest dimmen. Dat deed ze niet, dus toen werd het ruzie. we hebben nu nogsteeds geen contact. Maar ik vind het fijner zo. Want ik hoef niet elke keer als ik met iemand anders afspreek me te verantwoorden. Je moet proberen in je leven vast te houden aan mensen die je waarderen. En ik heb nu inmiddels die vriendinnen gevonden. Maar je moet deze “vriendin” echt verwijderen uit je leven. ookal is het nog zo moeilijk.

Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad!

Boerinnetje3
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • December 3, 2025

❤️echt heel erg bedankt!

Liefs boerinnetje3 💕