Ik zie de laatste tijd steeds meer fake therians.
Eerst moet ik uitleggen wat een therian is:
Een therian is iemand die zich identificeert op een niet-fysiek level.
Oftewel, Ze identificeren als dier maar weten dat ze mens zijn.
Vaak hebben ze ook een vorig leven en krijgen ze shifts, waarin hun dierlijke kant soms getriggerd wordt.
Je hoeft geen vorig leven of shifts te krijgen om therian te zijn.
ook hoef je geen gear te dragen (bijv staarten)
Je wordt als therian geboren, je kan het dus niet worden.
Toch zie ik vaak mensen die zeggen dat ze therian worden.
Afijn, nu zijn we er!
Deze fake therians zeggen dat ze therian zijn.
Dit zijn de voornaamste redenen:
- Ze vinden gear leuk en denken dat alleen therians die mogen dragen
- het lijkt ze cool
- ze zien het op social media.
Als ze het dus eenmaal “geworden'’ zijn, gaan ze hun theriotypes kiezen.
theriotypes zijn de dieren die je als therians identificeert, deze kan je niet kiezen.
Vaak wordt de wolf uitgekozen. De grijze wolf.
Waarom?
Ik weet het niet, dit vond ik op reddit: (met translate vertaald, kan slecht zijn :P
We weten het echt niet, maar er zijn veel theorieën. Degene die voor mij het meest logisch is, is dat wolven eigenlijk heel erg op mensen lijken, meer dan we denken. Je hebt veel meer kans om een band te krijgen met een wolf dan met een garnaal. Ze zijn intelligent, ze leven in familiegroepen, ze zorgen voor hun jongen en voor elkaar, ze vieren dingen en ze rouwen ook om hun doden. Ze werken samen als een team, ze geven kennis door aan hun nakomelingen. Al deze dingen zijn belangrijk voor mensen.
Wolven en andere hondachtigen hebben een prominente en verweven rol gespeeld in het lot van de mensheid sinds onze paleolithische voorouders over de aarde zwierven op jacht naar mammoeten, en het was de voorouder van de grijze wolf die voor het eerst rond de mens begon te hangen voor restjes voedsel en zichzelf toestond om de gedomesticeerde “beste vriend van de mens” te worden die we vandaag de dag kennen en liefhebben.
Sinds de eerste wolf zijn intrede deed in het leven van de vroege mens, zijn ze onze jagers, beschermers, hoeders, transporteurs, liefdevolle en trouwe metgezellen en zelfs voedsel. Zelfs hun lichaamstaal is heel vertrouwd en begrijpelijk voor de meeste mensen. Wolven en hondachtigen zijn altijd een zeer prominent figuur geweest in veel culturen, van terroriserende verhalen over weerwolven tot de wolf die door bepaalde inheemse stammen wordt gezien en zeer gerespecteerd als een 'leraar'. Wolven worden door de moderne samenleving zowel verheerlijkt als gedemoniseerd. Sommigen zien ze als “de geest van de wildernis”, wild en vrij.