Skip to main content

Ik zie de laatste tijd steeds meer fake therians.

Eerst moet ik uitleggen wat een therian is:

Een therian is iemand die zich identificeert op een niet-fysiek level.

Oftewel, Ze identificeren als dier maar weten dat ze mens zijn.

Vaak hebben ze ook een vorig leven en krijgen ze shifts, waarin hun dierlijke kant soms getriggerd wordt.

Je hoeft geen vorig leven of shifts te krijgen om therian te zijn.

ook hoef je geen gear te dragen (bijv staarten)

Je wordt als therian geboren, je kan het dus niet worden.

Toch zie ik vaak mensen die zeggen dat ze therian worden.

Afijn, nu zijn we er!

Deze fake therians zeggen dat ze therian zijn. 

Dit zijn de voornaamste redenen:

1. Ze vinden gear leuk en denken dat alleen therians die mogen dragen
  2. het lijkt ze cool
  3. ze zien het op social media.

Als ze het dus eenmaal “geworden'’ zijn, gaan ze hun theriotypes kiezen.

theriotypes zijn de dieren die je als therians identificeert, deze kan je niet kiezen.

Vaak wordt de wolf uitgekozen. De grijze wolf.

Waarom?

Ik weet het niet, dit vond ik op reddit: (met translate vertaald, kan slecht zijn :P

We weten het echt niet, maar er zijn veel theorieën. Degene die voor mij het meest logisch is, is dat wolven eigenlijk heel erg op mensen lijken, meer dan we denken. Je hebt veel meer kans om een band te krijgen met een wolf dan met een garnaal. Ze zijn intelligent, ze leven in familiegroepen, ze zorgen voor hun jongen en voor elkaar, ze vieren dingen en ze rouwen ook om hun doden. Ze werken samen als een team, ze geven kennis door aan hun nakomelingen. Al deze dingen zijn belangrijk voor mensen.

Wolven en andere hondachtigen hebben een prominente en verweven rol gespeeld in het lot van de mensheid sinds onze paleolithische voorouders over de aarde zwierven op jacht naar mammoeten, en het was de voorouder van de grijze wolf die voor het eerst rond de mens begon te hangen voor restjes voedsel en zichzelf toestond om de gedomesticeerde “beste vriend van de mens” te worden die we vandaag de dag kennen en liefhebben.

Sinds de eerste wolf zijn intrede deed in het leven van de vroege mens, zijn ze onze jagers, beschermers, hoeders, transporteurs, liefdevolle en trouwe metgezellen en zelfs voedsel. Zelfs hun lichaamstaal is heel vertrouwd en begrijpelijk voor de meeste mensen. Wolven en hondachtigen zijn altijd een zeer prominent figuur geweest in veel culturen, van terroriserende verhalen over weerwolven tot de wolf die door bepaalde inheemse stammen wordt gezien en zeer gerespecteerd als een 'leraar'. Wolven worden door de moderne samenleving zowel verheerlijkt als gedemoniseerd. Sommigen zien ze als “de geest van de wildernis”, wild en vrij.

hoi ​@ThunderStorm, ik ben zelf een Therian (spiritueel) en ik snap echt precies wat je bedoeld. ik begin er me aan te storen, die kinderen praten met grote begrippen, een therian zijn is een indentiteit en geen hobby.  de wolf is een veel voorkomende theriotype bij therians, zelf ben ik geen wolf therian, ( je zou dat in een van mijn eerdere reacties kunnen lezen, maar ik heb veel gestruggled met mijn theriotypes) mijn theriotypes zijn: een zwarte kat, en een vleermuis of vleerhond/Flying fox (nog niet zeker)

hahaha ik las je handtekening en 4mbercat is echt een leuke youtuber!

gr Smokey

helemaal waar word er echt gek van al die fake therians! ik hoop dat het snel vernaderd

Hallo,

Er is toch niks mis mee dat deze zogeheten "fake” therians hun ding doen?

Stel: ik zou denken; "hey een Therian, wat leuk. dat lijkt mij ook interessant” ik ga me er vervolgens in verdiepen, en ik denk: 'nu ben ik een therian’ en mensen vragen aan mij. Heb je het op het internet gezien en ben je daarom een therian? en ik zeg daarop ja, dat mensen mij dan een Fake therian gaan noemen. dat vind die persoon (ik Bijvoorbeeld) toch niet leuk?

Dat mensen "gear” willen dragen en zo een therian zijn is toch helemaal prima?

Of begrijp ik nu iets verkeerd?

p.s Ik ben zelf GEEN therian, maar heb voor het schrijven van dit bericht me er wel in verdiept.

Mvg,
hanspeter 149

Hoi!

@Hanspeter149 

Dat mensen een therian willen zijn snap ik soms ook wel. Maar je hoeft geen therian te zijn om gear te dragen of quadrobics te doen! therian zijn gaat over het identificeren met of als dier, en je kan het niet worden. mensen zien vaak de goede kanten van het therian zijn. Coole theriotypes hebben enzo.

maar ze zien niet dat het heel depressief kan zijn:

1. je moet het geheim houden voor iedereen die het raar vindt, misschien wel je ouders
  2. je hebt soms dysphoria, dat je je slecht voelt omdat je in een ander lichaam dan je theriotype zit.
  3. soms als je je shifts niet onder controle kan houden kan je in het openbaar je als een dier gaan gedragen (note: niet alle therians shiften

als jij het leuk vindt om gear te dragen en quadrobics te doen, is dat helemaal oke! 

En misschien ben je wel een therian , maar doe goed onderzoek. want je kan ook otherhearted zijn:

iemand die zich meer identificeert met een dier, een soort connectie.

ook doen niet alle therians quadrobics of dragen ze gear. 

Dus kortom, doe je onderzoek voordat je zegt dat je therian bent!!

Ik zie de laatste tijd steeds meer fake therians.

Eerst moet ik uitleggen wat een therian is:

Een therian is iemand die zich identificeert op een niet-fysiek level.

Oftewel, Ze identificeren als dier maar weten dat ze mens zijn.

Vaak hebben ze ook een vorig leven en krijgen ze shifts, waarin hun dierlijke kant soms getriggerd wordt.

Je hoeft geen vorig leven of shifts te krijgen om therian te zijn.

ook hoef je geen gear te dragen (bijv staarten)

Je wordt als therian geboren, je kan het dus niet worden.

Toch zie ik vaak mensen die zeggen dat ze therian worden.

Afijn, nu zijn we er!

Deze fake therians zeggen dat ze therian zijn. 

Dit zijn de voornaamste redenen:

1. Ze vinden gear leuk en denken dat alleen therians die mogen dragen
  2. het lijkt ze cool
  3. ze zien het op social media.

Als ze het dus eenmaal “geworden'’ zijn, gaan ze hun theriotypes kiezen.

theriotypes zijn de dieren die je als therians identificeert, deze kan je niet kiezen.

Vaak wordt de wolf uitgekozen. De grijze wolf.

Waarom?

Ik weet het niet, dit vond ik op reddit: (met translate vertaald, kan slecht zijn :P

We weten het echt niet, maar er zijn veel theorieën. Degene die voor mij het meest logisch is, is dat wolven eigenlijk heel erg op mensen lijken, meer dan we denken. Je hebt veel meer kans om een band te krijgen met een wolf dan met een garnaal. Ze zijn intelligent, ze leven in familiegroepen, ze zorgen voor hun jongen en voor elkaar, ze vieren dingen en ze rouwen ook om hun doden. Ze werken samen als een team, ze geven kennis door aan hun nakomelingen. Al deze dingen zijn belangrijk voor mensen.

Wolven en andere hondachtigen hebben een prominente en verweven rol gespeeld in het lot van de mensheid sinds onze paleolithische voorouders over de aarde zwierven op jacht naar mammoeten, en het was de voorouder van de grijze wolf die voor het eerst rond de mens begon te hangen voor restjes voedsel en zichzelf toestond om de gedomesticeerde “beste vriend van de mens” te worden die we vandaag de dag kennen en liefhebben.

Sinds de eerste wolf zijn intrede deed in het leven van de vroege mens, zijn ze onze jagers, beschermers, hoeders, transporteurs, liefdevolle en trouwe metgezellen en zelfs voedsel. Zelfs hun lichaamstaal is heel vertrouwd en begrijpelijk voor de meeste mensen. Wolven en hondachtigen zijn altijd een zeer prominent figuur geweest in veel culturen, van terroriserende verhalen over weerwolven tot de wolf die door bepaalde inheemse stammen wordt gezien en zeer gerespecteerd als een 'leraar'. Wolven worden door de moderne samenleving zowel verheerlijkt als gedemoniseerd. Sommigen zien ze als “de geest van de wildernis”, wild en vrij.

Wat ik zover begrijp zijn jullie een soort "cult" of niet? Therians is iets wat uit deze eeuw komt. Er is geen boek of geschreven regels waar je je aan moet houden. Dus hoe kan dan iemand een "nep" therian zijn

hey ​@4inchsalute therian zijn kun je niet voor kieze je bent ermee geboren dus fake is zegt maar dat je er niet mee bent geboren hopelijk is dit het antwoord op je vraag

Reageer