Vraag

Fake friends in de klas

  • 12 April 2018
  • 3 reacties
  • 207 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik zie er heel erg tegenop om morgen weer naar school te gaan, eerder ging ik altijd met een meisje om die al mn hele leven mn beste vriendin was. Ook zaten we in de les altijd naast elkaar. Sinds 4 maanden geleden praten we ineens noet meer met elkaar omdat ik wat meer met mijn andere vrienden groep ging. (Die ook bij me in de klas zitten) daarna ben ik vaker naast mn 2 andere “beste vrienden” gaan zitten. Maar op de een of andere manier laten ze me nu vallen en sluiten me buiten. Ik zit steeds vaker alleen. Ze doen nog wel alsof ze m’n vrienden zijn en willen nog in het weekend met me afspreken. Doordeweeks geven ze me totaal geen aandacht meer. Ik ben ten einde raad en weet echt niet wat ik moet doen.. ik hoorde bij de “populaire kinderen” dus ook schaam ik me om nu niemand meer te hebben.. ik voel me heel leeg, verdrietig en gebruikt.. kan iemand me helpen?

3 reacties

Hoi!

Jouw twee beste vrienden doen niet zo gezellig tegen jou. In het weekend spreken jullie af, maar in de week sluiten ze je buiten.

Zouden jullie in het weekend eens kunnen afspreken om hierover te praten? Jullie kunnen afspreken op een rustig plekje, bv. bij een van jullie thuis of in het park. Jij kan dan uitleggen waar je mee zit. Misschien waren je twee vrienden zich hier niet bewust van, en kunnen ze er in de toekomst op letten jou meer te betrekken in het groepje in de klas.

Is het een mogelijkheid het contact te herstellen tussen jou en het meisje waar je vroeger naast zat? Jullie hoeven niet per se beste vrienden te worden, maar jullie zouden wel naast elkaar kunnen zitten in de klas, samen kunnen eten tijdens de pauze, etc.

Je schaamt je omdat je bij de populaire kinderen hoorde. Hier heb ik geen ervaring mee, aangezien ik nooit bij de populaire kinderen heb gehoord, maar ik ben van mening dat je beter om kan gaan met leuke personen, ook al horen die niet bij de populairen, dan met fake friends, die dan wel bij de populairen zouden horen.

Na je schooltijd is het niet meer van belang tot welke "klasse" je hoorde op school. Wat wel van belang is, is het omgaan met fijne mensen, waarmee je eventueel verder mee kan gaan studeren, of als vriend kan houden.

Groetjes
x
Dankjewel voor jet advies! Heb het er ook al met mijn ouders over gehad en zij hebben hetzelfde gezegt. Ik heb inmiddels met hun gepraat en het was inderdaad een miscommunicatie. Heel erg bedankt xx
Dat heb je goed aangepakt. Goed dat alles uitgeklaard is!

Reageer