Hoi @An_oniem ,
We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.
Groetjes,
Jeanine
De Kindertelefoon
Hey An_oniem,
Je stoort echt niemand met je berichten! Als jij je o voelt en je daar help bij wil, dan mag je die prima vragen.
Dat je gevoelens fake leuk lijken herken ik wel, en zoals je al zegt, dat is niet zo!
Ik heb het al vaker aangeraden en doe het weer, vraag iemand om hulp. Ik weet dat het niet makkelijk is maar anders blijf je je zo voelen en wordt het nog erger. Als je wil zou je degene met wie je wil praten er een bericht of mail over kunnen sturen. Dan kan je alles goed voorbereiden. Het is niet simpel, maar ik geloof in je!
Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen of erover wil praten kan je altijd met 113 bellen of chatten. Zij kunnen je dan helpen en steunen.
Ook al wil je niet dat de hulpverlener komt, als hij er is zal ik het ook aan hem vertellen. Hij kan je ook goed helpen.
Groetjes iemand.
Hoi An_oniem.
Je stoort ons echt niet hoor! Het forum is bedoeld om om hulp te vragen en wij helpen je met alle liefde
Ik herken je gevoelens ook. Zelf heb ik ook vaak een dromerig gevoel alsof alles nep en fake is, maar zoals je zelf ook al zegt is dat niet zo.
Het advies wat ik je ook al meerdere keren heb gezegd ga ik nu nog een keertje zeggen. Het beste is om hier met iemand over te praten. Je kan hier met je ouders, mentor, huisarts of goede vriend/vriendin over praten. Zij zullen jouw echt begrijpen en het lucht echt op om te praten. Al deze mensen geven namelijk heel veel om jou. Dit is een hele grote stap, maar ik geloof echt in je. Jij kan het echt! Ook sluit ik me aan bij het advies van @Lost in Life dat het je misschien helpt om de gene met wie je wilt praten een brief of mail te sturen. Dit is misschien wat makkelijker en dan kan je je goed voorbereiden.
Dat er een ambulante hulpverlener komt is ook spannend, maar wel goed. Je kan tegen hem/haar ook alles vertellen en deze kan je ook echt goede hulp en steun bieden!
Als je denkt dat je jezelf iets aan gaat doen kan je ook altijd bellen met 113.
Groetjes van mij.
Hoi An_oniem.
Je stoort ons echt niet hoor! Het forum is bedoeld om om hulp te vragen en wij helpen je met alle liefde
Ik herken je gevoelens ook. Zelf heb ik ook vaak een dromerig gevoel alsof alles nep en fake is, maar zoals je zelf ook al zegt is dat niet zo.
Het advies wat ik je ook al meerdere keren heb gezegd ga ik nu nog een keertje zeggen. Het beste is om hier met iemand over te praten. Je kan hier met je ouders, mentor, huisarts of goede vriend/vriendin over praten. Zij zullen jouw echt begrijpen en het lucht echt op om te praten. Al deze mensen geven namelijk heel veel om jou. Dit is een hele grote stap, maar ik geloof echt in je. Jij kan het echt! Ook sluit ik me aan bij het advies van @Lost in Life dat het je misschien helpt om de gene met wie je wilt praten een brief of mail te sturen. Dit is misschien wat makkelijker en dan kan je je goed voorbereiden.
Dat er een ambulante hulpverlener komt is ook spannend, maar wel goed. Je kan tegen hem/haar ook alles vertellen en deze kan je ook echt goede hulp en steun bieden!
Als je denkt dat je jezelf iets aan gaat doen kan je ook altijd bellen met 113.
Groetjes van mij.
Hi, dankje voor je advies. Maar ik raak er niet gemotiveerd door. Sterker nog ik HAAT motivatie, En positiviteit.
Ik weet het allemaal niet meer, Het is gewoon verschrikkelijk dit.
Toch heb ik denk ik al een gevoel hoe dit oan komen, Mijn moeder heeft als het goed is een persoonlijkheids stoornis.
En ik lijk heel erg op mijn moeder, Ik heb alles eigenlijk van haar.
Dus de problemen en alles die mijn moeder heeft heb ik ook, snel boos, Snel gestresst. Enz.
Ik had ook gelezen dat een persoonlijkheids stoornis erfelijk is. Dus dan weet ik het denk ik al.
Gr. Anoniem
Hey An_oniem.
Jammer dat we je niet motiveren. Ik hoop dat het gesprek met de ambulante medewerker je kan helpen.
Wat je zegt over een persoonlijkheidsstoornis zou inderdaad kunnen. Als een familielid dit heeft is de kans groot dat jij dit ook (hebt) ontwikkeld. Goed dat je zelf al wel een idee hebt van wat de oorzaak zou kunnen zijn!
Eerst het gesprek met de ambulante medewerker maar. Probeer daar al je zorgen en dingen die jij denkt te vertellen. Die kan jou echt goed gaan helpen en steunen en je kan alles wat je wilt bij hem/haar kwijt.
Probeer vol te houden.. Hoe lastig dit misschien ook is en hoe verschrikkelijk je je ook voelt. Het gaat echt weer beter worden!
Groetjes van mij.
Hey An_oniem.
Jammer dat we je niet motiveren. Ik hoop dat het gesprek met de ambulante medewerker je kan helpen.
Wat je zegt over een persoonlijkheidsstoornis zou inderdaad kunnen. Als een familielid dit heeft is de kans groot dat jij dit ook (hebt) ontwikkeld. Goed dat je zelf al wel een idee hebt van wat de oorzaak zou kunnen zijn!
Eerst het gesprek met de ambulante medewerker maar. Probeer daar al je zorgen en dingen die jij denkt te vertellen. Die kan jou echt goed gaan helpen en steunen en je kan alles wat je wilt bij hem/haar kwijt.
Probeer vol te houden.. Hoe lastig dit misschien ook is en hoe verschrikkelijk je je ook voelt. Het gaat echt weer beter worden!
Groetjes van mij.
Ja? Gaat het beter worden?
Want ik heb het gevoel alsof het nooit gaat worden, Ik heb er geen vertrouwen in.
Die maatschappelijk werk(ster) die misschien komt. (Ik hoop van niet) ik heb daar ook geen vertrouwen in.
Ik haat het om over mijn gevoelens te praten, ik hou daar echt niet van. Dus dat gaat gewoon niet lukken.
De persoonlijkheids stoornis die mijn moeder heeft, Die is dan ook best snel somber, Verdrietig, boos, Verbaasd. Net zoals ik.
Dus het kan erfenis zijn, Maar ik weet niet waardoor ik mij zo voel. Bij mijn moeder is het juist dat het wel een reden heeft.
Gr. Anoniem
Heyy
Ik ben er van overtuigd dan het beter gaat worden ook al lijkt dat in jouw ogen nu niet zo.
Ik snap dat je het spannend vind dat de maatschappelijk werker langs komt, maar ik weet echt zeker dat het je gaat helpen. Deze persoon is er echt om jou te helpen en zal je ook hulp gaan aanbieden. Hoe lastig je dit ook vind en hoe erg dit je ook tegen spreekt, probeer de hulp te accepteren en vertel daar alles wat je dwars zit. Je vind haat het om over je gevoelens te praten en dat is ook echt enorme stap, maar het gaat je echt helpen en je kan het echt. Iedereen wilt jou helpen om je beter te voelen en ik ben er van overtuigd dat je je ook echt beter gaat voelen. Het gaat echt goed komen allemaal.
Groetjes van mij.
Hey An_oniem,
Zelf heb ik ook niet echt het gevoel dat je beter gaat worden, maar dat wordt het wel. Heel veel mensen zijn eroverheen gekomen, en ik weet het zeker dat jou dat ook zal lukken.
Dat je het misschien van je moeder hebt is vervelend, maar dat betekend ook dat er (waarschijnlijk) een oplossing of medicijn. Daar kan je de medewerker naar vragen.
Probeer je gevoelens eens in een verhaal op te schrijven. Dat kan over jezelf of over iemand anders zijn. Je hoeft dit niet aan iemand te laten zien, maar het helpt om je hoofd te legen.
Groetjes iemand.
Hey An_oniem,
Zelf heb ik ook niet echt het gevoel dat je beter gaat worden, maar dat wordt het wel. Heel veel mensen zijn eroverheen gekomen, en ik weet het zeker dat jou dat ook zal lukken.
Dat je het misschien van je moeder hebt is vervelend, maar dat betekend ook dat er (waarschijnlijk) een oplossing of medicijn. Daar kan je de medewerker naar vragen.
Probeer je gevoelens eens in een verhaal op te schrijven. Dat kan over jezelf of over iemand anders zijn. Je hoeft dit niet aan iemand te laten zien, maar het helpt om je hoofd te legen.
Groetjes iemand.
Ik zeg niet dat het door mijn moeder komt dat ik depressieve gevoelens heb, Ik zeg dat ik waarschijnlijk ook zo'n persoonlijkheidsstoornis heb, Omdat ik heel erg op mijn moeder lijk. En ook dezelfde dingen heb die zij heeft.
Dus ja..
Ik bedoel ook niet dat het haar schuld is, maar dat jullie misschien dezelfde stoornis hebben. Daar is vast wel hulp voor te vinden.
Groetjes iemand.
Ik bedoel ook niet dat het haar schuld is, maar dat jullie misschien dezelfde stoornis hebben. Daar is vast wel hulp voor te vinden.
Groetjes iemand.
Bij haar is het zeker zo omdat ze gediagnoseerd is, Ik weet het niet. Maar symptomen ervan wel.