Vraag

Faalangst? wat moet ik doen?

  • 2 February 2021
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi mensen… heb weer eens dingen meegemaakt gisteren en vandaag…. namelijk gister heb ik een  toets gemaakt… en die heb ik verpest 4,6 ….  het was echt een makkelijk toets…. maar ik ben bang om te falen…, en ik blokkeer mezelf heel erg… en had soort van een black out ofz…. want ik wil alles perfect en goed doen… nou die docent zag dat…. dat m'n spanning zo hoog zat enz… en heeft na de toets… met mij gesproken over… wrm ik zo doe in een toets… dit gebeurt namelijk vaker bij een toets…  en omdat ik een gesloten persoon ben…zei ik niet veel… maar toen die vroeg ben je bang om te falen enz… zag die aan me gezicht… dat ik dat idd had… dus gingen we samen naar me mentor toe lopen… en hebben we besproken hoe en wat…. ze zeiden iets over een pil en noo way dat ik dat…. ga gebruiken…. ik wil alles zelf onder controle hebben…. en me ouders moesten het ook ofz weten…. tenminste dat zou handig zijn… maar ja we zouden  dus vandaag verder praten… en dat deden we ook… het ging namelijk over hoe ik het wou doen enz… ik zei ik ga het niet met me ouders over hebben…. ik ga het zelf wel via online uitzoeken of er wel cursussen ofz zijn weet ik veel…. maar me mentor zei…. nou je kan niet alitjd alles alleen doen enz… maar ja….  en me oude mentor ging later ook in het gesprek... en ik zei moet het persee met een middel… want het is je gedachte… dus die kan ik toch trainen toen zei ze ik weet wel wat… en ik wist natuurlijk meteen waar ze over nadacht… maar ik zei toch wattan… toen zei ze je bent een slimme meid je weet… het wel… ik zei ja die CJG hulpverlener…. ze zei idd… ik dacht echt neee meen je die…. maa rja nu is het probleem ik moet binnen 1 week iets gaan verzinnen….  dus dan denk ik maar CJG en curssen ergens opzoeken voor faalangst… want wil echt geen pil en wil… al helemaal nii dat m'n ouders het gaan weten… en ja anders negeer ik het gwn... en red ik me wel… 

en nog even 1 ding…. Er is iets met me oude mentor…. en de mensen die me oude topics hebben gelezen... weten dat ik om me oude mentor geef… en zij ook wel om mij… ook al geloof ik dat nii echt… maar er is iets 100% met haar aan de hand… want ze heeft natuurlijk een nieuwe mentorklas… en die gaf ze online…gwn op school…. en iedereen zei tegen haar beterschap… en ik voelde sws al aan dat er iets niet klopte… maar wat kan ik doen? het is raar… om te vragen… wat er aan de hand is… of vragen aan haar gaat het goed… want ze is ouder dan jou…. dus ja ik weet nii… terwijl ik het aan de ene kant wel wil zeggen… maar ben bang voor haar afwijzing ofz... zovan wat boeit het jouw ofz… en dat is voor mij dan een fout en daar baal ik dan van... waardoor ik liever niks zeg ofz… hopelijk kunnen jullie mij helpen... en snappen jullie wat ik heb getypt

 

bedankt voor het lezen…!!

 

groetjes sophie


4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heey

Vervelend.

Goed dat je al met je docent en mentor hebt gepraat! Het is misschien ook wel een goed idee om inderdaad met die hulpverlener van CJG te gaan praten. Met hem/haar kan je ook nog bespreken waarom je het niet met je ouders wil bespreken. Want ik weet niet wat die reden is, maar het kan handig zijn als jouw ouders van je faalangst afweten zodat ze je ook kunnen helpen daarbij.

Wat bedoel je met die pil dan? Ik heb zelf nog nooit gehoord van een pil tegen faalangst.

Zijn er geen trainingen voor faalangst op jouw school? Op veel scholen bieden ze dat wel. Je zou dat ook aan je mentor kunnen vragen.

En wat betreft je oude mentor. Je kan gewoon aan haar vragen hoe het met haar gaat. Misschien vind ze dat fijn, misschien ook niet, maar ze gaat sowieso wel antwoorden op die vraag.

nouja hoop dat je hier iets aan hebt.

 

joeeeee

Badge +1

Hee, 

Ik had vorig jaar ook heeeel erg last van Faalangst op school en ik weet hoe kut het is. Ik heb een training gedaan en nu ben ik er met toetsen bijna vanaf! Faalangst zit in je dus dat kan niet weg, blijft altijd wel een beetje. (Ik heb t nu nog heel erg met sportwedstrijden en presentaties) Ik raad je echt een cursus aan, eerst zat ik daar echt niet op te wachten, maar je leert mensen kennen die hetzelfde hebben als jij en ziet dat het helemaal niet raar is. Ik kreeg oefeningen en  tijd en met die dingen kom je een heel eind. Het is niet zo pats boem weg. Bij een Engels pw heb ik het nogsteeds, maar bij wiskunde eigenlijk nietmeer. Dus ik raad je het echt aan.

Groetjes

Heyy @jaivy 

thxx voor je reactie… Jaa ze zeiden een pil… waar je rustiger van wordt en je kalmeert… dus minder stress enz ervaart… en minder druk!! Heb niet echt goed contact met me ouders… heb niet echt het gevoel bij hun dat ik m’n gevoel kan uiten!! Ik kan wel kijken of er ergens trainingen zijn… maar geen idee of ik het ook ga doen…. want ja gaat me wws toch nii lukken… ik twijfel nog steeds…. maar bedankt voor je reactie!! 
 

groetjes,

 

sophie 

Hoii @Maree2006 

jaa het is idd klote…. je presteert namelijk onder je niveau… terwijl je eigenlijk normaal gesproken wel hoog haalt… als er geen druk op zit enz… maar die trainingen…. ik ben iemand die geen hulp kan accepteren… alles alleen wil doen… en dus nii in het echte leven… en heb nog maar 2/3 maanden ervoor want… daarna komt de examen eraan… want zit in het laatste jaar middelbare school dus… het 4e jaar…. en ja ik moet dus iets gaan vinden wat me gaat helpen… en als ik toch iets met medicijnen wil gaan doen… wil ik sws nii… moet ik dat in de toetsweek uitproberen… dus 29 maart tot 2 april… want me hersenen moeten er aan wennen… en we moeten dus kijken of het werkt… want bij examen als ik het voor de eerste x gebruik… nou en hij zou nii werken… heb ik een probleem… dus drm wil ik gwn online ergens zelfhulp gaan zoeken!!

 

bedankt trouwens voor je reactie en tips!!

 

groetjes, 

sophie

 

Reageer