Beantwoord

faalangst op school

  • 9 December 2019
  • 6 reacties
  • 401 Bekeken

Badge

Hoi! 

ik ben 13 & zit in 2e van VWO 

ik zit met iets, ik heb hele erge faalangst. 
Ik moest laatst voor Engels een filmpje maken, en ik was alleen maar aan het stotteren.😰 niemand weet van mijn faalangst. Nou wil ik 1 of 2 docenten in vertrouwen nemen. Maar weet ik niet zo goed hoe ik dat gesprek moet starten & wat ik moet zeggen? 
 

kunnen jullie mij helpen? 
Alle tips zijn welkom! 
 

groetjes! 

icon

Beste antwoord door Axolotlking 10 December 2019, 16:05

Bekijk origineel

6 reacties

Hee,

Wat vervelend dat je zo erg faalangst hebt!

Het is een goed idee om een leraar in vertrouwen te nemen, die kan op school vast iets voor je betekenen en samen met jou kijken naar oplossingen. 

Ik denk dat je naar die leraar moet toe gaan en vragen of je hem/haar even kan spreken. Tijdens dat gesprek leg je gewoon uit hoe je je voelt. Er zijn heel veel mensen met faalangst, dus dat vinden ze vast niet gek!

Als je het moeilijk vind om te praten zou je ook een brief kunnen schrijven en die geven. Dat is misschien makkelijker dan het vertellen. 

Ik hoop dat je hier iets mee kan

liefs, 

Xxjee

Badge

Beste Anoniem690,

 

Ik weet hoe je je voelt. Ik heb zelf namelijk ook last van faalangst. Ik ben naar mijn mentor(ik weet niet of je die een hebt). Gegaan en vertelt hoe ik mij voelde. Ik wist toen nog niet direct dat het faalangst was. We zijn samen gaan kijken en kwamen tot die conclusie samen met mijn ouders. Ik ben nu aangemeld voor de BOF training. Hierbij ga je in een groep praten met andere kinderen met faalangst en een begeleider. Dit is allemaal vrij recent gebeurd.

 

ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad

 

veel sterkte😊✌🏻
Axolotlking

Hallo Anoniem690 :)

Faalangst is een heel normaal iets en het is goed om het erover te hebben met een leraar die je vertrouwd. Je kan natuurlijk het op verschillende manieren vertellen maar eigenlijk maakt het niet uit of je nou heel algemeen zegt of juist detail toevoegt of het meteen zegt of later in het gesprek. Het gaat erom dat je het hebt gezegd en dat zij weten dat jij faalangst hebt zodat ze rekening kunnen houden daarmee.

-Dr8gon99

Badge

Hey @Axolotlking 

hoe Ben jij het gesprek begonnen? 

Badge

Nou Anoniem980,

 

ik ben tijdens mentor uur naar mijn mentor gegaan en gevraagd of ik even een gesprek kon hebben. In jou geval zou ik gewoon rustig beginnen met hoe je je voelt en dan kan je uiteindelijk vertellen dat je faalangst hebt.

 

laat je me weten hoe het is gegaan😊✌🏻

Axolotlking

heyy ik weet hoe je je voelt een paar weken had ik hetzelfde 

een presentatie houden over mezelf en uiteindelijk was ik de hele presentatie aan het stotteren

ik heb daardoor een laag cijfer gehaald omdat ze dacht dat ik niks had gedaan

ik zou naar je mentor stappen of naar je meest favo docent 

je zou ook naar de vertrouwens persoon kunnen gaan 

maar uit ervaring vertellen sommige mensen het als nog aan je ouders en als je dat niet zou willen zou je zeker moeten zijn dat dat niet gebeurd.. door het heel dyudelijk te maken enzo..

Xxx me

Reageer