Vraag

faalangst

  • 26 March 2020
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

Badge

Hoii,

Ik heb ongeveer een half jaar geleden een jaar lang best heftige faalangst gehad. Dat was vooral, maar niet alleen, op school. Ik zat op het randje om mezelf te gaan snijden, maar heb dat uiteindelijk niet gedaan. Door 2 redenen, die ik liever niet vertel, is dat toen echt een stuk minder geworden. Ik voelde me sterker worden, zelfverzekerder. De faalangst kwam soms opeens terug maar ik onderdrukte het. Maar, het komt steeds vaker terug.

Ik word er moe van. Elke keer weer moet ik het onderdrukken. Ik word weer zwakker. Elke keer als het weer opkomt word ik weer zwakker en ik ben bang dat als het zo door gaat, het op een gegeven moment weer helemaal terug komt, en ik weer terugzak in die diepe pot. Ik word moe van het vechten ertegen, maar ik weet niet of ik dit nog lang vol ga houden


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Zoek hulp all een red je het niet. Meer kan Ik niet zeggen

Succes grtjes 

Badge

@NoemMeD dat durf ik niet. Iedereen is tevreden over me en denkt dat het goed met me gaat. Ik durf dat echt niet

Heyy, ik heb hier soms ook last van. Durf je het aan je ouders te vertellen? Ik snap dat je het eng vindt, maar het is echt fijn om er met mensen over te praten, want zij kunnen je helpen.

Je moet eigenlijk bedenken, waarom ben ik zo bang? Ik ben zelf ook heel erg verlegen en probeer dit te overwinnen. Ik probeer te denken aan de mensen die wat van me vinden. Ik kan niet horen wat ze van me vinden, en het maakt me ook niet uit. Ik ben ik, en zij kunnen dat niet veranderen. Als mensen je raar vinden zijn zij raar, dat moet je gewoon negeren. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Liefs, Naira193 :purple_heart:

Badge

Hey @Naira193

Thanks voor je reactie!

Ik probeer me al meer dan een jaar zover te krijgen, heb er online met veel mensen over gepraat en ook mijn beste vriendin weet ervan, maar ik durf het maar niet aan mijn ouders of mentor te vertellen.

Je zegt dat ik moet bedenken waarom ik bang ben, en geeft me argumenten om niet bang te zijn. Ik probeer dat zelf ook uit alle macht, maar dat lukt maar niet. Ik zal even uitleggen hoe het voelt:

Het voelt alsof ik 2 kanten heb. De ene kant is gewoon normaal, niet heel zelfverzekerd maar ook zeker niet faalangstig, die noem ik dan nu gewoon even kant 1. De andere kant is juist heel erg faalangstig, dat is dus ff kant 2. Het jaar dat ik zo faalangstig was, was kant 2 sterker. Toen gebeurden die twee dingen waar ik het over had, namelijk een gesprek wat ik met iemand had en iets waar ik achter kwam, en toen werd kant 1 sterker, en "versloeg" kant 2. Je zou kunnen zeggen dat kant 2 toen bijna weg was. Maar, toen de tijd verder ging werden die 2 dingen minder sterk, werd kant 1 dus ook minder sterk, en nu wordt kant 2 weer sterker. Met kant 1 probeer ik allerlei redenen te bedenken waarom ik niet faalangstig hoef te zijn, en "vecht" daarmee tegen kant 2. Maar omdat kant 2 weer steeds sterker wordt, en die 2 dingen zwakker worden, trekt die zich als het ware niets meer aan van die redenen die ik bedenk. Het neemt me als het ware steeds meer over

Oke, waarschijnlijk klonk dit alles echt heel vaag, sorry

Reageer