Vraag

Extreem onzeker,

  • 16 March 2019
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi lezer,

Ik heb een nieuwe collega en ze is echt heel erg zelfverzekerd. Ik zit echt verbaasd naar haar te kijken steeds. Ik ben gewoon jaloers. Ze is zo open en durft alles. Maakt met iedereen makkelijk contact vanaf dag 1 al. Terwijl ik nu na 2 jaar nog amper iets durf te zeggen. Ik schaam me ook overal voor. Een tijdje geleden heb ik van mijn baas te horen gekregen dat ik eigenlijk niet geschikt ben voor die baan, doordat ik zo verlegen ben gaat er veel mis (denk aan communicatie, mensen aanspreken etc) dat doe ik wel, maar zelden want het lukt niet altijd. Maar ik mocht blijven omdat ze me het wel gunt.

Ik weet zeker dat mijn verlegenheid ook gevolgen gaat krijgen voor later.

Gisteren nog had een onbekende op 't werk tegen mij gezegd "doe niet zo verlegen joh".

Ik ben heel extreem verlegen
Hoe kom ik er vanaf?
Hoe word ik net als haar?
Kan een training helpen?
Ik wil zo graag veranderden, dat is niet alleen fijn voor anderen maar ook voor mijzelf.

3 reacties

Hey, Melanie,

Hoe kom je er vanaf:
Je kunt bijvoorbeeld vaker met mensen praten, zoals in de supermarkt of bij een winkel een praatje maken met de meneer/mevrouw aan de kassa. Die zijn ook getraind om aardig terug te praten.

Hoe word je net als haar:
Dat hoeft niet, want jij bent jezelf. Als anderen jou niet accepteren, moeten zij zich aanpassen, niet jij. Dat je een beetje onzeker bent, kan je zelf vanaf komen.

Kan een training helpen:
Ja.

Groetjes,
Een Persoon Zonder Naam
Hey Melanie,
Ik ben ook heel erg verlegen en ik heb/had ook faalangst. Toen ik in de 1e klas kwam moest ik een test doen en daar kwam uit dat ik dat had en heb ik een training gevolgd met andere kinderen. Ik heb hier achteraf veel van geleerd en ik ben er ook zekerder van geworden. Dit kan je zeker heel goed helpen om er vanaf te komen.
Je hoeft en kan ook niet worden als haar. Ik zou soms ook willen zijn als iemand in mijn klas die er totaal geen moeite mee heeft om tegen anderen te praten enzo. Maar ik ben er achter gekomen dat dat niet kan en ook helemaal niet nodig is. Als je meer gaat zeggen, zouden mensen dat juist heel leuk vinden! Dat was bij mij ook! Gewoon een beetje grapjes maken en als ze het geen leuke grapjes vinden zeg je de volgende keer gewoon iets anders zoals, ‘het is echt heerlijk weer vandaag he!’ Ik zeg ook maar iets.
veel succes en ik weet zeker dat je het kan!
Groetjes Danielle
Heey,

Wat voor baan doe je?

Hoe kom ik er vanaf?

Ik zal een training gaan volgen want dat moet ook helpen.

Hoe word ik net als haar?

Je hoeft niet perse hetzelfde als haar te worden. Want jij bent jij en dat is een heel mooi mens. Jij bent perfect zoals je bent en het is ook wel lastig waar je mee loopt. Maar verder hoef je echt niet te veranderen. Als jij gewoon jezelf bent is dat goed en houden er ook mensen van je.

Groetjes,
Lise

Reageer