Skip to main content

heyhey, ik heb dus een probleem.

ik ben snel jaloers en dan niet een beetje wat normaal is maar extreem jalours. sinds kort heb ik mijn 2de relatie en deze is zoals mijn eerste op afstand. alleen ik ben enorm bang dat hij mij niet meer wilt of sneller een andere meid leuk vind. het begint soms al een week van te voren als ik alleen maar al weet dat er meiden zijn en hij vind het echt irritant worden na elke dag onzeker zijn  zeuren. hoe in godsnaam word ik minder jaloers het is voor beide echt vreselijk en wil niet zo zijn.

Tja, dat kan best lastig zijn omdat het gevoel jaloezie niet altijd een rationele gedachte is. Probeer in deze situaties dus een beetje je gevoel (jaloezie) te onderdrukken en even met je koppie te handelen.

In een gezonde relatie hoor je erop te kunnen vertrouwen dat hij niks met andere meiden uitspookt. Het zou bijvoorbeeld dus geen probleem moeten zijn als hij naast vrienden ook met vriendinnen omgaat. Jij moet gewoon het vertrouwen hebben dat hij toegewijd is aan jou. Als je dat vertrouwen niet hebt, moet je je denk ik af gaan vragen of deze relatie überhaupt wel zin heeft. Dit gebrek van vertrouwen van jouw kant is namelijk ook vreselijk voor je vriend. Wantrouwen in een relatie is voor mij wel echt een red flag.


Reageer