Vraag

Ex zit bij mij in de theatergroep

  • 23 October 2023
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hoi allemaal, ik schrijf dit topic als soort vent en adviesachtig iets idk. Ps taalgebruik is kut want ik kan mezelf niet inhouden. Dit topic gaat trouwens over mijn crush waar ik kapot veel topics heb geschreven dus als je daar geïnteresseerd over bent kun je die lezen. Dit topic is trouwens heel erg lang en slordig, dus ja kijk maar of je dit wilt lezen. 

Dus ik zit in een theater/filmgroep met 2 van mijn vrienden, 3 klasgenoten (2 meiden, 1tje daarvan was ik vroeger close mee maar niks gehad, ik noem die 2 meiden even AB) en een paar andere schoolgenoten, we zijn intotaal met z’n 9’en.  

Dus mijn ex (C, niks te maken met echte naam) zit nu in een vriendengroepje met AB. Laatst waren we gestopt met een toneelstuk omdat we het niet meer leuk vonden, dus we waren geen theater/filmgroep meer maar gewoon een groep. We hadden besloten om gewoon een “vriendengroep” te zijn , die ooit in de toekomst nog ging acteren / filmen. 

Nadat we waren gestopt met dat toneelstuk, joinde mijn ex ineens de groep. Ik vond dit niet oke, maar ik heb niet tegen de groep gezegd dat ik dit niet oke vind. Ik heb dit niet gedaan omdat iedereen van de groep mijn ex wel mocht. Niemand weet dat ik dit niet oke vindt en het is fucking irritant en gewoon echt een zooi. Ik ben samen met mn vriend regisseur/leider van de groep en ik snap niet hoe hij dit gewoon kon toelaten zonder mij iets te vragen of zelf iets ervan te zeggen. 

Ik ben gewoon boos en oncomfortabel met het idee dat ik toneelstukken en andere shit nog met haar moet doen. Ik snap ook niet hoe de groep haar uberhaupt mag. 

Voor context: haar ex-beste vriendin, P (niks te maken met haar echte naam), gaat letterlijk niet meer met haar om omdat ze quote unquote “strontvervelend, luid en een narcist” is. Ik ben nog bevriend met P, ze is lesbisch en gaat voornamelijk met jongens om. Ik snapte tijdens mijn relatie niet waarom zij dit vond, maar nu ik eruit ben, snap ik eindelijk wat P bedoelt. 

Mijn ex noemt shit gewoon slecht om geen enkele reden, ze is fucking luid en gaat altijd random zingen als een idioot, ze is arrogant en ik snap gewoon niet hoe mensen haar uberhaupt kunnen uitstaan. Voor de duideloijkheid: voordat ik verliefd op haar werd, haatte ik haar echt omdat ze gewoon een kutpersonaliteit heeft. Ze kan voor geen flikker tegen kritiek en is al in al gewoon een kutpersoon. Ze denkt altijd dat ze beter is in alles en ik snap niet hoe mensen zo kunnen zijn. P is door haar kutpersoonlijkheid onzeker geworden en ik snap hoe. P zei dat ze mijn ex oprecht niet mocht en ik snap nu waarom want deze shit slaat nergens op. 

Natuurlijk klink ik als een mongool hier door gewoon te haten maar dit is gewoon hoe ik me voel. NAtuurlijk heb ik ook mijn eigen problemen, ik ben zelf ook wel arrogant maar ik snap gewoon voor geen meter hoe mensen zo kunnen zijn. 

In ieder geval, nu zit deze flikker in mijn theatergroep. Ik kan haar gewoon niet uitstaan en ik wil gewoon niet met haar werken. Maar vgm vindt niemand haar zo erg buiten P en ik maar ik haat dit gewoon. Ik haat dit. Ik haat dat iedereen haar wel gewoon mag of doet alsof. Vgm is iedereen gewoon bang voor haar. Ik wil gewoon iets leuks opvoeren of filmen met de groep maar ik wil gewoon niet met C werken. Ze is vervelend en er in mijn ogen geen goede kant aan haar. Ik snap niet hoe ik verliefd op haar werd en ik snap nu waarom ik haar vroeger zo haatte, ik had vroeger gewoon gelijk tbh. 

Punt is: ik wil iets leuks doen met de groep, maar ik wil het niet met C doen, want ze is gewoon bloedirritant. Ik haat ook dat mijn vrienden niet aan mij vragen of ik dit wel oke vind. Maar ja sure. 

Vraag is nu: wat zou jij doen in mijn situatie?

Heel erg bedankt voor het lezen van mijn vent lmfao en alvast bedankt lol


2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Ik zou dit ff met je regisseur bespreken, over het zomaar toelaten dat ze de groep in komt. Je zou kunnen zeggen dat je fijn zou vinden dat deze veranderingen met je gecommuniceerd worden. En je hoeft niks te zeggen over hoe stom je haar vind, alleen al het feit dat hij zomaar een besluit noom is al lullig genoeg en dat kan je alleen al bespreken.

Ook zou je gewoon privé een beetje rond vragen aan iedereen wat ze van haar vinden enzo. Om er echt achter te komen of ze haar echt mogen of niet. 

En als jullie iets gaan optreden kan je ook gewoon heel duidelijk je grenzen aangeven. Je kan zeggen dat je liever niet te veel met je ex wil doen en dat je niet wilt dat jullie rollen met elkaar iets te maken hebben. Of zo min mogelijk dan. Want je moet je niet geërgerd voelen alleen omdat je plezier wilt hebben met je groepje. En om dat niet te hebben moet je het bespreken 

Reputatie 7
Badge +9

Update op de domme theatergroep:

 

ben inmiddels gekapt ermee: grotendeels van de acteurs doen dom en nooit serieus. Daarnaast gingen ze (ABC) opeens rollen geven voor de nieuwe mini-movie en oh wat was dat kut. Ze deden dat zonder iets te bespreken met ook maar iemand en opeens had iedereen een rol: mijn rol?

 

Script CONTROLEUR (dus niet schrijver, terwijl ik aangaf dat leuk te vinden), locatiemanager (????) en ik had geen acteur rol in de movie terwijl ik dat ook aangaf.

 

Ook kreeg ik om een of andere reden geen enkele technische rol (video editen + poster) terwijl dat mijn sterke punten zijn en ik gaf ook aan dat ik dit liever deed.


Ben dus gekapt omdat het vrij evident was dat er niet werd gekeken naar wie goed is in wat, maar wie het meeste wilde lollen op welk gebied. Nee bedankt, want het vorige theaterstuk was al een poppenhuis. Liever niet een mini-movie met dit soort idioten opnieuw, dus ben ermee gestopt.

 

Ik heb wel met een vriend van me (die de hoofdrol had in het oude theaterstuk en ook is gestopt met de mini movie) besproken om misschien zelf short films te mkaen voor de lol, omdat het ons wel leuk leek. Hij is een redelijk knappe jongeman + goede acteur dus hij zou prima in mijn filmpjes kunnen terwijl ik de technische dingen doe, we dachten ervan om geeoon van die aesthetic filmpjes met goede sound design te maken. Van die shirt films lol.

 

In ieder geval groetjes

 

Reageer