Skip to main content
Vraag

Ex-vriendin wil weer contact

• May 28, 2025
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

Hoi allemaal. Er is iets waar ik a een tijdje mee zit. Mijn oude vriendin. Ik heb haar nooit echt gemogen. Alleen ik vond het zielig voor haar dat ze altijd alleen was. Maar dat was een vergissing om met haar ‘bevriend’ te raken, want ze bedreigde mijn broertje en discusieerde met mijn vader voor geen reden. Ook was ze nooit echt aardig tegen me en deed alsof ze de wereld was. Ik heb een tijdje geleden gezegt dat we geen vriendinnen meer zijn want ze was gewoon gemeen tegen me en mn andere vrienden. Nu zegt ze dat ze me mist als vriendin via de telefoon en dat ze me heeft gezien en dat creept me gewoon uit. Ik wil gewoon tegen haar kunnen zeggen van ik praat niet meer met je. Maar ik durf geen gemene dingen te typen via de telefoon want ik ben bang dat ze me gaat chanteren met die naar mn vrienden te sturen ofzo. Wat moet ik doen? Ik wil haar oprecht niet terug als vriendin. :( Ik voel me niet meer veilig.

2 reacties

• May 29, 2025

Hallo,

Als ze je werkelijk weer terug wilt als vriendin zal ze je waarschijnlijk weer opzoeken. Als ze dat doet, leg dan rustig en vriendlijk aan haar uit waarom je geen vriendinnen meer wilt zijn. Ik zou haar in ieder geval niet opzoeken en over de telefoon gewoon zeggen dat je haar er liever onder twee ogen fysiek spreekt. 

Veel sterkte!

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • May 29, 2025

Hoi Ikbeneenmensoftochniet,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je voelt je niet veilig zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je met deze situatie kunt omgaan. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Ab W (De Kindertelefoon)