Skip to main content
Vraag

ex-beste vriendin tweede kans geven?

  • 22 July 2024
  • 6 reacties
  • 47 Bekeken

Heyyy, ik zit dus ergens mee. 
ik heb dus een ex beste vriendin (s) en nu wil ze weer terug.

hier het hele verhaal.

oke ik heb haar dus leren ken via F en we hadden het opzich wel leuk met z’n drieeen maar toen haatte F mij ineens en was ik alleen met S we hadden het hartstikke leuk met shoppen afspreken elke dag bellen enz. Maar elke keer met een nieuw vriendje dacht ze dat ik heb dus afpakte  enz. Dus ze vertrouwde me niet. We hadden wat ruzie. Maar zelfs ook om de kleinste dingen, een voorbeeld: ik had dus een zak chips gekocht omdat ze honger had en zij liep daarmee naar buiten (ik dacht het zal wel) maar toen ik hem pakte om de andere twee mensen ook wat te geven (twee vrienden van haar) werd ze helemaal boos en daar had ik geen zin in en toen ben ik dus weggegaan. Nou later die avond was alles weer normaal enz. Maar ja toen stuurde ik op een dag hee, en toen werd ze helemaal boos (bleek dat ze ziek was en dat wist ik dus niet) toen heeft ze me overal op geblokkeerd. En een maand later (in juni) appte ze me ineens weer: hee hoe gaat het voeg me op snap. Dus wij een beetje kletsen en toen vroeg ik aan haar: hoezo app je me ineens ? Toen zie ze dus van: jij hebt me ook niet geappt. Ik zei van ja maar jij had me overal op geblokkeerd. Dus er kregen ruzie en toen zie ik: nou en nu blokkeer ik je wel, fijn leven nog.

nou ja ik heb dus een gedeeltelijke vriendin met haar (J) en ik appte haar dus op snap of ik met S kon praten (nadat ik op J haar verhaal iets had gezien over S.

dus J plaagde mij in een groep met S en J zat er dus ook in.

 

dit heb ik gestuurd:

Ik had het superleuk met je met het shoppen afs bellen enz. Ik vind het erg jammer hoe het is afgelopen. Je wil niet weten hoeveel paniekaanvallen ik heb gehad toen je voor de trein wou springen. Ik wou je nooit kwijtraken. Je hebt me erg gekwetst met dat je me nooit vertrouwde met dat je dacht dat ik je vriendjes altijd afpakte terwijl ik dat nooit deed. Toch heb je me door een zware tijd geholpen en het voelde alsof het voor altijd was en je me begreep. Dankje daarvoor. Dit wou ik ff kwijt en ik hoop dat het goed met je gaat . Doei
 

En toen zei ze dus van voeg me . Dus zei stuurde een spraakbericht van dat F iets over haar op TikTok had gezegd (ze ging van F naar mij enz) en toen zei ik;

 

Wat erg voor je dat ze dit hebben gedaan. Ik weet niet of ik je ooit kan vergeven. Want je hebt me echt heel erg gekwetst. Toch zou ik denk ik wel contact met je willen houden maar ik denk niet dat het meer word zoals het vroeger was . Ik heb geen vrienden op school of iets. Kan je me voegen op whatsapp / unblocken?
 

 

Toen vroeg ze dus of we ooit weer vriendinnen konden zijn en toen zei ik:

 

Ik weet niet of het ooit weer helemaal goed komt tussen ons. Maar ik wil je nog een kans geven omdat ik echt geloof in 2de kansen. Toch wil ik graag dat het vertrouwen wel beter word en dat je niet weer boos word enz. Als je begrijp wat ik bedoel. Want daar heb je me heel erg mee gekwetst. En nu kan ik als een idioot klinken maar ik ben echt veranderd en probeer te veranderen en te beginnen met een frisse start. Ik denk niet dat het weer word zoals vroeger en ik ben ook verhuist dus afs zit er ook niet in sorry. We kunnen wel appen enz op whatsapp als je dat wilt.
 


maar nu is mijn vraag dus: moet ik haar vergeven of niet? Ik weet zeker dat ik nooit meer beste vriendinnen met haar wil zijn. Maar ik heb nooit echt vrienden gehad op de basisschool en ik heb ook al gedoe met de meidengroep op de middelbare omdat ik dingen heb gezegd die niet echt aardig zijn (een jaar gelden maar ok) omdat ik agressiviteitsproblemen heb ofz. Maar dat is weee iets anders. Maar het voelde alsof zij de enige was die me begreep en me kon helpen. Maar toch weet ik niet of ik haar helemaal kan vergeven. Omdat ze me erg gekwetst heeft.

dankjewel voor het lezen en heb jij ook zoiets meegemaakt kan je het dan alsjeblieft delen hieronder ?

dat zou ik heel erg waarderen ❤️

En wil je ook een reactie achterlaten als je advies hebt? 
dat zou ik ook heel erg waarderen 🩷

 

Xxx❤️

 

 

 

6 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Plaagde=plaatste

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Weesjezelfxxx 

Ik heb denk ik niet echt een advies maar wel dit ik heb zo iets ook mee gemaakt nou mee geen ruzie maar ik had / heb een k*t  tijd en die beste vriendin heeft me wel geholpen ja ze was aardig :) en ik zou eigenlijk er alles aan doen om haar terug te krijgen dus ik zou het een kans geven zeker als zij de enige was die je hielp naar je luisterde en je begreep ook al zit af spreken in het echt zoals shoppen kan dat niet meer boeien! Je kan als nog leuke dingen doen online bellen of spelletjes spelen ofzo of in de vakantie ( nu dus als je vakantie hebt dan) shoppen dan ga je logeren of als dat nog te ver is kan je meschien wat met je ouders regelen weet natuurlijk niet hoe ver het is enzovoorts wat me moeder altijd zegt is dat je nooit lang boos op iemand moet zijn heb iemand wat aan 

 

Reputatie 5
Badge +1

Dankje, mijn ouders hebben liever niet dat ik met haar omga, maar wat ze me heeft aangedaan en me zo heeft achtergelaten heeft me wel heel erg gekwetst . Dankjewel voor je reactie!

 

xxx

Reputatie 4
Badge +1

geen probleem en ho oke sucses nog en meschien als je het heel graag wil zou je het uit kunnen leggen aan je ouders 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi hoi, dat is een ingewikkeld iets altijd. Je kunt  nooit 1 op 1 situaties vergelijken denk ik ☺️ maar ik zal mijn ervaring hiermee vertellen. Ik had zelf een soort leuke vriendengroep in de brugklas,  en daar hoorden wat mij betreft een paar meisjes bij die mij later tegen vielen. En niet alleen mij. Toch bleven we er mee omgaan. Ze waren een beetje een duo, waar op zich niks mis mee is, maar erg op elkaar en een tikje arrogant naar de rest. Opscheppen over hoeveel geld etc etc. Maar nog steeds hoorden ze wel bij het groepje. Totdat ik zelf een keer na een te uitbundige actie in de gymles (wel terecht) in de hoek moest staan als straf  en hun 2 mij daar nog een flink aantal weken ronduit mee zaten te pesten met opmerkingen en tekeningetjes daarover enzovoort. Echt vervelend na een tijdje. Dat was ik na een maand ofzo wel zat en ik ben ze gaan negeren en niet meer met hen omgegaan.  En zo groeide dat uit elkaar en was er eig niks meer. Maar kort geleden kwam mijn klas op ziekenbezoek bij mij en daar was 1 van die 2 meisjes ook bij. En het is nu dik 2 jaar later en kijk aan, ze is een stuk leuker, bescheidener en aardiger geworden! Tsja en dan ben ik geen jongen die boos blijft. Dus het is nu iig weer vriendelijker en normaler. We hebben er wel kort even over gepraat want je moet zoiets wel uit de wereld hebben. Maar het resultaat is dat het weer prima gaat. Wat ik bedoel is, het kan dus na verloop van tijd wel. Als je beide maar kunt en degene die fout zat dat ook in ziet en er iets aan doet.  Jij kunt dat zelf het beste inschatten! Zit de pijn te diep en blijft het aan je knagen of kun je elkaar met een goed gesprek weer vinden? Het kan allebei en het belangrijkste is dat jouw gevoel achter je beslissing goed is. Vergeven is iets heel moois. Maar het moet ook positieve gevolgen hebben van haar uit naar jou toe vind ik. Dus dat de fouten niet weer gemaakt gaan worden. Dat moet je goed afwegen.  Succes hiermee!  

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 5
Badge +1

@Tartan14 

 

Heee heel erg bedankt voor je reactie! Dankjewel voor het advies ❤️

 

xxx

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon

Reageer