Even wat delen.

  • 19 November 2023
  • 7 reacties
  • 132 Bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Hoi allemaal!

Zoals jullie misschien wel door hebben gehad ben ik al een paar dagen niet actief geweest op het forum, en ik weet ook niet hoe actief ik nog zal zijn de komende tijd.

Ik heb nogal wat zorgen waardoor het lastig word voor mijn om nog veel actief te kunnen zijn. Ik zal ze even allemaal op een rijtje zetten.

 

  1. Ik ervaar heel veel druk binnen het gezin op dit moment, alle verantwoordelijkheden worden bij mij neergelegd omdat ik ze kan dragen, maar dat ik ze kan dragen wil niet zeggen dat het niet zwaar is. Letterlijk elke stap die ik zet word over geoordeeld, het is nooit goed genoeg. Doordat ik die verantwoordelijkheid heb gekregen ben ik ook degene die met 1 vinger knip dit gezin kan breken. Ik kan alles kapot maken, vernietigen. Maar ik wil dat niet doen, want dan ben ik weet “the bad guy”. Ik probeer me volwassen te gedragen naar mijn gezin toe, maar ook al die ik dat het helpt niet. Mijn ouders en oudere zussen kunnen het niet accepteren dat iemand die hoger is dan zij zich meer volwassen gedraagt. Ik zet een strenge toon op, maar ik schreeuw niet meer, ik scheld niet, ik sla niet met deuren, ik zeg wat mij raakt en dan negeer ik de rest, ik eet zo snel mogelijk mijn eten en laat mijn stille tranen over mijn wangen stromen, er is geen mogelijkheid meer om ze nog tegen te houden.
  2. Mijn school gaat niet geweldig, ik haal nog wel goede cijfers, maar ik maak mijn huiswerk niet meer en alles voelt gewoon zo verziekt.
  3. Ik ben veel bezig met schrijven, om mijn verhalen ook echt af te maken, en niet halverwege te stoppen, ik doe mijn best en het gaat steeds beter, maar ik moet meer mijn best doen van mezelf.
  4. Mijn zelf verzorging gaat niet zo goed, mijn kamer is een ramp, chaos, ik slaap slecht, ik eet minder, ik hou ook niet meer zo van vlees. (Er was een ongelukje, we aten hamburgers van de biologische slager en toen zat er een stukje bot in mijn hamburger, dat ga ik dus nooit meer eten) ik doe geen huiswerk meer.
  5. Ik kan me nergens meer op concentreren, ik ben stil, ik doe maar wat me gezegd word, want ik kan niet meer vechten. Ik ben te uitgeput, te moe om nog iets te doen behalve stil zijn en te imploderen.
  6. De maand december is ook altijd heel druk voor me, ik heb mijn 2e logeerweekend, sinterklaas, ik word ongesteld, mijn opa's verjaardag, het kerstgala van school, mijn verjaardag, kerst, oud en nieuw, en dan ook nog ergens een toetsweek en school tussendoor, plus alle stress en dingen van de rest van het lijstje, dat is gewoon te veel.

Kortom, ik ervaar veel stress, pijn, verdriet, teleurstelling, onderdrukking. Het komt wel goed, ik weet het zeker, ik heb een paar mensen en dingen die me op de been houden, maar het word tricky en ik heb dus niet veel tijd om me te focussen op het forum en anderen helpen, want op dit moment heb ik mezelf nodig.

Dus ik zeg vaarwel, maar geen vaarwel. Ik zal er wel af en toe zijn, maar dat is vooral om op mijn eigen topics te reageren en ik jullie dus wel missen en ik denk gewoon aan jullie, ik ben er nog.

Leg alsjeblieft niet te veel druk op me, want ik vind het ook niet leuk. Sorry.

-OnlyMe

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey lieve @OnlyMe  je doet wat je gevoel zegt en dan is het goed toch?  Neem je tijd en we zien je vast wel als je eraan toe komt of bent ! Het is helemaal begrijpelijk en goed.  Veel sterkte met alles ! 

Liefs Tover xxx😘

Hoi lieve @OnlyMe ,

Ik ben het met @Tover01 eens. Als je hier ook alleen actief bent voor je eigen problemen is dat prima. Je hebt al genoeg aan je hoofd, laat de problemen van anderen maar even voor wat het is. 

Veel sterkte😘

Reputatie 7
Badge +11

Hey @OnlyMe,

Vervelend zeg dat jij dit allemaal hebt, misschien kan je er met iemand over praten.

Dat je minder actief bent/wordt is helemaal niet erg!

Groetjes, Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +11

Hey lieve @OnlyMe

Wat vervelend dat het zo slecht gaat!

1. Kan je het hierover met iemand praten? Want het is niet normaal om een kind zo'n taak te geven.

2. Kan je afspraken maken met de docenten misschien? Dat je wat minder doet ofzo? Omdat je goede cijfers haalt zou het geen probleem moeten zijn.

3. Neem je tijd hiervoor. Het hoeft niet gelijk af. Veel boeken kosten wel 1-3 jaar om te schrijven, en ik weet nog dat ik net op het forum zat, en jouw topic zag. Ik vindt het echt knap, en ik snap dat dit veel tijd kost, dus neem je tijd en ga pas verder als het weer wat beter gaat.

4. Kan je vleesvervangers eten? Of iets anders dan hamburgers, gaat dat wel? En misschien kan je gewoon een middag zeggen: laat ik mijn kamer opruimen, de rest komt erna.

Heeft het slecht slapen een reden? Anders kan ik wat tips geven.

5. Heb je iets dat jou energie geeft? Bij mij is dat bijvoorbeeld een middag met mijn vriendinnen, of naar scouting/aikido.

6. Voor mij helpt het om een planning te maken met ruimte voor als het uitloopt of om rust te hebben. Ook kan je misschien in het weekend hulp vragen?

 

Neem je tijd lieverd!

 

Liefs,

        M.

Reputatie 7
Badge +17

Hey, je bent hier niks verplicht dus als je even wat minder actief bent hoef je je daar niet voor te verantwoorden.

 mijn kamer is een ramp, chaos

Misschien helpt het om van je een kamer een fijne plek te makken waar je je even kunt terugtrekken als het nodig is. In een opgeruimde kamer slaap je ook veel beter is mijn ervaring.

Heel veel sterkte met alles.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @OnlyMe ,

Wat lastig voor je dat er nu zoveel speelt dat stressvol is. Je krijgt al veel lieve en steunende reacties.

je bent natuurlijk altijd van harte welkom om te bellen of te chatten met De Kindertelefoon. 

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Sterkte! Groetjes,

Mariska

Reputatie 7
Badge +12

Dank jullie wel allemaal! Ik heb mijn kamer gelukkig al opgeruimd dus dat helpt, wel nog vervelende mood swings en stress, maar ik begin weer een beetje op te peppen. Ik ga mijn best doen en ik zeg altijd: “Meer dan je best kan je niet doen.” nogmaals hele lieve support en dank jullie wel💞💞💞😘 ik ga proberen mezelf wat meer in de positieve mood/vibe te houden, misschien helpt het om weer eens wat te plaatsen in recente gelukkige momenten, wat meer letten op de kleine dingetjes die me blij maken. Ik ga nog even nadenken.

-OnlyMe

Reageer