even te veel

  • 6 April 2020
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hai, 

Ik ben een meisje van 16 en zoals je kan lezen  word het me dus allemaal even te veel. Doordat we nu met dat hele corona gedoe thuis zitten zijn er redelijk wat dingen heel snel verandert. Ik had bijvoorbeeld een relatie met mijn vriendin voor bijna 6 maanden en ze heeft het vandaag met me uit gemaakt, ze zei dat het haar niet meer lukte gezien de situatie enzo. Maar ik overdenk echt te veel dus het is echt allemaal een beetje kut. Ik denk namelijk dat het aan mij ligt en wat dan nog al niet. 

Ik heb ook al voor meerdere jaren last van depressie, suicidale gedachten & self harm.  Ik heb nu dus ook het gevoel dat hoeveel liefde ik iemand ook geef ik het niet terug zal krijgen. Iedere keer dat ik iemand vertrouw, op vriendschappelijke manier of verkering wordt dat verbroken doordat het allemaal maar vanaf mijn kant af komt. En ik ben daar gwn klaar mee, met alles eigenlijk. Ik heb zoveel hoop in andere mensen en ik zie altijd het beste in andere mensen en het slechtste in mezelf. In mijn hoofd is alles ook mijn fout, ookal hoeft dit niet het geval te zijn en is het vaak niemands fout. 

Ik klam nu dus ook weer met de ideeën er een einde aan te maken, ik heb geen zin om energie te gaan stoppen in mezelf om vervolgens toch maar weer als een stuk vuil op straat achter gelaten te worden. Ik voel me gwn echt hopeloos alsof er niemand echt voor me is. Ik heb mijn beste vriend, maar hij is ook de enige en ik kan hem ook niet opzadelen met alles. 

heeft iemand misschien tips, (ik sta op een wachtlijst voor een psycholoog dus die tip is niet nodig maar verder is alles welkom!) 

eli :(


3 reacties

Hallo Eli!

Wat stom dat je je zo voelt.

Im begrijp je gevoel heel erg!

Weet je ook precies de reden waarom je vriendin het heeft uitgemaakt, behalve door het feit dat het niet mer kan gezien de situatie?

 

En misschien helpen deze kleine dingetjes wel om je van je zelfdood gedachtes af te kunnen komen. ( dit is uit mijn ervaring )

je kunt het vlinder dingtje doen;

hiermee maak je allemaal vlindertjes van dingen of mensen waarvan je houdt! Elke keer als je jezelf pijn doet kras je een vlindertje weg ( Dit vlinderjte is dan "dood" )

Het is aan jou om de vlindertjes te leven te houden :) probeer het maar eens,  misschien helpt het!

Daarnaast kan je ook notities maken: als je je slecht voelt schrijf je je gevoelens op ( vergelijk het met een soort dagboek). Als je je vrolijk voelt doe je dit ook! Zo herinner je jezelf dat er ook leuke dagen waren :) elke keer als je een notitie hebt gemaakt waarin je jezelf beschrijft als verdrietig scheur je dit blaadje door zodra je je iets beter voelt.

Als je het echt niet meer weet en je op het punt staat om het te eindigen neem dan direct contact bij het nummer 113 ( ik hoop dat ik dit goed genoeg heb uitgelegd anders sta ik open voor verbetering!)

 

hoop dat je hier iets aan hebt en je je snel weer beter voelt

Xxx Ciroceca

Dankjewel voor je reactie Ciroceca!

Ik ga dat vlinder idee uitproberen, en ik probeer zelf zo veel mogelijk niet te denken aan het idee van einde maken aan mijn leven want ik weet nou niet precies of dat iets is wat ik wil of dat het gwn het idee is van er niet meer zijn en niet meer te hoeven dealen met alles. 

Ze heeft me niet echt een reden gegeven en dat zit me ook wel dwars, ze zei dat het haar niet meer lukt vanwege de situatie (dus elkaar niet meer zien) en dat ze de druk voelde van andere om samen te zijn (daar ging ze verder niet op in).  Het was opzich een redelijk lang bericht (whats app) maar ik heb der niet veel van onthouden omdat ik na 2 zinnen al in tranen uitbarsten en nu niet echt zit te wachten om het opnieuw te lezen. Ik heb zelf geantwoord met dat ik niet wist wat ik moet zeggen, puur omdat ik me gewoon echt geen raad wist met wat ik net gelezen had. 

x eli 

Hey Eli,

Wat rot voor je dat je vriendin het heeft uitgemaakt! maar was je (ex-)vriendin daarvoor ook al gewoon een vriendin van je? want misschien kunnen jullie wel nog gewoon vrienden zijn. probeer er met haar over te praten, ook al vind je het misschien moeilijk. verder zou ik me als ik jou was nu proberen te richten op leuke dingen: geniet bijvoorbeeld van het mooie weer of kijk op pinterest voor leuke ideeën wat je kan gaan doen. Onthoud dat er altijd mensen zijn die van je houden! en als je met iemand wil praten wil ik er wel voor je zijn

heel veel sterkte!!

-xxx-

Reageer