Even mijn verhaal kwijt

  • 9 January 2022
  • 2 reacties
  • 91 Bekeken

Badge

Hoi,

Waarschijnlijk zijn er niet veel die dit lezen, maar het delen en schrijven ervan helpt mij al om even mijn hoofd “leeg” te maken.

Vanaf oktober zit ik al niet zo lekker in mijn vel, ik was eigenlijk altijd moe en voelde me letterlijk verdomd alleen. Ik had mijn leven nog wel goed op orde met planningen en schema’s voor school. De toetsweek kwam eraan en ik maakte me er niet zo druk om want ik had heel veel geleerd enzo. (ik zit trouwens in 4 vwo) Maar die toetsweek ging niet goed, 7 onvoldoendes van de 8 toetsen, voor mijn doen heel slecht, want ik ben een perfectionist die normaal allemaal 6en en 7ens haalt.

2 weken na die toetsweek, 16 november kwam mijn opa te overlijden. Ik ben sindsdien bang dat er wat gebeurd, omdat er toch al zoveel gebeurd. Iedere keer weer kan ik niet slapen omdat ik denk dat niets lukt, ik ben verschrikkelijk bang om weer de toetsweek over 2 weken te verpesten, want het leren lukt voor geen meter.

Op school en buiten school krijg ik hulp, ik heb een mega behulpzame mentor en een therapeut. 

Dat is een beetje het verhaal, maar op dit moment zie ik heel erg op tegen komende week (ik zal zeker niet de enige zijn) vanwege school. Morgen heb ik een toets, dinsdag een presentatie en daar ben ik altijd verschrikkelijk zenuwachtig voor, nu nog extra. Woensdag heb ik een gesprek met de schoolarts om te kijken wat ze voor me kunnen betekenen, fijn, maar wat als ze me niet begrijpt of mijn situatie niet erg genoeg vind? Donderdag ben ik jarig, word ik 16, een echte mijlpaal, maar het doet me op het moment niet zoveel eerlijk gezegd. Ik heb donderdag ook een engels toets en vrijdag is mijn feestje. 

Ik stel keer op keer mezelf en voor mijn gevoel anderen teleur, ik loop op mn tenen omdat ik bang ben. Leven met angst gaat niet. Hoelang gaat dit nog duren vraag ik mij continue af.  Mocht je tips hebben of een eigen verhaal, deel het gerust hieronder.

 

 

 


2 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hey, sorry dat je je zo voelt. Ik snap het heel goed. En wat ik voor de rest moet schrijven weet ik niet. Ik wil alleen zeggen dat school niet alles is al lijkt dag soms wel zo. En als er iets is gewoon op het forum gooien zou ik zeggen. 
gr. Ik

Reputatie 2
Badge

Hey,

Het is heel moedig van je om je verhaal hier te plaatsen! De situatie is nu heel moeilijk voor je: stress door school en alles met je opa. Ik ga proberen om zo goed mogelijk te reageren lp je verhaal. 😊

Perfectionistisch, het kan heel handig zijn! Alleen ik snap dat het soms best frustrerend kan zijn. Wanneer iets niet lukt, gaat m'n zelfvertrouwen ook wel eens omlaag. Ik denk dat jij dit ook hebt, omdat je aangeeft dat je denkt dat je de volgende toetsweek 'weer gaat verpesten'. Wees niet streng voor jezelf, niemand kan altijd alles goed doen. Bovendien is fouten maken niet erg, daar leer je van ;). Je toets en presentatie komen echt wel goed.

(Weet je wat je fout gedaan hebt bij je toetsen? Dan kan je dat de volgende keer goed doen. En misschien was het gewoon een moeilijke toets. 😝)

Gecondoleerd met je opa ❤️. Het is heel moeilijk om iemand te verliezen. Vooral als het al moeilijk voor je is. Probeer je leven weer op te pakken (ook al klinkt dat nogal makkelijk). Naar school natuurlijk, spreek af met je vriendinnen, regel dingen voor je feestje, etc. 

Weet dat er altijd mensen voor je zijn. Je noemde al de schoolarts, maar er zijn nog genoeg anderen die je willen helpen. Je kan ook altijd iets op dit forum zetten, als je daar behoefte aan hebt ;). 

Kortom, wees niet streng voor jezelf, bekijk de positieve dingen en geniet van je feestje! Je bent maar 1x per jaar jarig, terwijl school bijna elke dag is. Niet alles hoeft perfect te zijn, dan is het saai genoeg 😉.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als er iets is, kan je je verhaal altijd hier delen! ;)

 

Groetjes!

 

 

Reageer