Even mijn verhaal kwijt.

  • 24 October 2020
  • 2 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

.

 

Beste allemaal,

Ik gebruik dit account eigenlijk nooit maar ik wil ergens mijn verhaal kwijt kunnen. Dit gaat nogal lang worden. Allereerst ik ben een meisje en ik ben 14 jaar. Dus de laatste tijd ben ik heel erg gefrustreerd omdat alles in mijn leven gewoon slecht is. Dat klinkt misschien heel dramatisch maar ik zal ht uitleggen. Mijn thuissituatie is heel slecht, ik woon samen met mijn moeder en zus in een kleine woonwagen. Mijn moeder is een hoarder (in het Nederlands vertaald verzamelaar). Dat houdt in dat ze heel veel spullen heeft waar veel emotionele hechting en waarde aan zit. Waardoor onze kleine woonwagen tot de top vol zit met nutteloze spullen. Voor hoelang ik me kan herinneren is het een bende thuis, soms erger dan andere tijden maar nooit helemaal opgeruimd. Ook voor hoelang ik me kan herinneren komen er al hulpverleners bij ons over de vloer. Maar zelf zie ik de situatie niet verbeteren. Afgelopen tijd is het helemaal de soep in gelopen aangezien de gemeente zich ermee kwam bemoeien. Hun hebben ervoor gezorgd dat er nu 1x in de week mensen komen opruimen bij ons. Alleen het hele proces gaat veels te sloom (dat vind mijn zus, de gemeente en ik). Thuis heb ik nergens plek om mijn huiswerk te doen of om in privé ergens te zitten, wat zorgt voor veel stress. Buiten de troep zorgt mijn moeder niet goed voor mijn zus en mij. We eten vaak ongezond eten, dragen vieze kleding en worden eigenlijk gewoon verwaarloost. Onze moeder wilt nooit leuke dingen met ons doen of tijd met ons doorbrengen waardoor wij ons heel erg aan de kant gezet gaan voelen. Als ik dan bijvoorbeeld bij mijn vriendin thuis ben zie ik dat hun ouders wel tijd met hun doorbrengen en dat ze gezellig elke avond met elkaar eten en met elkaar praten. En dan wordt ik zo jaloers en verdrietig omdat ik dat nooit heb gehad en waarschijnlijk nooit zal krijgen. Ook buiten mijn hele thuissituatie gaat het op school ook enorm slecht. Ik heb hele erge concentratie problemen omdat ik heel slecht slaap. Ik haal eigenlijk alleen maar onvoldoendes en ben altijd moe en energieloos. Ik heb ook overgewicht. Ik ben eigenlijk echt heel erg zwaar voor mijn lengte en leeftijd. En dat wil ik heel graag veranderen door gezonder te eten en meer te bewegen enzovoort. Maar het lukt allemaal niet door mij hele situatie en door mijn gebrek aan energie. Ik voel me gewoon leeg van binnen en zie het leven eigenlijk niet meer zitten. Ik ben zo boos, gefrustreerd, verdrietig en dat hoopt zich allemaal op. Ik kan nergens mijn gevoelens uiten omdat ik me dood schaam voor mijn situatie. Ik voel me zo moedeloos en alleen. Sorry dat dit zo lang was maar ik wist gewoon even niet meer waar ik het allemaal moest laten. Bedankt voor het lezen.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @XxGewoonEenNaamxX ,

 

wat goed van je dat je je verhaal hier deelt en dat je erover praat! Ik lees dat je je moedeloos en alleen voelt. Ik wil je graag laten weten dat je van harte welkom bent om een keer met ons te bellen ( 0900-0432 ) of te  chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Dat kan elke dag tussen 11:00 en 21:00.

 

Veel sterkte ermee,

met hartelijke groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

 

Reputatie 2
Badge +3

hee @XxGewoonEenNaamxX 

 

Wat vervelend voor je!

Ik vind t wel heel knap van je dat je dit zo met ons wil delen..

Ik zou ook niet weten hoe ik je kan helpen, maar laat 1 ding duidelijk zijn!

                   Ik ben er voor je! Als je wil praten of iets.:kissing_heart:

 

Xxxx

Reageer