Skip to main content

hoi ik ben een meisje van bijna 14 en ik heb even allemaal problemen.

ik heb in totaal 8 problemen

oke laten we beginnen

  1. ik zit nogsteeds met het probleem met die jongen die (waarschijnlijk) mishandeld wordt (ander topic legt meer uit). ik zou het melden tegen een leiding maar ik weet niet hoe en ik voel me nu schuldig dat ik hem niet help.
  2. ik zit in de 3e klas en ik heb 4 vrienden daar. 3 meiden en 1 jongen. 2 meiden zijn nieuw en de jongen is nieuw. 1 van die nieuwe meiden is een soort aanbidder van m'n andere vriendin die ik vorig jaar al had. die vriendin is een soort aanbidder van het andere nieuwe meisje. en de jongen die is een beetje de aanbidder van iedereen. dan ben ik er nog. ik ben er bij, ik kan ze vrienden noemen en ik zit bij hun in de pauze. maar in de klas ben ik meestal degene die alleen zit. ik heb het gevoel dat ze mij er niet bij willen hebben.
  3. ik maak me zorgen om mijn cijfers. ik heb laatst een 4 gehaald en ik heb wel meer lage cijfers. mijn hoogste cijfer is een 8.2. ik weet niet waar het door komt maar ik kan ook niet leren ofzo.
  4. ik heb mijn vader nogsteeds niet verteld dat ik (ook) op meiden val. elke keer als ik het probeer dan wil ik het helemaal in mijn hoofd klaarmaken maar dan komt de gedachte weer dat hij het helemaal niet leuk gaat vinden.
  5. ik heb steeds vaker last van een eetbuien en daar wordt ik dus boos over en eet dus meer. later eet ik weer niet/minder zodat ik niet teveel aankom maar dan heb ik vaak nog wel honger.
  6. doordat ik veel topics zie met zelfmoord denk ik er zelf ook meer over. 
  7. ik wil graag non-binair zijn en ik heb dus aan mijn broer gevraagd of hij mij zou willen noemen van hoe ik in roblox heet. daar ben ik ook non-binair en heb ik 2 namen. toen ik het aan heb vroeg om het te doen ging hij de hele tijd ontwijken om mijn naam te zeggen. en als hij mijn naam noemt dan zegt hij mijn echte naam.
  8. ik ben binnenkort jarig en vorig jaar heb ik gezegd dat ik mijn verjaardag niet wil vieren. ik wil het dit jaar ook niet maar dan ben ik bang dat iedereen het gevoel heeft dat ik hun allemaal gewoon niet wil zien. mijn broer snapt volgensmij niet dat mijn verjaardag mij niks boeit. hij heeft ook iets op de telefoon die de dagen aftelt tot iets is. hij zegt dus telkens 'nog zoveel dagen tot je verjaardag’. dan zeg ik telkens dat hij daarmee moet stoppen. niemand weet het maar voor mij is een verjaardag gewoon een bevestiging dat ik weer een k*t jaar heb overleefd.

is er iemand die een manier heeft dat ik iets hiervan kan oplossen?

Hoi @ikweethetnietmeer2009 ,

Ik hoop dat ik je kan helpen!

1: Ik zou gewoon aan het einde van scouting tegen de leiding zeggen "ik maak me ergens zorgen om, zou ik je apart kunnen spreken?" en dan uitleggen wat je gezien hebt.

2: Je kunt miss. voor of achter hun gaan zitten, en dan met hun kletsen. Misschien gaan ze dan ook af en toe naast jou zitten. En anders probeer je het zelf.

3: Ligt een beetje aan het vak, bv woorden leren bij Engels, Duits en Frans kun je het beste doen door over te schrijven , grammatica en wiskunde het beste door te oefenen en filmpjes te kijken als je het niet snapt, biologie enz samenvattingen schrijven.

4: je kunt misschien vragen wat hij van Lesbisch/bi vind, als hij er echt op tegen is kun je het denk ik beter niet zeggen. Maar het is een lastig iets. Ik hoop dat iemand anders je beter kan helpen!

5: Je komt echt niet zo snel aan hoor, als je honger hebt kun je gewoon wat vullends eten. Maar hou je gewicht wel in de gaten, als je echt overgewicht krijgt kun je het beste naar de huisarts (bij de website van het Voedingscentrum kun je je BMI berekenen).

6: Praat gewoon over alles waar je mee zit zoek hulp, bv. chatten/bellen met de Kindertelefoon, je mentor, vertrouwenspersoon, je ouders, 113. En hier zijn we er ook voor je😘

Vraag 7 en 8 vind ik lastig, ik hoop dat iemand anders je daarmee kan helpen!

Groetjes!

 

 

 


1: Ik zou gewoon aan het einde van scouting tegen de leiding zeggen "ik maak me ergens zorgen om, zou ik je apart kunnen spreken?" en dan uitleggen wat je gezien hebt.

Ik ben dan bang dat ze me helemaal gaan ondervragen.

2: Je kunt miss. voor of achter hun gaan zitten, en dan met hun kletsen. Misschien gaan ze dan ook af en toe naast jou zitten. En anders probeer je het zelf.

Ik ga afentoe naast hun zitten maar dan is het dus dat dat de plek is van iemand anders. En ik zit sowieso al vaak voor hun.

3: Ligt een beetje aan het vak, bv woorden leren bij Engels, Duits en Frans kun je het beste doen door over te schrijven , grammatica en wiskunde het beste door te oefenen en filmpjes te kijken als je het niet snapt, biologie enz samenvattingen schrijven.

Ik krijg veel van dat soort tips. Ik leer soms samen met anderen maar ik kan mijn concentratie er niet bijhouden.

4: je kunt misschien vragen wat hij van Lesbisch/bi vind, als hij er echt op tegen is kun je het denk ik beter niet zeggen. Maar het is een lastig iets. Ik hoop dat iemand anders je beter kan helpen!

Ik zie mijn vader ook amper dus dat is lastig.

5: Je komt echt niet zo snel aan hoor, als je honger hebt kun je gewoon wat vullends eten. Maar hou je gewicht wel in de gaten, als je echt overgewicht krijgt kun je het beste naar de huisarts (bij de website van het Voedingscentrum kun je je BMI berekenen).

Ik weet eigeijk niet eens hoe zwaar ik ben. Dus ik heb niet heel veel aan die BMI. Ik ga binnenkort weer naar de huisarts dus hopen dat alles goed is.

6: Praat gewoon over alles waar je mee zit zoek hulp, bv. chatten/bellen met de Kindertelefoon, je mentor, vertrouwenspersoon, je ouders, 113. En hier zijn we er ook voor je😘

Ik kan m'n broer bijna alles vertellen. Hij weet dat ik met deze gedachtes zit maar hij kan niet veel doen. Ik heb hem laten zweren dat hij niks zou vertellen. Ik voel me ongemakkelijk bij de kt. En ik heb een nieuwe mentor dus die wil ik niks vertellen. 113 wil ik er niet bij halen. En ik wil niet dat mijn ouder zich zorgen maken.

Vraag 7 en 8 vind ik lastig, ik hoop dat iemand anders je daarmee kan helpen!

Ik was al blij geweest als je voor maximaal 1 ding een oplossing had.


Hoi @ikweethetnietmeer2009 ,

Ik ben dan bang dat ze me helemaal gaan ondervragen.

Misschien kun je het opschrijven?

Ik ga afentoe naast hun zitten maar dan is het dus dat dat de plek is van iemand anders. En ik zit sowieso al vaak voor hun.

Dat is natuurlijk niet zo. Die plek is net zo veel van jou als van een ander, maar ik snap je gevoel wel.

Ik ga binnenkort weer naar de huisarts dus hopen dat alles goed is.

Top! Hoop ik ook!

 


@Jesse_6567  goed dat je zo punt voor punt mee denkt!  Lief dat je dat doet terwijl je zelf ook genoeg te overbruggen hebt. Complimenten! 

Groetjes liefs Tartan X 


Dankjewel voor je compliment @Tartan14 ! Super lief!

Maar jij ook echt mijn complimenten!❤️


Reageer