Skip to main content

Hoi, 

Er is even een verhaal dat ik kwijt moet: (waarschuwing: gaat over zelfmoordgedachten)

Het weer is mooi vandaag, maar ik moet leren (ik wil altijd naar buiten, maar als ik naar buiten ga, kan ik helemaal niet meer leren), dus ik had mijn raam open gezet en ik was naar buiten aan het kijken en aan het genieten van de zon, maar toen kwam er opeens een gedachte terug van vroeger. 

Ik dacht er gewoon opeens aan hoe ik nu kon genieten terwijl ik bij het raam sta waar ik ooit uit wilde springen … Ja, ik had vroeger heel veel van die gedachten, maar ik denk dat ik daar wel uit ben, maar ik heb nog steeds herinneringen van vroeger, ik heb ook een keer het echt geprobeerd, maar het is niet gelukt (echt helemaal niet, maar daar ben ik nu blij om). Maar die gedachten doen mij pijn ofzo (?). Ik kan er niet aan denken, ik voel mij er zo slecht door. 

Toch ben ik ergens blij dat ik er nog ben en kan genieten van de zon, maar het voelt zo slecht als ik terugdenk aan vroeger, hoe kan ik dit uit mijn hoofd krijgen?

 

En nog iets:

Ik had toen afscheidsbrieven geschreven en later had ik die verstopt en ik hoopte dat ik of iemand anders die nooit zou vinden, maar nu heb ik die toch gevonden en ik voel mij hierdoor zó slecht, ik denk steeds terug aan die situatie, maar daar kan ik niet mee omgaan, het is een soort trauma, zeg maar. Ik herinner mij ook niet alles, maar soms komen er delen terug terwijl ik dat niet wil …

Heeft iemand tips?

 

Hey lieve @Salaam ,

Wat rot…

Het is natuurlijk wel iets wat je hebt meegemaakt en niet super lang geleden denk ik?  Dat het af en toe weer naar boven komt is wel een soort van ¨normaal¨ , ik snap dat je je dan rot gaat voelen, en het moet je natuurlijk ook niet teveel in de weg gaan zitten. Hoe vaak heb je dit ongeveer?

 

 


Hoi, @Jesse08

Bedankt voor je reactie. 

Ja, het gebeurt wel vaker, steeds bij situaties die er wat mee te maken hebben, dan wordt ik meestal ook erg bang. Daar kan ik mee omgaan, maar nu is het zo goed als heel de tijd. (nu ja, vandaag en gisteren, maar op elk moment van de dag). Ik weet niet echt meer hoe ik ermee om moet gaan. Het is precies zoals de eerste maanden nadat ik het gedaan had. Het speelt zich vaak opnieuw af in mijn gedachten, tot een bepaald moment waarvan ik me gewoon niets meer herinner. “Normaal” gaat het dan weg na een tijdje, maar nu ben ik steeds bang en voel ik mij slecht en ben ik ook boos op mijzelf ofzo, ik denk dat ik mij er ook voor schaam.

Liefs, Salaam


Hoi lieve @Salaam ,

Kun je hier met iemand over praten? Van school, of familie, of iemand anders?


Hey @Jesse08,

nee, ik vind het heel moeilijk om over te praten en er is niemand die hier echt van afweet, dus nee, ik kan er niet echt over praten. Maar hier wel, want jullie helpen me heel erg, bedankt!

Ik denk er wel over om iemand te zoeken waar ik het tegen kan zeggen, maar ik weet eigenlijk niet waar ik zou moeten beginnen of tegen wie ik het zou kunnen zeggen …  Het lijkt mij namelijk erg raar om opeens over te beginnen en ik wil mijn ouders eigenlijk ook niet nodeloos ongerust maken. Ik heb al proberen bellen naar de Kindertelefoon, maar ik had veel stress en heb uiteindelijk toch maar afgelegd. Ik heb dan maar de chat geprobeerd, maar die was bezet.

Dankjewel voor je reacties trouwens!

Liefs, Salaam


Dat snap ik wel…

Je kunt ook de GGD chat proberen, dat is ook voor jongeren en anoniem:) :

https://chat-client-ggd-jouwggd.serviant.nl/

Daar is het minder druk dan bij de Kindertelefoon.


Reageer