Skip to main content

Even een vent over mijn moeder, ze is veel te streng met schermtijd telefoon

• July 26, 2025
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Jongens ik ben helemaal klaar met mijn moeder.

(ik ben meisje van 14 btw) Ik heb op mijn telefoon een schermtijd limiet van 1 uur per dag van 8uur sochtends tot 7uur savonds. ik mag geen tiktok, insta, helemaal niks alleen snapchat. Ik vroeg aan haar of ik de f1 app mocht omdat we op vakantie gaan en de belgische gp is morgen en ik daar nog wat van mee wil krijgen en ze werd helemaal boos en dat ze niet wil dat ik meer op me telefoon zit (dat kan niet eens maar oke) terwijl ik ga het nu gewoon opzoeken dat duurt in principe langer dan als ik gewoon die app heb. en toen zei ik nog van dat ze echt veelste streng is met telefoons enzo en toen werd ze nog bozer en zei ze dat iedereen die veel op hun telefoon zitten depressief zijn enzo en dat het met mij en mijn broertje goed ging omdat wij die schermtijd hebben. Mr ze moet echt haar bek houden want ze heeft geen idee hoeveel paniek aanvallen ik heb en dan niks kan doen om rustig te worden want ja, geen yt of spotify ofzo om me afteleiden. ik heb ook anorexia en begin langzaam echt serieus depressief te worden en dat komt oprecht deels hierdoor. ik doe ook self harm enzo dus het gaat helemaal niet goed met mij maar dat ziet zij niet en ik wil het haar ook niet vertellen want dan gaat ze nog moeilijker doen. mijn vader die is het deels met mij eens maar hij heeft geen iphone en ik en me moeder wel dus mijn moeder kan alleen die schermtijden doen en ze wil gewoon niet luisteren. ik ben er zo klaar mee en ik heb het haar zo vaak gezegt en elke keer krijg ik weer "later zul je er blij mee zijn dat ik dit nu doe” nee later heb ik littekens op mijn pols en been die ik zelf heb veroorzaakt. Ik wil mijn vader dit ook niet vertellen want hij snapt niet eens wat introvert is (dat is letterlijk waarom mijn ouders uit elkaar zijn trouwens). Ik wil gewoon niet meer en ik moet de hele tijd aan zelfmoord denken en dat wil ik helemaal niet. Ik word gwn bang van me eigen gedachtes en ik weet niet wat ik er mee moet. Ik kan ook niet huilen ofzo want dat hoort mijn moeder want ik heb letterlijk 0 privacy.  Ik wil gwn niet meer maar mijn moeder snapt mij echt niet en ze doet alsof alles oke is. 

sorry voor de lange tekst mr ik moest echt even venten

xxx -E <3

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 30, 2025

ahh super veel sterkte. hoe gaat het nu met je? 

een tip van mij, wellicht kan je rustig het gesprek aangaan met je moeder. desnoods schrijf je het op wat je dwarszit. moeders hebben over het algmeen het beste met je voort, ookal lijkt het soms niet zo. ik denk als je rustig vertelt waarom je graag meer schermtijd wilt en dat je op deze manier die de andere mentale problemen die je hier vertelt, er van krijgt, ze er wel begrip voor zou hebben

• August 1, 2025

Ik hoop echt niet dat je moeder dit heeft gevonden maar dit kan gewoon echt niet serieus ik zou proberen om hierover te praten op school, misschien de politie?