Vraag

Ervaringen met POH-GGZ?

  • 28 September 2020
  • 7 reacties
  • 655 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

vorige week ben ik naar de huisarts gegaan vanwege depressieve klachten en zelfbeschadiging. Ik heb daarna nog een vervolggesprek gehad en de huisarts heeft mij doorverwezen naar de praktijkondersteuner GGZ jeugd (een soort psycholoog bij de huisarts zelf).

 

Heeft er iemand ervaringen met een POH-GGZ? Ik heb ergens gelezen dat hij/zij degene is die de problematiek beoordeeld en bijvoorbeeld kijkt of en naar wie iemand doorverwezen moet worden. 

 

 


7 reacties

Hey,

Wat goed dat je naar de huisarts bent gegaan nu je je zo rot voelt! Echt heel dapper, niet iedereen durft dat!

Als antwoord op je vraag:

Ja ik heb wel een klein beetje ervaring maar dat is alweer een paar jaar geleden.

Op de basisschool werd ik gepest en daardoor durfde ik niet mezelf te zijn en was ik heel onzeker. Toen ik naar de middelbare ging hebben mijn ouders besloten dat ik hulp moest, want ik durfde ook geen nieuwe vrienden te maken enzo. Eerst naar de huisarts en toen idd hulp via de POH GGZ.  Ik kan je niet iets specifieks vertellen, maar wel dat die vrouw heel aardig was en echt luisterde en dat ze me wel echt geholpen heeft door tips te geven enzo.

Ik denk echt dat je niet bang hoeft te zijn en dat het echt wel goed komt dat je hulp hebt gezocht laat zien dat je een sterk persoon bent.

Heel veel succes en laat maar weten hoe het is!

Xx Simply Me

@Simply Me dankjewel voor je reactie en aardige woorden! 
 

Wat vervelend van dat pesten en dat je je daardoor zo onzeker voelde, goed om te horen dat je daarvoor naar de huisarts bent gegaan en hulp hebt gekregen.

 Wat fijn om te lezen dat het jou zo goed heeft geholpen en dat de praktijkondersteunster zo aardig / behulpzaam was! Dat moet heel erg fijn zijn geweest om met haar erover te kunnen praten. 
 

Ik heb er meer vertrouwen in na je berichtje! Dus heel erg bedankt Xx 

 

Het was inderdaad goed om erover te praten, eerst durfde ik niet. Maar ja het is goed gekomen.

Ik ben blij dat je er meer vertrouwen in hebt. Zolang jij gewoon je zelf blijft, komt het goed. Die mensen willen jou graag helpen, dus dat moet wel lukken! Dus ik denk dat jij het ook fijn gaat vinden om erover te praten, zodat je niet alleen met je situatie zit!

Doorgaans staat de POH GGZ bekend als de instantie waar menig tiener zich het fijnst bij voelt, voordat ze worden door verwezen naar een persoon of instantie die jammer genoeg vaak minder fijn aanvoelt of simpelweg niet is wat ze nodig hebben. Over jeugdzorg is een hele hoop gedoe omdat er simpelweg dingen niet altijd goed gaan, maar het is van gigantisch belang dat jonge mensen met problemen daarmee naar buiten komen, en de POH GGZ is daar het meest geschikt voor, heel betrouwbaar, en vriendelijk. Vooral omdat ze in principe dus niet helemaal met je in de diepte gaan, maar vooral jou bekijken als persoon aan de oppervlakte. Je hoeft je daarover geen enkele zorgen te maken. Ik hoop dat je overwint waar je mee zit, en ik weet ook zeker dat je het kan. Onthoud dat jij het kan. Jij moet het ook doen uiteindelijk. You got this. 

@Angovis Wordt jij al bijna 18, want ik zag bij je geboortejaar 2002 staan. Dan kan je niet meer op het forum😭

@AngovisWordt jij al bijna 18, want ik zag bij je geboortejaar 2002 staan. Dan kan je niet meer op het forum😭

Ik ben al 18 haha. In principe kan ik tot mijn 19e op het Forum actief blijven. En daarna zien we wel. Maar dit is off-topic daar doen we niet aan he.

Als je het over mij wilt hebben, er is een heel topic over mij te vinden wanneer je mijn naam zoekt binnen het forum

@Angovis dankjewel voor je reactie en geruststellende woorden! Fijn om te lezen dat de POH-GGZ zo betrouwbaar en vriendelijk is. Ik heb er nu nog meer vertrouwen in dat het goed zal komen!

Reageer