Vraag

Ervaringen adhd add en Autisme?

  • 15 October 2023
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hoi ik ben Sander en zit in de 5de en ik was benieuwd of er mensen zijn die me ervaringen met adhd add of autisme kunnen vertellen. Ik heb ze zelf alle 3 maar dan hoor ik ook het verhaal van een ander.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

In heb autisme. Ik heb het nu een jaar en 2 dagen geleden ontdekt. Ik was tijd al een bijzonder geval, en dat werd nog eens extra bevestigd. Het is weer een label, en het boeit me niet heel veel. Ik heb al genoeg om me zorgen over te maken. En verder is het ook niet heel duidelijk ofz. Maar dat komt ook omdat het pas later duidelijk was en bij meisjes word dat zo ie zo vaak pas later ontdekt. Dus, ik heb er niet heel veel ervaring mee. Ik vind het niet erg, maar het is ook niet dat ik denk van jeej!

-OnlyMe

Reputatie 2
Badge +3

Ik heb autisme. En dit weet ik sinds 3 jaar ongeveer. De diagnose was sowieso al later omdat dat bij meisjes vaak is, maar ik had ook sommige vertoningen die niet bij autisme horen. Ik kan bijvoorbeeld heel goed emoties van anderen inschatten en anderen troosten. Zelf vond ik het wel fijn dat ik de diagnose kreeg, daardoor kreeg ik de hulp die ik nodig had. Voor mij was het wel stom omdat ik al bepaalde dingen heb. Ik heb namelijk; autisme, extreme eczeem, een dodelijke pinda allergie, een nier reflux ( in beide nieren), hazelnoot allergie, lupine is ook dodelijk voor mij (kruis reactie met de pinda) is een soort graan, zit in bijv, brood)), hele heftige astma, heftige hooikoorts , lichte appelallergie ( door de allergie van de berkenboom), berkenboom allergie. Volgens mij heb ik nu alles :)

Ik heb ook nog tips ( mijn oom heeft ook autisme en mijn moeder ook): Als je overprikkeld bent in/op een plek waar je kan eten of drinken, neem een rietje in je drinken en concentreer je heel goed op dat je drinkt. En ik heb ook een tip voor als je heel druk bent, wat bij mij helpt is als ik in de klas zit of op een andere belangrijke plek: Een fidget toy. En soms mort je als je druk bent en het kan, het er gewoon allemaal uitlaten, een rondje rennen, keihard schreeuwen, enz.

 

Ik hoop dat dit je heeft kunen helpen

Groetje, Tomaatje

Reageer