Skip to main content
Vraag

ervaring met ocd behandeling?

• September 1, 2026
  • 1 reactie
  • 61 Bekeken

Min123
Forum|alt.badge.img+1

Hallo!! Ik maak na vier dagen al weer een topic aan. Er is namelijk best veel gebeurd. Ik moest gister naar mijn therapeut/psycholoog. Eigenlijk pas vrijdag, maar ik ging gister, omdat ik al even niet naar school ga, deze week ging ik niet. Ik trek de drukte slecht en mijn hoofd is ook chaos. Ik heb verteld wat er is aan mijn therapeut/psycholoog. Ze heeft me veel vragen gesteld en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk ocd heb. Met of ik een goed mens ben en over filosofie. Waarschijnlijk had ik hiervoor al ocd met een andere vorm ( over mijn gezondheid ). En misschien heb ik een angststoornis. Ze werkt samen met veel mensen die ook bij haar praktijk werken en ze kan angst en dwang behandelen. Ze hoopt dat het werkt en anders moet ik naar een grotere kliniek. Eerst moet ik nog testen trouwens. Ik vind het best eng. Ik ben nog nooit in een therapie geweest dat niet alleen praten en coaching was. Dit is anders. Je moet het tegengaan.

Dankjewel voor het lezen, het was fijn om te vertellen.

Heeft iemand zoiets gehad en heeft iemand tips?

Nogmaals dankje!!

XXX van mij!!

1 reactie

Tartan17
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • September 3, 2026

Hoi , ik heb wel ervaring met vergelijkbare therapie. Het is natuurlijk wel verschillend per persoon en wat je afspraak is met je therapeut, maar ik kan je in ieder geval gerust stellen dat het echt niet eng of pijnlijk zal zijn. Het gaat om jou en jij kunt en mag altijd aangeven wat je oké vind, en of je het aan kunt. Het is wel goed om open en eerlijk mee te werken en gemotiveerd te zijn, en als dat lukt heb je er echt baat bij! Geef je er maar aan over en houd in je achterhoofd dat het je zal helpen en dat je er sterker uit komt, dat is namelijk ook echt zo. Ik wens je veel succes, het kan je echt goed doen!

Groetjes liefs Tartan XxX