Ervaring genderpoli

  • 1 November 2018
  • 4 reacties
  • 165 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee,

Ik weet niet zo goed in welk forum ik dit kan zetten, dus sorry als het beter in een ander het kunnen staan, maar hier mijn verhaal:
Ik ben transgender (van meisje naar jongen) en ik sta in de wachtrij voor de genderpoli in Venlo.
Ik sta al een tijdje ingeschreven en mijn gemeente had in juli al het geld al op, dus dacht ik dat het nog wel tot midden 2019 zou duren voordat ik naar de genderpoli zou kunnen. Nu blijkt dat het met het geld toch wel is geregeld en ik al best wel hoog in de lijst sta, dus zou het kunnen dat ik dit jaar nog aan de beurt ben, waar ik natuurlijk super blij mee ben. Maar wat ik nou eigenlijk wil weten, weet iemand misschien wat je een beetje van een genderpoli kan verwachten, want ik weet het namelijk niet zo goed en ben bang voor het ergste...

Byee.

4 reacties

Heei heei,
Als alles eerst. Wat fijn voor je dat het zo snel gaat. Zelf weet ik er niet zo veel van, maar ik weet niet of je haar al kent maar jessy maya (een youtuber) is daar best open over en heeft daar ook een filmpje van. Misschien dat het helpt om daar naar te kijken.
Hoop dat ik je ergens mee geholpen hebπŸ˜…

Xoxo al.
Hoi

Je hebt je eerste afspraak bij de genderpoli. Wat fijn dat je hier naartoe kan πŸ™‚ Ik vermoed dat je het eerste gesprek intussen hebt gehad. Hopelijk is dat meegevallen, en voel je je daar geholpen.

Je kan eens op het Youtubekanaal van Jammidodger kijken. Hij deelt heel open zijn ervaringen. Misschien vind je dat wel interessant.

Groetjes
Kenshin
Hee @Alaik

Ja dat is inderdaad waar, had ik helemaal niet aan gedacht! Ik ga wel even op haar kanaal kijken, bedankt voor het helpen.

Hee @Kenshin
Ik heb het eerste gesprek op maandag, dus ik heb het nog niet gehad. Ik zal ook wel even op zijn kanaal kijken, ook bedankt voor het helpen!

Groetjes Revi
Hey hoi!

Ik kijk best veel videos van transjongens/FtM (ben zelf een meisje, misschien demigirl maar struggle hier nog mee). Ik kijk vooral om meer begrip en kennis op te doen. Heb zelf chest dysphoria en wil gaan binden. De video's zijn vooral in het engels maar heb een tijdje terug ook een nederlander gevonden. Misschien is dat handiger als je echt de ervaring over genderpoli wilt weten, aangezien dit per land kan verschillen. Zijn naam is Dylan van der Griend. De video's zijn volgens mij van een paar jaar terug maar zouden je kunnen helpen.

Reageer