Erg verlegen, niet mezelf

  • 22 October 2021
  • 1 reactie
  • 67 Bekeken

Badge

Hallo liefste mensen, 

Ik zit met een probleempje, en dat is denk ik sinds de corona lockdown. Ik ben namelijk erg verlegen, waar ik ook ben. Ik ben mijn hele leven al een beetje verlegen, maar nu heb ik er ook echt last van. 

Niet overal ben ik heel verlegen, op school gaat het bijvoorbeeld wel bij mensen die ik goed ken, maar ik ben eigenlijk nergens behalve thuis of bij mijn familie echt mezelf, want dat durf ik niet. Ik ben bang voor wat anderen van mij denken. Ik probeer heel hard, maar op een of andere manier lukt het gewoon niet, ik sla gewoon dicht als ik bij anderen ben en ik durf niet meer mezelf te zijn. Ik schaam me voor van alles. 

Dit is echt heel erg vervelend, ik wil er zo graag vanaf en overal mezelf zijn zodat mensen me niet meer zien als dat stille en verlegen meisje, maar als dat leuke, lieve en grappige meisje. 

Hebben jullie alsjeblieft tips? 

Veel liefs :)


1 reactie

Hoi gitaar13,

Vroeger was ik ook heel erg verlegen, nu nog steeds een beetje, maar ik durf al veer meer.

Ik snap dat jij dit vast niet wil, maar heb gewoon therapie gekregen om meer zelfvertrouwen te krijgen. Ik vond het heel fijn en leuk.

Nog wat tips:

Niet te veel nadenken als je bijvoorbeeld iets aan een vreemde moet vragen

Leer je zelf zijn, rustig blijven ademen.

Niet te veel focussen op de personen/persoon waarmee je in gesprek bent. Dat kan je alleen maar zenuwachtig maken.

Probeer je niet in te spannen om bijvoorbeeld te lachen als de rest van de vreemden dat doet, het moet van uit je hart komen. Als je iets niet grappig vind zeg dat dat gewoon. Zeg niet: het is niet grappig. Zeg: ik vind het niet zo grappig.

Hou het bij jezelf, dan komt het wel goed, dan weet je zeker dat je de vreemde niet kan kwetsen.

 

Hopelijk heb ik je hiermee kunnen helpen.

Groetjes,

who.am.I.

Reageer