Skip to main content

Hey allemaall

Het probleem wat ik heb lijkt op een erg aanstellerig en miezerig probleem alleen ik zit er wel echt mee. Ik heb namelijk een paar schoolvriendinnen en ik werd uit zeg maar uit die vriendengroep gezet en ik zit daar nu weer in en ze doen nu wel echt heel aardig enzo. Alleen ik vergeet niet hoe stom ik me toen heb gevoeld. Maar dat is niet het probleem, het probleem is (wat een beetje raar is) is dat iedereen om mij heen en niet alleen de schoolvriendinnen maar bijvooorbeeld ook mijn nichten. Met jongens snappen, appen en ik heb dat dus echt totaal niet. En soms voel ik me daardoor heel stom omdat ik me 1 er dan niet bij voel en 2 waardoor ik heel onzeker wordt over mijn uiterlijk en gedrag. Lief dat je het hebt gelezen en laat me wat weten als je misschien wat advies hebtt.

 

xoxo N

Dat je niet met jongens omgaat is niet zo raar hoor! Sommige mensen zijn gewoon later geïnteresseerd of zijn wat meer verlegen.  Als je een echt leuke jongen tegenkomt ga je er wel voor, en niemand zegt dat je opeens allemaal mannelijke vrienden moet maken. En over je uiterlijk, als iemand niet met je wil omgaan vanwege je uiterlijk, is die persoon het dan ook echt waard om met die persoon om te gaan, die persoon is gewoon een eikel. En sowieso, wie zegt dat je geen mooi uiterlijk hebt. Ik zou je gedrag ook niet veranderen (soms misschien iets minder, bijvoorbeeld als je heel druk bent, soms gewoon iets rustiger doen. Maar wel jezelf blijven.) echte vriendinnen/ vrienden horen je te waarderen om je gedrag/innerlijk. Als ze dat niet doen, ja eigenlijk hetzelfde als bij uiterlijk. Ik snap ook dat je je ongelukkig voelt over je vriendengroep, vertrouw je ze goed genoeg om het met de erover te hebben. Als dat niet zo is zou ik het gewoon laten.  Want dan zijn het meer vrienden waar je gewoon mee omgaat, en niet vrienden met wie je alles deelt. is niks mis mee, alleen je moet zulke situaties wel anders aanpakken.


heel erg bedankt voor je reactie ik zal er zeker aan denken!!!


Wow, ik heb echt precies hetzelfde! Mijn klasgenoten appen ook zooovaak met jongens enzo, en dan hebben ze de hele tijd vriendjes terwijl ik er nog nooit een heb gehad. Ik vind dat altijd zo stom want dan voelt het net alsof ik iets fout doe en dat ik lelijk ben ofzo. 

Het voelt echt alsof ik er niet bij hoor en dan voel ik me echt rot dus ja ik herken het helemaal en je bent niet alleen 


Reageer